آیت الله علم الهدی: با کشف حجاب هر استعمار و استکباری توسط مردم پذیرفته می‌شود دیدار سردار قاآنی با فرماندهان و مسئولین ارشد مقاومت گمانه‌زنی‌ها درباره سپردن مسئولیت شهرداری تهران به «محمد مخبر» تکذیب شد پوتین: روسیه از عضویت ایران در بریکس حمایت کرد سخنان متفاوت آیت‌الله علم‌الهدی درباره مراسم علم‌کشی در ماه محرم + فیلم آیت‌الله علم‌الهدی: خواهران حوزه در جهاد و فعالیت انقلابی پیشتازند | حوزه خواهران نیازمند تحولی جدی است جانشین منطقه پدافند هوایی شمال شرق: عفاف و حجاب، عامل پویایی و بالندگی جامعه اسلامی است قالیباف: باید بسیاری از سازوکار‌های کنونی سازمان‌های بین‌المللی تغییر پیدا کند پزشکیان: زدوبندی انجام نمی‌دهم و راه انسان‌های آزاده و عدالت‌خواه را ادامه خواهم داد + فیلم ازسرگیری ارسال بمب‌های ۲۳۰کیلوگرمی از سوی آمریکا برای رژیم صهیونیستی استاندار خراسان‌رضوی: مسئولان اراده‌ای قوی برای رفع مشکلات حاشیه شهر مشهد دارند حذف وثیقه خروج از کشور مشمولان غیر غایب در ایام محرم و صفر برای سفر به عراق سی‌ان‌ان: اسرائیل با بمب‌های آمریکایی مدارس خان‌یونس را بمباران می‌کند اردوغان و شولتس در حاشیه اجلاس سران ناتو، بر خاتمه فوری جنگ در غزه تأکید کردند یک روزنامه چینی: دست ناتو به آسیا نخواهد رسید اقرار واشنگتن‌پست به قدرت موشک‌ها و پهپاد‌های حزب‌الله | آن‌ها پدافند اسرائیل را زمین‌گیر می‌کنند وزیر کشور از افزایش سرعت در ارائه خدمات گذرنامه‌ای در مرزهای اربعینی خبر داد دریادار سیاری برای بازدید از پروژه انسداد دیوار مرزی، به مرز‌های مشترک ایران و افغانستان رفت رئیس جمهور منتخب: درمان زخم دیرینه اشغال فلسطین و حل آن مسئله همه ما است پیام تک‌تیرانداز گردان‌های القسام قبل از شکار یک نظامی صهیونیست + فیلم
سرخط خبرها

سخنان متفاوت آیت‌الله علم‌الهدی درباره مراسم علم‌کشی در ماه محرم + فیلم

  • کد خبر: ۲۳۸۷۰۳
  • ۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۱
سخنان متفاوت آیت‌الله علم‌الهدی درباره مراسم علم‌کشی در ماه محرم + فیلم
آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در دیدار با شعرا، روضه‌خوانان، مرثیه‌سرایان و پیرغلامان هیئات مذهبی استان که به‌مناسبت فرارسیدن ماه محرم برگزار شد، به واکاوی فلسفه آیین علم‌کشی در هیئات مذهبی پرداخت.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در دیدار با شعرا، روضه‌خوانان، مرثیه‌سرایان و پیرغلامان هیئات مذهبی استان که به‌مناسبت فرارسیدن ماه محرم برگزار شد، به واکاوی فلسفه آیین علم‌کشی در هیئات مذهبی پرداخت که در ادامه می‌خوانید.

«در بین شما هیئتی‌ها، من به این آقایان علمدار‌ها ارادت خاصی دارم. این عَلَم‌کش‌ها، این کار خار چشم خیلی‌ها شده و خیلی‌ها به آن انتقاد هم می‌کنند ولی همه این انتقادات اشتباه است. این عَلَم مربوط به آقا قمربنی‌هاشم(ع) است و همه چیز آن هم فلسفه دارد. ۴۰۰ سال است که این عَلَم‌ها به نام قمربنی‌هاشم(ع) بلند است. تیغ عَلَم مظهر قدرت است، شیر عَلَم مظهر قدرت است، کبوتر عَلَم مظهر پیام است. همه‌چیز آن مظهر و نماد یک چیزی است. در این عَلَم، همه خصوصیات موجود است.

بنده خیلی به حال این عَلَم‌کش‌ها غبطه می‌خورم. زمانی که بنده خودم نوجوان بودم، در همین مشهدالرضا(ع) چندبار با چشم خودم می‌دیدم که آقای عَلَم‌کش با یک سینه ستبر و غرور خاصی می‌آمد یک عَلَم را بلند می‌کرد، اما همین که چند قدم آن را حمل می‌کرد، وقتی می‌خواست از زیر آن بیرون بیاید دیگر آن آدم سابق نبود. چشمانش پر از اشک بود و یک حالت سربه‌زیری داشت و متواضع شده بود. همین چند قدم حمل‌کردن عَلَم حالش را زیرورو کرده بود.

ما خیلی سراغ داریم کسانی را که آدم‌های فاسق و فاجری بودند و آدم‌های ناجوری بودند، اما فقط یک‌بار آمدند در روز عاشورا عَلَم‌کشی کردند و بعد به طور کامل عوض شدند، مؤمن شدند، توبه کردند و برگشتند. این عَلَم‌کشی حضرت ابوالفضل(ع) خیلی مهم است. شما باید این ماجرا را تبلیغ کنید.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->