خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) انفجار چاه فاضلاب جان مرد اردبیلی را گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) بازرسی از ۳۴۷ داروخانه‌ در سطح شهر مشهد| با افراد متخلف برخورد می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) جمع‌آوری مواد غذایی فاسد و پلمب مراکز توزیع مواد غذایی در قوچان (۸ فروردین ۱۴۰۳) کشف اموال مسروقه ۱۰ میلیاردی در شیروان| سارق دستگیر شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری سارقان سیم و کابل برق در میانه (۸ فروردین ۱۴۰۳) یک کشته و ۲ زخمی در تصادف ۲ موتور سیکلت با پاترول در جاده بابل (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

۷۴ هزار بسته معیشتی بین خانواده‌های نیازمند خراسان رضوی توزیع شد

  • کد خبر: ۲۳۶۴۱
  • ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۰
مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: از ابتدای شیوه ویروس کرونا تاکنون در استان ۷۴ هزار بسته معیشتی بین خانواده‌های نیازمند توزیع شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، حبیب الله آسوده در نشست خبری به صورت ویدئو کنفرانس با خبرنگاران گفت: از این تعداد ۲۷ هزار سبد بین کارگران فصلی توزیع شده است و همچنین هفت هزار بسته با مشارکت آستان قدس رضوی در حاشیه شهر توزیع شد.

وی اضافه کرد: علاوه بر این اقدام، بسته‌بندی و توزیع بسته‌های سلامت و معیشت در قالب  اجرای رزمایش ملی با عنوان " قرارگاه بخشش ایرانیان" با رویکرد فراهم آوردن زمینه حضور خیران و برنامه‌ریزی عملیاتی برای رفع مشکلات اقشار آسیب‌دیده از کرونا در این نهاد همزمان با سراسر کشور آغاز شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: این رزمایش ملی همزمان در استان در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در حال انجام است و همه دستگاه‌ها در کنار کمیته امداد پای کار هستند.
آسوده با اشاره به این که مردم همیشه با حضور خوبشان نمادی از همدلی را به جا گذاشتند ادامه داد: ارائه خدمات با اولویت مددجویان تحت حمایت، اقشار نیازمند، کارگران فصلی و روزمزد صورت می‌گیرد تا رزمایش بخشش ایرانیان در جهت محقق کردن منویات رهبری مردم پایه باشد و تسهیل‌گری صورت گیرد.

وی با اعلام این که فعالیت‌های این رزمایش تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد افزود: این پویش باتوجه به شیوع ویروس کرونا و مشکلات ایجاد شده جهت تامین هزینه‌های سلامت و معیشت اقشار آسیب‌پذیر ایجاد شده است که اهداف تعیین شده آن با مشارکت عموم مردم نیکوکار و همه سازمان‌ها محقق می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: اجرای پویش نذر سلامت و تشکیل قرارگاه نیکوکاری از بدو شیوع ویروس کرونا ابتدا در خراسان رضوی آغاز شد و این امر با همراهی وحمایت نماینده ولی فقیه در استان، رییس مجمع نمایندگان و استاندار انجام شده و همچنان در حال فعالیت است.

آسوده با اعلام این که مراکز نیکوکاری کمیته امداد تجلی فعالیت‌های نیکوکارانه است ادامه داد: اکنون در خراسان رضوی بیش از ۲۵۰ مرکز نیکوکاری توسط این نهاد با محوریت مسجد و معتمدین محل تاسیس و راه‌اندای شده است که علاوه بر شناسایی خانواده‌های نیازمند و نیکوکار محل، مواسات و رزمایش کمک به فقرا را انجام می‌دهند.
وی با توجه به مساله عدلت در توزیع بسته‌های معیشتی و اعتمادسازی برای مردم از تهیه سامانه خیر و احسان (سخا) خبر داد و اظهار کرد: این سامانه قابلیت دارد تا شناسایی نیازمندان جدید و افراد بهره‌مند شده از بسته‌های معیشتی توسط همه گروه‌های جهادی و کمیته امداد را ثبت کند تا از روند توزیع متعادل برخوردار باشیم و ساماندهی مناسبی در این زمینه باشد.
مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی از دغدغه مردم برای جمع آوری کمک‌ها و هزینه کرد آن گفت و اعلام کرد: کمیته امداد آمادگی دارد تا شماره حساب‌های در نظر گرفته شده برای این کار را به گروه‌ها و سازمان‌های نیکوکار واگذار کند و در این بخش فقط نقش نظارت و هدایت را عهده دار باشد.
آسوده در مورد پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان تحت حمایت در این شرایط توضیح داد و افزود: با فراهم شدن شرایط از محل منابع، تسهیلات قرض الحسنه به خانواده‌های تحت حمایت پرداخت خواهد شد تا کارگشایی صورت گیرد.
وی از رسانه‌ها خواست تا با اقدامات خیرخواهانه و اطلاع‌رسانی در مورد همراهی مردم با نیازمندان و افراد دارای مشکلات اقتصادی، نسبت به مراعات، بخشش و یا تاخیر در اخذ اجاره مسکن و واحدهای کسب و کار اقدام کنند.

هم اکنون نیم میلیون نفر در خراسان رضوی زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->