کشف ۱۴ کیلوگرم شیشه از ۲ قاچاقچی سابقه دار سناریوی وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند حریق گسترده دو کارگاه مبل‌سازی در حاشیه شهر مشهد قربانی گرفت (۶ تیر ۱۴۰۳) اعضای بیمار مرگ مغزی ساکن نیشابور به سه بیمار زندگی بخشید واژگونی خودرو در گناباد ۲ کشته بر جای گذاشت (۶ تیر ۱۴۰۳) یک توصیه پزشکی؛ هنگام گزش حیوانات خوددرمانی نکنید رجا درباره توقف چهارساعته قطار تهران-مشهد توضیحاتی داد (۶ تیر ۱۴۰۳) نتایج امتحانات نهایی چه زمانی اعلام می‌شود؟ صدور دستور توزیع ۶۵۰ هزار قوطی شیرخشک توسط اداره پایش زنجیره تامین شیرخشک همه چیز درباره تعداد انسان‌هایی که تاکنون روی زمین زندگی کرده‌اند هر ماه یک میلیون تومان علی‌الحساب به بازنشستگان پرداخت می‌شود رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر اعلام کرد: در حج تمتع امسال، ۲۲ زائر ایرانی در عربستان فوت شدند برای داشتن رابطه خوب با فرزندان بزرگ‌سال خود، با این ۶ رفتار خداحافظی کنید حمایت بیمه از انسولین‌های نسل جدید؛ دوسر برد برای بیمار و بیمه‌گر امّاواگر‌های مصرف آهن در زنان اشتغال و تأمین معیشت؛ دو چالش دختران مجرد دهه‌های ۵۰ و ۶۰ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (چهارشنبه، ۶ تیر ۱۴۰۳) | کاهش دمای روزانه در سطح استان از جمعه هزینه داروی بیماران خاص کمتر از ۱۰ درصد قیمت واقعی است سخنگوی قوه‌قضائیه: تضمین سلامت انتخابات از سوی مجریان باید به‌خوبی صورت گیرد | آخرین وضعیت پرونده فساد در فوتبال شناسایی ۱۲۲ مورد مثبت تب دنگی از ابتدای سال در کشور | تب دنگی در چهار استان شیوع دارد
سرخط خبرها

شکار سردسته باند کوسه جنوب با شلیک پلیس مشهد + عکس

  • کد خبر: ۲۳۲۹۱۶
  • ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۲
شکار سردسته باند کوسه جنوب با شلیک پلیس مشهد + عکس
سردسته یک باند زورگیری که به کوسه جنوب معروف است، با شلیک ماموران پلیس مشهد دستگیر شد.

به گزارش شهرآرانیوز، به دنبال افزایش زورگیری وکیف قاپی در هسته مرکزی مشهد و به ویژه خیابان‌های دارای مراکز مهم تجاری، تکاپوی پلیس با دستورات ویژه‌ای از سوی سرداراحمد نگهبان (فرمانده انتظامی مشهد و جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی) برای شناسایی و دستگیری زورگیران کیف قاپ آغاز شد. در همین حال نیرو‌های تجسس کلانتری میرزا کوچک خان با توجه به شناختی که از شگرد زورگیران مذکور داشتند، به تجزیه و تحلیل‌های اطلاعاتی پرداختند و چند پرونده زورگیری در خیابان‌های ایثار و شهید مفتح شرقی را در حالی زیر ذره بین تحقیقات بردند که مشخص شد سرقت‌های مذکور از فروردین امسال روند افزایشی داشته است؛ بنابراین فرضیه آزادی دزدان حرفه‌ای از زندان قوت گرفت چرا که شگرد زورگیری دراین پرونده‌ها با تبهکاری‌های دزد معروف به «کوسه جنوب» شباهت عجیبی داشت.

