بازگشت آخرین کاروان حجاج خراسانی از سرزمین وحی به مشهد، ۱۴ تیر فوت ۹۴ موتورسوار تهرانی در تابستان ۱۴۰۲ زائران اربعین از کدام مرزها می‌توانند تردد کنند؟ یک کشته و ۶ مصدوم براثر تصادف در جاده فریمان- تربت‌جام (۱۱ تیر) ویدئو | زورگیری در بولوار سجاد مشهد خدمت‌رسانی ثبت‌احوال برای صدور شناسنامه المثنی پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری آیا روانشناسی مثبت‌اندیشی آینده‌ای در آن دارد؟ به این دلایل مهم شب‌ها از پنکه استفاده نکنید آغاز عملیات ژئوتکنیک در تصفیه‌خانه آزادی مشهد تحول در راهبری افراد کم‌بینا با فناوری واقعیت‌افزوده تماس‌های مزاحمتی به اورژانس مشهد همچنان افزایشی است ۴۰ نکته درباره معایب و مزایای کولر گازی درخواست شهریه ۸۰ تا ۹۵ میلیون تومانی توسط برخی مدارس غیر دولتی ۴۷ زائر ایرانی در بیمارستان‌های مکه و مدینه بستری هستند پیش‌بینی افزایش دما در کشور (۱۱ تیر ۱۴۰۳) خبر جدید درباره زمان پرداخت پاداش پایان خدمت معلمان (۱۱ تیر ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: تأخیری در پرداخت حق‌التدریس معلمان نداریم تغییرات اقلیمی چه بلایی سر مشهد می‌آورد؟ طولانی‌شدن روند بهبود زخم بیش‌از دو هفته، علامت هشداردهنده بیماری سالک است عفونت آنفلوانزای معده به طور معمول، در کودکان بروز می‌کند
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

کارشناسان بهداشت محیط بر سلامت کار شاغلین نظارت دارند 

  • کد خبر: ۲۳۶۴۳۳
  • ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۹
کارشناسان بهداشت محیط بر سلامت کار شاغلین نظارت دارند 
مدیر سلامت کار و محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: ۱۰۴ نفر از کارشناس بهداشت محیط بر شرایط آلاینده‌های محیطی فضای کار شاغلین نظارت دارند و در صورت عدم رعایت ایمنی محیط کار، کارفرما به مرجع قانونی ارجاع داده می‌شود. 

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر فرشید وفا با اشاره به اینکه حفظ سلامت نیرو‌های شاغل و کاهش خطرات شغلی برای سلامت جسم و روان از رویکرد‌های مهم نظام سلامت محسوب می‌شود، خاطر نشان کرد: اکثر شاغلین حداقل ۸ ساعت را در محیط کار خود می‌گذرانند بنابراین باید فضای کار، آسیبی برای سلامت افراد ایجاد نکند. 

وی با بیان اینکه عوامل زیان آور محیط کار دسته بندی شده است، تصریح کرد: عوامل زیان آور فیزیکی در قالب سر و صدا، تنش گرمایشی و سرمایشی، امواج پرتو و ارتعاشات و روشنایی نامناسب دسته بندی می‌شود، علاوه براین آلایند‌های شیمیائی به خصوص مواجهه با گاز‌ها و گردو غبار می‌تواند تهدید کننده سلامتی باشد که زمینه ابتلا به بیماری‌های مختلف از جمله سرطان را فراهم کند. 

دکتر وفا با اشاره به اینکه در حوزه عوامل ارگونومیک آسیب رسان می‌توان به عدم کیفیت لازم ابزار کار و ابتلا به کمردرد و گردن درد اشاره کرد، گفت: عوامل بایولوژیک مانند قارچ‌ها، ویروس‌ها و انگل نیز می‌تواند در محیط کار سلامت فرد را به خطر بیاندازد مانند افرادی که در محیط کار درگیر بیماری‌های عفونی مانند کرونا، تب کریمه کنگو، سیاه زخم و ... می‌شوند. 

وی با اشاره به اینکه عوامل سایکولوژی نیز که بر روی روح و روان فرد آسیب می‌رساند نیز از اهمیت بالایی برخوردار است به عنوان مثال درگیری کارگر با کارفرما، می‌تواند بر انگیزه و راندمان کاری فرد تاثیر منفی باقی بگذارد، گفت: ۸۰ هزار واحد کاری در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعالیت می‌کنند که سلامت نیرو‌های آن را کارشناسان بهداشت و مراکز طب کار دانشگاهی و بخش خصوصی ارزیابی و نظارت می‌کنند.

مدیر سلامت کار و محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابراز کرد: بررسی میزان مواجهه شاغلین در محیط کار با آلاینده‌ها و پیگیری رفع آلاینده‌های محیطی از کار از جمله وظایف کارشناسان بهداشتی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->