هشدار خود مراقبتی برای شهروندان کلانشهر مشهد صادر شد | مشهدی‌ها ماسک تنفسی بزنند (۳ دی ۱۴۰۳) «کافه بازی»، «کافه علم» و «کافه کارآفرینی» ویژه دختران مشهدی احداث می‌شود شهردار مشهد: بوستان‌های «بهشت» و «آفتاب» ویژه بانوان به زودی به بهره‌برداری می‌رسد مبدا تعیین مسافت شهر مشهد از سایر شهر‌ها کجاست؟ چهارمین کنفرانس بین‌المللی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری در مشهد مقدس برگزار می‌شود نشان مشهدالرضا(ع) باعث رونق فعالیت‌های مردمی و جهادی می‌شود لزوم معرفی مشهد به عنوان دومین کلانشهر مذهبی دنیا روزشماری وقایع انقلاب اسلامی در مشهد، از اول تا چهارم دی‌ماه ۱۳۵۷ (بخش اول) | بیمارستان شاه‌رضا، پایگاه انقلاب مشهد آغاز هفته ملی مشهد با اجرای برنامه‌های ویژه فرهنگی، هنری و گردشگری جذب ۲۱ بانوی آتش‌نشان در مشهد ابلاغ برنامه‌های استقبال از بهار ۱۴۰۴ در مشهد از نیمه دی‌ماه هوای کلانشهر مشهد، همچنان آلوده است (۲ دی ۱۴۰۳) ناصحی: رویداد نشان مشهد الرضا(ع) باید در سطح ملی و بین المللی دیده شود نشان مشهد الرضا(ع)؛ فرصتی برای آشنایی نسل آینده با چهره‌های تاثیرگذار اقتصادی مشهد برگزاری اولین نشست کارگروه زیارت شورای عالی استان‌های کشور اختصاص ۱۳۰ تاکسی ون به تاکسیرانی مشهد (۲۸ اذر ۱۴۰۳) یادگارهای کوهسنگی مشهد در دل سازه‌های شهر حل اختلاف میان وزارت کشور و ایران‌خودرو بر سر ۹۰ تاکسی ون شهرداری مشهد بررسی مشکلات ساخت‌وساز‌های غیرمجاز در محلات حاشیه شهر مشهد | لنگرانداختن بسازوبفروش‌ها در بولوار توس آغاز اولین روز زمستان در مشهد با آلودگی هوا سرپرست شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد منصوب شد (یکم دی ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

زمان بهره‌برداری از ایستگاه مترو باب الجواد (ع) مشهد اعلام شد+اینفوگرافی

  • کد خبر: ۲۳۱۶۱۹
  • ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۰
زمان بهره‌برداری از ایستگاه مترو باب الجواد (ع) مشهد اعلام شد+اینفوگرافی
ایستگاه مترو «باب الجواد علیه السلام» که قرار است محل تشرف زائران به حرم مطهر رضوی باشد، با مشارکت آستان قدس و توسط شهرداری به زیباترین ایستگاه مترو تبدیل خواهد شد. ایستگاهی با معماری سنتی و اصیل ایرانی و اسلامی که حال و هوای حرم را برای مسافران تداعی می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، امسال سالی است که زائران می‌توانند با مترو به زیارت بارگاه نورانی امام هشتم (ع) مشرف شوند. از همین رو مدیریت شهری مشهد با تلاش شبانه روزی درصدد است تا وعده داده شده برای بهره برداری از فاز نخست خط ۳ مترو مشهد از میدان شهدا تا پایانه مسافربری امام رضا (ع) را عملیاتی کند.

بر این اساس در روز‌های ابتدایی امسال تست گرم این خط با انجام عملیات رفت و برگشت قطار روی ریل انجام شد و پس از این اقدام، عملیات ساخت ایستگاه‌های میدان شهدا، پایانه مسافربری و باب الجواد (ع) و دیگرفعالیت‌های ساخت این پروژه در حال انجام است، اما با توجه به اینکه ایستگاه باب الجواد (ع) مسیر اصلی تشرف به حرم مطهر رضوی از مترو است، شهرداری مشهد در اقدامی مشترک معماران شهرداری و آستان قدس را مأمور کرده است تا معماری این ایستگاه را همانند معماری داخل حرم مطهر رضوی طراحی کنند.

