مواقعی که سگ‌گزیدگی باعث مرگ می‌شود + نظر دامپزشکان آیا زمان واریز معوقات حقوق فروردین ۱۴۰۳ بازنشستگان تامین‌اجتماعی مشخص شد؟ سایه تورم بر سرِ بازنشستگان | نقدی بر اجرا نشدن ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی برخورد ۲ خودرو سواری در جاده اسفراین یک فوتی و ۲ مصدوم برجا گذاشت آپارتمان‌نشینی، نور خورشید و کمبود ویتامین دی! قتل غیرعمد با تماس یک مزاحم! حادثه در یک شهربازی| حدود ۳۰ نفر از چرخ‌وفلکِ وارونه، آویزان ماندند مرگ ۶ حاجی بر اثر گرمازدگی اغفال دختر جوان با شگرد ازدواج و مهاجرت به اروپا توسط شاگرد قهوه‌خانه تصادف پژو ۴۰۵ در روستای بوژان نیشابور پنج مصدوم برجا گذاشت (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) قتل فجیع مرد ثروتمند به‌خاطر طمع ۱۴میلیاردی دوستانش! ضرب‌الاجل تعزیرات برای سازمان‌های هواپیمایی و حمایت سلول درمانی، درمان «زخم پای دیابتی» را ممکن ساخت دومین جسد حادثه معدن شازند از زیر آوار بیرون کشیده شد (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) بازگشایی جاده چالوس بعد از ۳ روز (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) قتل خونین به خاطر فحاشی! واکنش سردار کمالی به خبری در مورد کاهش مدت سربازی سودای شکار کبوتر بالای تیر برق، جان جوان مشهدی را گرفت! صدور مجوز تاسیس مرکز منطقه‌ای اقلیم سازمان جهانی هواشناسی در تهران ریزش معدن در محدوده جاده اراک-توره | ۴ نفر در زیر آوار (۲۷ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

دستگیری ۳ سارق بعد از دستبرد میلیاردی به شرکت ساخت‌وساز مسکن ملی در مشهد + عکس

  • کد خبر: ۲۳۰۳۱۴
  • ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۶
دستگیری ۳ سارق بعد از دستبرد میلیاردی به شرکت ساخت‌وساز مسکن ملی در مشهد + عکس
با دستگیری ۳ عضو باند مخوف «بی‌کله»، تلاش پلیس مشهد برای به‌دام‌انداختن ۲ متهم فراری دیگر این باند سرقت همچنان ادامه دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، چند روز قبل، ۴ جوان که نقشه دستبرد به یک شرکت ساخت‌وساز مسکن ملی را در سر می‌پروراندند، به‌سراغ یکی از دوستانشان رفتند که قبلاً کارگر این شرکت ساختمانی بود. آن‌ها با وسوسه‌های مالی «محمد-ز» را نیز با خود همراه کردند؛ چراکه او به مکان‌های انبار لوازم ساختمانی و محیط جغرافیایی مجتمع مسکونی طرح مسکن ملی در شهرک مهرگان مشهد آشنایی کامل داشت. طولی نکشید که باند مخوف سرقت به‌سرکردگی جوان معروف به «بی‌کله» تشکیل شد و آن‌ها با سرقت یک دستگاه وانت نیسان آماده دستبرد شدند.

دستگیری ۳ سارق بعد از دستبرد میلیاردی به شرکت ساخت و ساز مسکن ملی در مشهد + عکس

شب از نیمه سی‌ویکم خرداد گذشته بود که ۵ عضو باند سوار بر ۲ دستگاه پراید و نیسان به طرف مجتمع مسکونی به راه افتادند. آن‌ها خودرو‌ها را در حاشیه خیابان پارک کردند و در حالی که ۲ تن از اعضای باند خارج از مجتمع ایستاده بودند تا از اوضاع مراقبت کنند، ۳ عضو خشن باند با شمشیر و قمه وارد اتاقک نگهبانی مجتمع شدند و ۲ نگهبان ۲۷ و ۴۳ساله را تهدید به مرگ کردند. آن‌ها با دست‌بند‌های پلاستیکی که به‌همراه داشتند، دست‌وپای یکی از نگهبان‌ها را بستند و پتویی نیز روی او انداختند تا چیزی نبیند. نگهبان دیگر به التماس افتاد که به‌خاطر شکستگی کتفش او را آزار ندهند و ۳ عضو باند مخوف «بی‌کله» فقط پا‌های او را بستند. سپس تقاضای کلید انبار را کردند، اما دو نگهبان سوگند می‌خوردند که کلید انبار را ندارند و مدیر شرکت کلید‌ها را نزد خودش نگه می‌دارد. این بود که دزدان خشن با پتک به جان دیوار انبار افتادند و روزنه بزرگی را برای انتقال اموال ایجاد کردند.

