امّاواگر‌های مصرف آهن در زنان اشتغال و معیشت؛ دو چالش دختران مجرد دهه‌های ۵۰ و ۶۰ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (چهارشنبه، ۶ تیر ۱۴۰۳) | کاهش دمای روزانه در سطح استان از جمعه هزینه داروی بیماران خاص کمتر از ۱۰ درصد قیمت واقعی است سخنگوی قوه‌قضائیه: تضمین سلامت انتخابات از سوی مجریان باید به‌خوبی صورت گیرد | آخرین وضعیت پرونده فساد در فوتبال شناسایی ۱۲۲ مورد مثبت تب دنگی از ابتدای سال در کشور | تب دنگی در چهار استان شیوع دارد معجزه آناناس برای کاهش وزن و لاغری این خوراکی محبوب کبد کودکان را تهدید می‌کند قول وزیر کار به بازنشستگان تأمین‌اجتماعی: علی‌الحساب حقوق بازنشستگان را به‌محض تأمین منابع، پرداخت می‌کنیم + ویدئو بهترین زمان شام خوردن | برای جلوگیری از افزایش وزن در این زمان شام بخورید دلایلی که شما را به خوردن برخی مواد غذایی معتاد می‌کند + راه حل‌های ترک اعتیاد مصرف غذا‌های مضر پرداخت بدهی ۱۷۹ زندانی جرایم غیر عمد در سه ماه گذشته آمار ازدواج در خراسان‌رضوی، بیش از دوبرابر آمار طلاق است | حدنگاری ۹۲ درصد از اراضی کشاورزی استان و صدور سند مالکیت برای آن‌ها محور فیروزکوه مسدود است نتایج نهایی آزمون استعدادهای درخشان هفته اول مرداد اعلام می‌شود | انتشار کلید سوالات تا ۹ تیر توضیحات وزیر کار درباره واریزی به حساب بازنشستگان کشوری و تأمین‌اجتماعی مدیر عملیات حج تمتع آمار بازگشت حجاج ایرانی را تشریح کرد (۶ تیرماه ۱۴۰۳) اعزام ۸۰۰ دانش‌آموز مددجو از سراسر کشور به مشهد در راستای آمادگی برای آزمون سمپاد زنگ خطر انقراض ۸۶ گونه جانوری در ایران
سرخط خبرها

بازدید از موزه‌های تاریخ طبیعی کشور تا سوم خرداد ماه رایگان است

  • کد خبر: ۲۲۸۹۶۵
  • ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۷
بازدید از موزه‌های تاریخ طبیعی کشور تا سوم خرداد ماه رایگان است
مدیر کل دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: به مناسبت روز جهانی موزه‌ها، بازدید از موزه‌های تاریخ طبیعی کشور تا ۳ خردادماه رایگان است.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا اشرف زاده اظهار کرد: موزه‌های تاریخ طبیعی کشور امسال با هدفگذاری برنامه‌های خود در قالب آموزش و پژوهش در حوزه حفاظت از تنوع زیستی و محیط زیست به پاسداشت روز جهانی موزه‌ها پرداختند.

وی ضمن اعلام این خبر افزود: بنابر تصمیم ایکوم جهانی (شورای بین المللی موزه‌ها)، روز ۱۸ می ۲۰۲۴ (۲۹ اردیبهشت ماه) به نام روز جهانی موزه‌ها نامگذاری شده است. با توجه به شعار امسال ایکوم با عنوان «موزه‌ها برای آموزش و پژوهش»، موزه‌های تاریخ طبیعی با هدفگذاری برنامه‌های خود در قالب آموزش و پژوهش در حوزه حفاظت از تنوع زیستی و محیط زیست به استقبال این روز رفتند.

مدیر کل دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی افزود: پیرو برنامه‌ریزی، جلسات و هماهنگی‌های به عمل آمده موضوع انجام برنامه‌های روز جهانی موزه‌ها در دستور کار قرار گرفت. بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، موزه‌های تاریخ طبیعی کشور به مدت یک هفته از تاریخ ۲۷ اردیبهشت تا ۳ خرداد ماه برای عموم رایگان اعلام و از طریق اداره کل حفاظت محیط زیست استان‌ها اطلاع رسانی شد. در ستاد نیز مکاتبات با اداره کل آموزش و پرورش استان تهران، اداره کل بهزیستی و ستاد گردشگری شهرداری تهران انجام شد.

وی افزود: مقرر شد موزه‌های تاریخ طبیعی کشور مطابق با شعار ایکوم، سال آتی را با آموزش مفاهیم تنوع زیستی و تقویت ارتباط با دانشگاه‌ها، مدارس و دیگر مراکز آموزشی و پژوهشی، موزه‌ها را به محیطی برای آموزش و پژوهش در حوزه حفاظت از تنوع زیستی و محیط زیست مبدل سازند.

اشرف زاده افزود: مستندسازی یا مدیریت اطلاعات درباره موزه‌ها به عنوان کلید رمزگشایی پتانسیل موزه‌ها شناخته می‌شود علاوه بر این وجود معیار‌های معتبر کیفیت، موزه‌ها را قادر خواهد ساخت که عملکرد خود را با استاندارد‌های پذیرفته شده عملکردی موزه بسنجند. بر این اساس امسال تهیه پایگاه اطلاعاتی موزه‌های تاریخ طبیعی، شناسایی و تعریف معیار‌های استاندارد به منظور تعیین کیفیت و رتبه بندی موزه‌ها که می‌تواند به عنوان یک مبنای مقایسه بین موزه‌های تاریخ طبیعی قرار گیرد، در دستور کار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: تشویق موزه‌های تاریخ طبیعی به دستیابی به مدیریت بهتر مجموعه‌ها، خدمات عمومی و تقویت برنامه‌های آموزشی و پژوهشی، تقویت اعتماد عمومی به موزه‌ها به عنوان سازمان‌های موثر و کارآمدی که مسئول حفاظت و مدیریت میراث و ذخایر زیستی و ژنتیکی کشور هستند و تمرکز بر برنامه‌ریزی‌های راهبردی از مهمترین اهداف تعریف معیار‌های استاندارد در موزه‌های تاریخ طبیعی هستند.

اشرف زاده در پایان خاطرنشان کرد: ۹۳ موزه تاریخ طبیعی در کشور تحت مدیریت و نظارت سازمان حفاظت محیط زیست اداره می‌شوند که از این تعداد ۵۸ موزه متعلق به سازمان حفاظت محیط زیست و بقیه موزه‌های دولتی متعلق به سایر دستگاه‌ها و موزه‌های خصوصی هستند.

موزه‌های تاریخ طبیعی کشور امسال، مطابق با شعار جهانی ایکوم «موزه‌ها برای آموزش و پژوهش» با هدفگذاری برنامه‌های خود در قالب آموزش و پژوهش در حوزه حفاظت از تنوع زیستی و محیط زیست، به استقبال روز جهانی موزه‌ها رفتند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->