تب دنگی عامل مرگ پزشک جوان مشهدی نبود | دانشگاه علوم پزشکی تکذیب کرد پلمب ۳ واحد صنفی به‌علت به‌کارگیری اتباع در منطقه ثامن مشهد (۱۸ تیر ۱۴٠۳) پیش‌فروش بلیت اتوبوس برای ایام اربعین + جزئیات شناسایی ۹ مورد ابتلا به جذام در سال گذشته | چه کسانی در معرض خطر ابتلا هستند؟ توصیه‌های تغذیه‌ای طب ایرانی در فصل تابستان فعالیت ۶۰۰ آشپزخانه در طرح «اطعام و احسان حسینی(ع)» در خراسان‌رضوی تومور ۱۶ کیلویی از شکم یک بیمار در مشهد خارج شد (۱۸ تیر ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (دوشنبه، ۱۸ تیر ۱۴۰۳) | ماندگاری هوای گرم در استان تا روز‌های پایانی هفته جاری توزیع رایگان شیر بین ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز ابتدایی در سال تحصیلی گذشته بازیگر قلابی دختر جنوبی را فریب داد و به افغانستان برد خوردن یک وعده ۱۴۰ گرمی سیب‌زمینی سرخ‌شده برابر با کشیدن ۲۵ نخ سیگار چند توصیه به مادرانی که در ماه محرم کودکان را به هیئت می‌برند خرده روایت‌هایی از خانواده‌ کسانی که اعضای بدن‌شان اهدا شد فیش حقوقی تیرماه ۱۴۰۳ بازنشستگان تأمین‌اجتماعی صادر شد + جزئیات افزایش متناسب‌سازی سالانه حدود ۸ میلیون نفر در جهان، بر اثر عوارض و بیماری‌های ناشی از مصرف تنباکو جان می‌دهند  مروری چند پرونده پلیسی در مشهد| دستگیری از  کارگران با  دستگیری سارقان امدادرسانی اورژانس مشهد به ۴۰ فرد گرمازده در سه ماه نخست سال ۱۴۰۳
سرخط خبرها

چند توصیه به مادرانی که در ماه محرم کودکان را به هیئت می‌برند

  • کد خبر: ۲۳۸۰۰۹
  • ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۷
چند توصیه به مادرانی که در ماه محرم کودکان را به هیئت می‌برند
از چند هفته پیش تکایا و هیئت‌ها فعالیتهایشان را شروع کردند و منی که امسال بچه کوچک دارم مانده ام با هزار دغدغه فکری که آیا میتوانم امسالم مثل سال‌های گذشته از محرم فیض ببرم یا نه؟

به گزارش شهرآرانیوز، وقتی با چند مادر با تجربه صحبت کردم هر کدامشون یک پیشنهاد دادند. یکی گفت قید هیئت رفتن را تا چند سال باید بزنی! عزای عالم و آدم در دلم آمد. دیگری گفت در خانه عزاداری کن! مگر می‌شود؟ ما زنده به ماه محرم و هیئت رفتنش هستیم. میخواهم فرزندم با شنیدن ذکر مصیبت اهل بیت بزرگ شود. مادر‌های زیادی هم بودند که به من راهکار‌هایی دادند که البته به نظرم کارآمد آمد تا بتوانم هم با بچه هیئت بروم و هم فرزندم از مراسم و فضا خسته نشود و خاطره بدی از هیئت در ذهنش نماند.

توقع در حد توان کودک باشد

اول از همه خیلی زود به هیئت نروید تا بچه خسته نشود. زمان حضورتان در هیئت یک یا نهایتا دو ساعت باشد. یک سری والدین توقع دارند کودکشان ۴ ساعت در کنارشان بی حرکت بنشیند، سخنرانی و روضه خوانی و عزاداری و سینه زنی گوش دهد و عاشق امام حسین علیه السلام هم بشود. نه مادر عزیز، نه پدر عزیز بچه صبرش کم است و همین یکی دو ساعت را هم با در نظر گرفتن تمهیدات میتوانید در هیئت نگهش دارید. اجرای این تمهیدات در کنار زمان کوتاه حضورش در آن فضا است که در ابتدا کودک را عاشق حضور در هیئت می‌کند و منتظر فردا است که دوباره برود و بعد از تمام شدن محرم دوباره منتظر محرم بعد بماند که هر شبش هیئت برود و خوش بگذراند.

نقاشی و اسباب بازی‌های کم حجم، اما جذاب

زمان خروج از منزل حتما اسباب بازی و وسیله مناسب سرگرمی همراه داشته باشید تا کودک بتواند مدت بیشتری از زمان یک یا دو ساعت را با آنها و بقیه بچه‌های هیئت سرگرم شود. وسیله‌ای انتخاب کنید که سر و صدا نداشته باشه و باعث آزار بقیه نباشد. دفتر نقاشی و مداد رنگی، پازل، عروسک‌های انگشتی و از این قبیل وسایل، مناسب بازی در هیئت است. بدترین تمهیدی که والدین می‌توانند در نظر بگیرند این است که یک تبلت یا گوشی را به کودک ۲، ۳ و یا چهار ساله خود بدهند و او ساعت‌ها با آن بازی کند.

کودک در این زمان گرسنه و تشنه می‌شود. کودک صبرش کم است و طاقت تحمل گشنگی و تشنگی را ندارد. پس حتما اب و خوراکی‌های مناسب همراه داشته باشید. خوراکی‌هایی که ریخت و پاش نداشته باشد و این قابلیت را داشته باشد تا به سایر بچه‌های هیات هم تعارف کنید.

تنها یا خانوادگی؟

بهترین هیئت برای حضور کودکان و مادرانی که کودک همراه دارند، هیات‌هایی است که در فضای باز برگزار می‌شود و پدر و مادر می‌توانند به صورت خانوادگی در کنار هم بنشینند و در صورت خسته شدن کودک او را بچرخانند و چنانچه یکی از والدین خسته شد جایشان را عوض کنند. بهتر است بیاد داشته باشیم که ذات کودک حرکت و تلاش است و یکجا نشینی برای او جز شکنجه‌ای بیش نیست. حتی ممکن است در بین جمعیت هم بازی‌ای پیدا کنند و برای حضور بیشتر در مراسم، بهانه دیگری هم جور شود.

حواستان باشد هیئتهایی که تاریکی در آن زیاد است و روضه و صدا‌های بلند که بچه‌ها به آن واسطه اذیت می‌شوند، برای بچه‌ها مناسب نیست. سعی کنید پیش از مراسم کودک را کمی بخوابانید تا خسته و بهانه گیر نباشد، او را سیر کنید تا سریع گرسنه و بداخلاق نشود و قبل از خروج از منزل حتما او را دستشویی ببرید.

هیئت کودک

این روز‌ها برخی از هیئت‌ها بخش‌هایی را مختص به نگهداری از کودکان دارند، اگر برایتان مقدور است به آن هیئت ها مراجعه کنید تا در کنار نگهداری از کودکتان اطلاعات او را از واقعه کربلا و شهدای کربلا بالا برده و در کنار آن شما به عزاداریتان برسید. در روز‌های آتی سعی می‌کنیم هر یک از این راهکار‌ها را باز کنیم و توضیحات بیشتری در خصوص آنها به شما ارائه دهیم تا انشاالله بتوانیم شما را راهنمایی کنید که هم خودتان و هم فرزندانتان از رفتن به هیئت حظ معنوی و دنیوی ببرید.

منبع: همشهری

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->