۱۷۰۰ میلیارد تومان تا اتمام ۶ کیلومتر اول

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد در گفتگو با شهرآرا درباره آخرین وضعیت ساخت فاز نخست خط ۳ مترو مشهد پس از انجام عملیات تست گرم گفت: در ابتدای امسال عملیات تست گرم فاز نخست خط ۳ به طول شش کیلومتر از پایانه مسافربری امام رضا (ع) تا میدان شهدا به صورت رفت و برگشت انجام شد و اکنون عملیات ساخت این خط در دو نوبت کاری در حال انجام است و عملیات ساخت ایستگاه‌های میدان شهدا، باب الجواد (ع) و پایانه نزدیک به برنامه زمان بندی و در وضعیت خوبی است و همه تلاشمان برای بهره برداری از این بخش خط ۳ مترو در سال جاری است.   

کیانوش کیامرز با بیان اینکه برای تکمیل شش کیلومتر ابتدایی خط ۳ مترو اعتباری بین ۱۵۰۰ تا ۱۷۰۰ میلیارد تومان دیگر باید هزینه شود، تصریح کرد: با توجه به پیگیری ها، مبالغ مربوط به اوراق مشارکت جدید از تیر یا مرداد امسال به حساب می‌آید و با توجه به این مبالغ، می‌توانیم تجهیزاتی مانند پله برقی و آسانسور را بخریم. البته تاکنون نیز تعدادی را سفارش داده ایم، اما بخش زیادی باقی مانده است.

پایان عملیات ریل گذاری تا تیرماه

وی تأکید کرد: سرعت پروژه ساخت فاز نخست خط ۳ بسیار خوب پیش می‌رود و در تیر، مرداد و شهریور امسال روز‌های پرکاری را در پیش داریم و امیدواریم تزریق منابع مالی نیز به خوبی صورت گیرد. خوشبختانه ریل گذاری شش کیلومتر ابتدایی خط ۳ مترو از میدان شهدا تا پایانه مسافربری امام رضا (ع) به صورت رفت و برگشت انجام شده است و فقط در این مسیر دو سوزن باید نصب شود که این سوزن‌ها بیست وپنجم خرداد به دستمان خواهد رسید و تا پایان تیرماه عملیات‌ها در بخش ریل گذاری به اتمام خواهد رسید.

پیشرفت ۸۰ درصدی سازه ایستگاه‌ها

کیامرز با بیان اینکه در بخش سازه‌ای ایستگاه‌ها با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی، در بخش تجهیزات با پیشرفت ۳۰ درصدی و در بخش معماری با پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصدی رو به رو هستیم، ادامه داد: در موضوع ایستگاه باب الجواد (ع) مسائل مربوط به آستان قدس در حال انجام است. معماری این ایستگاه با مشارکت آستان قدس رضوی در حال انجام است و به نوعی این ایستگاه گران‌ترین ایستگاه از نظر معماری در خطوط قطارشهری مشهد محسوب می‌شود.   

وی افزود: معمارانی که در حرم رضوی کار می‌کنند، در این ایستگاه نیز در حال فعالیت هستند و ایستگاه باب الجواد (ع) به نوعی طراحی خواهد شد که وقتی مسافر از قطار پیاده می‌شود، از همان ایستگاه احساس می‌کند که در حرم مطهر رضوی است. بهره برداری از خط ۳ نیز به پایان یافتن عملیات ساخت ایستگاه باب الجواد (ع) وابسته است.   

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد درباره دو ایستگاه دیگر نیز گفت: معماری ایستگاه پایانه مسافربری امام رضا (ع) براساس طراحی شهری انجام می‌شود و معماری ایستگاه میدان شهدا با توجه به ویژگی‌های این میدان برگرفته از پیکره اصلی میدان شهدا خواهد بود.   

وی درباره آخرین وضعیت حفاری تونل‌های قطارشهری در خطوط ۳ و ۴ نیز گفت: با توجه به اینکه اکنون تمرکز پولی و عملیاتی ما در موضوع مترو، روی شش کیلومتر فاز نخست خط ۳ مترو است، سرعت حفاری در تونل‌ها کمی کند است، اما در عین حال کار در حال انجام است و اکنون دستگاه حفار خط ۳ نزدیک میدان امام علی (ع) است و دستگاه حفار خط ۴ نیز از چهارراه گاز عبور کرده است.

ایستگاه باب الجواد (ع) با معماری حرم رضوی

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->