ساعتی بعد، تعداد زیادی از بسته‌های لوله‌های پلاستیکی و دیگر لوازم ساختمانی را به قسمت بار وانت انداختند و از محل متواری شدند. با فرار اعضای باند سرقت، نگهبان جوان که پاهایش در میان بند‌های پلاستیکی قرار نگرفته بود، به طرف مجتمع مسکونی دیگری در نزدیکی محل سرقت به راه افتاد و از نگهبانان دیگر کمک خواست. آن‌ها نیز بلافاصله دستان نگهبان را گشودند و سپس به یاری نگهبان دیگر رفتند. بنا بر این گزارش، با لورفتن ماجرای دستبرد سارقان به انبار شرکت ساختمانی، بلافاصله نگهبانان مجتمع سوار موتورسیکلت شدند و به سوی کلانتری شهرک مهرگان رفتند.

اما هنوز آن‌ها به کلانتری نرسیده بودند که یکی از منابع و مخبران محلی کلانتری خواجه‌ربیع مشهد، متوجه انتقال مشکوک بسته لوله‌های ساختمانی به یک منزل مسکونی در خیابان رسالت ۹۷ شد و بی‌درنگ موضوع را به پلیس اطلاع داد. لحظاتی بعد، خبر مذکور در بی‌سیم‌های پلیس پیچید و بدین ترتیب گروه زبده‌ای از افسران دایره تجسس و نیرو‌های گشت انتظامی با دستور سرهنگ روح‌الله شجاعی (رئیس کلانتری خواجه ربیع) عازم بولوار رسالت شدند و منطقه یادشده را به محاصره درآوردند. طولی نکشید که نیرو‌های عملیاتی با هماهنگی قاضی کوکبی (جانشین معاون دادستان مرکز خراسان‌رضوی) وارد عمل شدند و دو جوان را که یکی از آن‌ها از اتباع غیرمجاز افغانستان بود، دستگیر کردند. با کشف تعداد زیادی لوله‌های پلاستیکی بسته‌بندی‌شده، ۲ متهم نیز به مقر انتظامی انتقال یافتند و زیر نظر ستوان‌یکم سید‌قطبی (رئیس دایره تجسس) مورد بازجویی‌های فنی قرار گرفتند.

«محمد-ز» که مدعی بود قبلاً در این شرکت ساختمانی کارگری می‌کرد، با لودادن باند «بی‌کله» گفت: من فریب خوردم چراکه آن‌ها با وسوسه‌های مالی مرا عضو باند سرقت کردند و سپس در حالی که اعضای دیگر باند مخوف سرقت را به پلیس معرفی می‌کرد، به بستن دست‌وپا‌های نگهبانان مجتمع مسکن ملی اشاره کرد و افزود: مقدار دیگری از لوازم سرقتی را هم‌دستانم به مکان دیگری انتقال داده‌اند. در پی اعترافات وی و با هماهنگی‌های پلیسی، مشخص شد که دو نگهبان به کلانتری مهرگان رفتند و ماجرای دستبرد را بازگو کرده‌اند.

با توجه به اهمیت موضوع، گروه ویژه‌ای از نیرو‌های کلانتری خواجه ربیع با تأکید و راهنمایی‌های سرتیپ‌دوم احمد نگهبان (جانشین فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی) عملیات دستگیری اعضای فراری این باند مخوف را در دستورکار قرار دادند و به سرنخ‌هایی رسیدند که نشان می‌داد سرکرده باند قصد دارد با فردی در خیابان رسالت دیدار کند. به همین دلیل، گروه عملیاتی شب چهارم خرداد، محل قرار وی را به محاصره درآوردند و به کمین جوان معروف به «بی‌کله» نشستند. ساعتی بعد این جوان ۳۵ساله سوار بر یک دستگاه پراید وارد کمین نیرو‌های انتظامی شد، اما در یک لحظه پدال گاز را فشرد و به طرف بولوار طبرسی فرار کرد. نیرو‌های انتظامی نیز به تعقیب وی پرداختند و فرمان ایست صادر کردند، اما او در تاریکی شب به طرز وحشتناکی ویراژ می‌داد تا از چنگ پلیس فرار کند. بالاخره گروه عملیاتی پس از اخطار‌های قانونی، دست به سلاح بردند و تیراندازی کردند ولی جوان پرایدسوار از لابه‌لای خودرو‌ها به سوی خیابان مسلم می‌گریخت تا اینکه در نهایت با پنچرشدن لاستیک‌ها، خودرو را رها کرد و از پشت فرمان بیرون پرید. او برای فرار از چنگ قانون، قمه‌اش را در هوا چرخاند و به سمت نیرو‌های انتظامی حمله‌ور شد تا راهی برای گریز بیابد. با وجود این، افسران کارآزموده پلیس با چند فن دفاع‌شخصی، وی را زمین‌گیر کردند و در حالی به کلانتری انتقال دادند که برای دستگیری او بیش از ۲۰ گلوله شلیک شده بود.

تحقیقات بیشتر درباره باند مخوف «بی‌کله» با کشف مقادیر دیگری لوازم سرقتی از درون پراید، آغاز شد و عملیات پلیس برای دستگیری دیگر اعضای فراری این باند همچنان ادامه دارد.

منبع: خراسان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->