وزیر آموزش‌وپرورش: امسال به جذب ۱۷۶ هزار معلم نیاز داریم | واریز معوقات معلمان، در دست اقدام جزئیات اسیدپاشی در آلمان + فیلم امکان انتقال تب دنگی از طریق هر پشه به ۱۰ نفر زنانی که تابع این رژیم غذایی هستند، قلب سالم‌تری دارند توفان ۶۲۰ نفر را در سیستان‌ راهی بیمارستان کرد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) خودکشی ویدا، بلاگر معروف تهرانی + تصویر آخرین استوری محصولات آرایشی‌بهداشتی تقلبی از کدام کشورها قاچاق می‌شود؟ اعمال‌قانون ۲۰۴۵ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۵ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۱۲ تیر ۱۴۰۳) از برگزاری نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ چه می‌دانیم؟ + جزئیات آخرین آمار فوتی‌ زائران ایرانی در حج اعلام شد سقوط مرگ‌بار مرد چهل‌ودوساله از طبقه چهارم ساختمانی در مشهد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در اطراف میدان آزادی و حرم امام‌رضا(ع) و بولوار کوثر | تصادف و واژگونی موتور‌سیکلت جان دو شهروند مشهدی را گرفت (۱۲ تیر ۱۴۰۳) علت عرق کردن زیاد و راه های درمان تعریق شدید چیست؟ به سوالات جنسی کودک پیش از بلوغ چطور پاسخ دهیم؟ اسکان ۲۰ هزار زائر در مدارس مشهد | افزایش ظرفیت اسکان تابستانی بارش باران در برخی استان‌ها همچنان ادامه دارد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) علائمی که نشان می‌دهد ویتامین‌ب بدنتان کم است آمادگی بیمارستان خاتم‌الانبیا(ص) مشهد برای خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران رضوی در فصل تابستان
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

خالکوبی بدون رعایت اصول بهداشت یکی از راه‌های انتقال اچ آی وی است 

  • کد خبر: ۲۳۶۸۹۴
  • ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۱
خالکوبی بدون رعایت اصول بهداشت یکی از راه‌های انتقال اچ آی وی است 
مدیر گروه پیشگیری بیماری‌های واگیر دار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهارکرد: ویروس اچ‌ای وی یک بیماری عفونی قابل کنترل است که اغلب به عنوان ایدز می‌شناسند و از جمله راه‌های انتقال آن می‌توان خالکوبی بدون رعایت اصول بهداشتی است.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر زهرا نهبندانی با اشاره به اینکه در صورتی که ویروس اچ آی وی مراقبت و درمان شود به مرحله بیماری ایدز نمی‌رسد، گفت: تشخیص سریع ویروس اچ آی وی و درمان سریع آن می‌تواند شرایط بیمار را کنترل کند و از سوی دیگر درمان سریع تعداد ویروس را در بدن کاهش داده و احتمال انتقال اچ آی وی را کاهش می‌دهد. 

وی خاطر نشان کرد: ظاهر سالم افراد دلیلی بر عدم ابتلا به ویروس اچ‌ای وی نیست و این ویروس در همه اقشار سنی می‌تواند مشکلاتی را در حوزه سیستم ایمنی بدن ایجاد کند. 

وی اظهار کرد: ویروس اچ‌ای وی، ویروسی است که در خون انسان، مایعات جنسی و شیر مادر زندگی می‌کند. این ویروس سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کند، بنابراین بدن در مبارزه با میکروب‌ها، ویروس‌ها، قارچ‌ها و سایر مهاجمان دچار بحران می‌شود. 

نهبندانی با بیان اینکه این بیماری عمدتا از طریق تماس جنسی محافظت نشده و استفاده از سرنگ مشترک منتشر می‌شود، گفت: با درمان‌های پزشکی می‌توان تا حدود زیادی از صدمه دیدن سیستم ایمنی بدن محافظت کرد. 

وی با بیان اینکه ویروس اچ‌ای وی با درمان مستمر و دقیق می‌توان واگیر نداشته باشد و هر فرد عمر طبیعی خود را طی کند، عنوان کرد: انگ زدن به افرادی که با این ویروس الوده شدند مانع مراجعه آنها برای درمان می‌شود و همین موضوع می‌تواند زمینه انتقال را فراهم کند. 

نهبندانی اظهار کرد: HTTP://AIDS.MUMS.AC.IR آدرس مراکز در سایت ایدز دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که افراد می‌توانند بدون ارائه نام و مشخصات غربالگری شده و در صورت بروز مشکل درمان‌های مورد نیاز خود را دریافت کنند. 

وی اظهار کرد: تب و لرز، خستگی شدید، تعریق شبانه، کاهش وزن ناگهانی، تورم غدد لنفاوی، عفونت‌های مکرر، زخم‌های دهانی یا تناسلی و تغییرات پوستی از جمله علایم بیماری ایدز می‌تواند باشد. 

نهبندانی بیان کرد: با رعایت دستورالعمل پزشکی یک مادر آلوده به ویروس اچ‌ای وی می‌تواند فرزند سالمی داشته باشد بنابراین باید بدون نگرانی در صورت مثبت شدن علائم به مراکز درمانی مربوطه مراجعه کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->