شکار سردسته باند کوسه جنوب با شلیک پلیس مشهد + عکس

به همین دلیل گروه تخصصی از افسران تجسس با هدایت و نظارت مستقیم سرهنگ علی برزنونی (رئیس کلانتری میرزا کوچک خان) ماموریت یافتند تا به تحقیق نامحسوس درباره «کوسه جنوب» بپردازند. طولی نکشید که جست وجو در بانک اطلاعاتی مجرمان نشان داد «کوسه جنوب» از فروردین و درست از زمان افزایش زورگیری در نقاط مختلف شهر از زندان آزاد شده است. به همین دلیل تصویر وی در اختیار نیرو‌های گشت انتظامی قرارگرفت و عملیات ردیابی «امید-س» معروف به «کوسه جنوب» در حالی وارد مرحله جدیدی شد که احتمال می‌رفت وی با تشکیل باند جدید به تبهکاری‌های خود ادامه می‌دهد.

از سوی دیگر بررسی‌های بیشتر بیانگر آن بود که «امید-س» بعد از آزادی از زندان چندبار دیگر نیز پس از ارتکاب جرم از چنگ نیرو‌های انتظامی گریخته است. این گونه بود که عوامل گشت انتظامی با دقت بیشتری موتورسواران مشکوک را زیر نظر می‌گرفتند که شباهت به «کوسه جنوب» داشتند. این تحقیقات ادامه داشت تا این که روزگذشته یکی از گروه‌های گشت انتظامی به سرپرستی سروان بیرانوند هنگام انجام وظیفه در خیابان «ایثار» به ۲ جوان موتورسوار برخورد کردند که در گوشه خیابان مترصد طعمه‌ای برای سرقت بودند. در حالی که مشخص شد شماره پلاک موتورسیکلت نیز با چسباندن آدامس مخدوش شده است ناگهان ترک نشین برای پاییدن اطراف به سمت عوامل انتظامی برگشت و یکی از افسران گشت بی درنگ «امید-س» را شناخت و با کشیدن سلاح به موتورسواران فرمان «ایست» داد.

راکب موتورسیکلت نیز با شنیدن صدای پلیس، گاز موتورسیکلت را فشرد و این گونه تعقیب و گریز پلیس و «کوسه جنوب» در خیابان‌های کوی طلاب به سمت بولوار مجلسی آغاز شد. افسران گشت ۱۱ تیر هوایی را برای دادن اخطار‌های قانونی شلیک کردند، اما آن‌ها از اعضای یک باند حرفه‌ای و سابقه دار بودند که می‌دانستند در صورت دستگیری چندسال از عمرشان را باید پشت میله‌های زندان بگذرانند به همین خاطر به فرار ادامه می‌دادند تا این که بالاخره کنترل موتورسیکلت از دست راکب سابقه دار آن خارج شد و هر دو نفر نقش برزمین شدند. دراین هنگام راکب موتورسیکلت با فرار به درون کوچه پس کوچه‌ها از محل گریخت، اما ترک نشین در حالی که چاقویش را بیرون کشیده و به سمت ماموران حمله ور شده بود، قصد داشت با تهدید عوامل انتظامی از معرکه بگریزد که پس از آخرین اخطار، آخرین گلوله نیز شلیک شد و بر ساق پای «کوسه جنوب» نشست.

دقایقی بعد با انتقال وی به مرکز درمانی شهید هاشمی نژاد، تحقیقات درباره این سارق حرفه‌ای که ۵ سابقه کیفری دارد، در حالی ادامه یافت که شاکیانی از هسته مرکزی شهر نیز به کلانتری میرزا کوچک خان مراجعه کردند. ادامه بررسی‌های پلیس بیانگر آن بود که اعضای باند «کوسه جنوب» این بار در قالب باند ۵ نفره از جنوب کشور به مشهد آمده و با اجاره یک سوئیت در بولوار توس به تبهکاری‌های خود ادامه می‌دهند. به همین دلیل و با دستورات ویژه مقام قضایی، عملیات نیرو‌های تجسس برای شناسایی و دستگیری دیگر اعضای این باند وارد مرحله جدیدی شده است.

منبع: خراسان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->