انتخاب اعضای هیات‌رئیسه شورای نگهبان برای یک سال آینده | آیت‌الله جنتی به‌عنوان دبیر شورای نگهبان ابقا شد آیا ادارات و بانک‌های استان کرمانشاه فردا (۲۸ تیر ۱۴۰۳) تعطیل است؟ منابع خبری از تمایل چند عضو اتحادیه اروپا برای بازگشایی سفارت خود در کابل خبردادند واکنش ضرغامی به احتمال حضورش در کابینه دولت چهاردهم رئیس سازمان ثبت احوال: روند تعویض نام و نام‌خانوادگی تغییر می‌کند بذرپاش: قانون ساماندهی بازار املاک و مسکن ابلاغ شد و سقف اجاره‌بها مشخص شد | تبعات حقوقی در انتظار مشاوران املاک متخلف سید حسن نصرالله: هرگز از حمایت غزه دست نمی‌کشیم | رژیم صهیونیستی در بدترین روز‌های خود بسر می‌برد گنابادی‌نژاد: دولت سیزدهم، هیچ‌گاه دچار حواشی نشد | حمایت از صنایع فرهنگی باید استمرار یابد کرامت انسانی در گرو الگوگیری از سیره و آموزه‌های معصومین(ع) است اعتراض زاکانی به انتقادات اعضای شورای شهر تهران؛ «کاملاً نادرست است» لایحه متناسب‌سازی حداقل‌بگیرها هم به مجلس ارائه شد | تصویب آیین‌نامه واردات خودروی مدل ۲۰۱۹ به‌بالا برای همه ایرانیان + فیلم شایسته‌سالاری معیار رئیس‌جمهور در انتخاب مدیران باشد شلیک پدافند هوایی در جاده قم، ارتباطی با سایت هسته‌ای نداشت اسماعیلی انتصابات جدید در وزارت فرهنگ را رد کرد + فیلم ویدئو | ظریف امشب به تلویزیون می‌رود (۲۷ تیرماه ۱۴۰۳) وزیر کار: رکورد تاریخی کاهش نرخ بیکاری در بهار ۱۴۰۳ شکست باقری در دیدار با لاوروف آخرین وضعیت همکاری‌های دوجانبه و مسائل منطقه‌ای را بررسی کرد گفت‌وگوی تلفنی امیر قطر و ماکرون درباره تحولات غزه اردوغان: اسرائیل را وادار به آتش‌بس می‌کنیم | به دنبال تقویت روابط با روسیه و چین هستیم رئیس‌جمهور پیشین روسیه: پیوستن اوکراین به ناتو یعنی اعلان جنگ
سرخط خبرها

وزیر کار: رکورد تاریخی کاهش نرخ بیکاری در بهار ۱۴۰۳ شکست

  • کد خبر: ۲۳۹۴۳۶
  • ۲۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۶
وزیر کار: رکورد تاریخی کاهش نرخ بیکاری در بهار ۱۴۰۳ شکست
وزیر کار گفت: نرخ بیکاری در ۱۹ استان کاهش یافته و در ۱۶ استان، نرخ بیکاری تک رقمی شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، سید صولت مرتضوی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: طبق اعلام مرکز آمار ایران، رکورد نرخ بیکاری در فصل بهار شکسته شد و به ۷/۷ رسید. بین اعلام بانک جهانی و مرکز آمار ایران ۰/۱ اختلاف وجود دارد و میزان آن ۷/۶ است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: نرخ بیکاری جوانان در ۱۹ استان روند کاهشی داشته و در ۲۶ استان نیز تک رقمی شده است. در بقیه استان‌ها که نرخ بیکاری در آنها دو رقمی و بین ۱۰ تا ۱۲ است. نرخ بیکاری آنها خیلی زیاد بوده، اما روند نزولی دارد. نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان ۵ درصد کاهش و جمعیت بیکاران هم کاهش داشته است.

وی ادام داد: در دولت شهید رئیسی هدف ما این بود که نرخ بیکاری را در کانال ۶ قرار دهیم و به ۶/۹ برسانیم.

مرتضوی تصریح کرد: براساس اعلام مرکز رسمی داخلی و خارجی، در حوزه عدالت اجتماعی و تکافل، بالغ بر۶ میلیون نفر از جمعیتی که دچار فقر شدید بودند، در این دولت کاهش داشته است. این موضوع نه تنها مورد تایید ماست، بلکه بانک جهانی هم بر آن صحه‌گذاری کرده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: ضریب جینی روند کاهشی خود را آغاز کرده است و امیدواریم تا پایان سال، کاهش آن سرعت پیدا کند.

وی بیان کرد: خوشبختانه پشتیبانی صندوق‌های بازنشستگی هم نه تنها ثابت مانده، بلکه نره پشتیبانی تامین اجتماعی که یکی از بزرگ‌ترین صندوق‌های بازنشستگی کشور، رو به افزایش است.

مرتضوی ادامه داد: در حال حاضر، همکاران ما در سازمان تامین اجتماعی با کمترین دغدغه، حقوق بازنشستگان را در کمترین مهلت قانونی، پرداخت می‌کنند. بحث همسان‌سازی هم به صورت علی‌الحساب هم در صندوق بازنشستگی کشوری و هم در صندوق تامین اجتماعی اجرا شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: امیدوارم این موضوع هرچه زودتر با تصویب آیین‌نامه‌ها وارد احکام کارگزینی شود و ما شرمنده بازنشستگان نشویم.

وی افزود: علاوه بر اینکه ۲۶۰ هزار میلیارد تومان در طول دولت شهید رئیسی از مطالبات صندوق تامین اجتماعی اخذ شده است، نزدیک به ۴۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات سایر صندوق‌ها از جمله صندوق بازنشستگی کشور، صندوق عشایر و روستاییان و صندوق فولاد از دولت اخذ شده است که این یک رکورد تاریخی در حوزه پرداخت دیون دولت به صندوق‌ها است. سهامی هم که دادند، سهام به روزی است که هر زمان اراده کنند، قابل تبدیل به نقدینگی است.

مرتضوی بیان داشت: همکاران ما در معاونت حقوقی وزارتخانه و سازمان‌های تابعه، نزدیک به ۱۰۰هزار میلیارد تومان از منابع صندوق‌ها که نحوه‌های مختلف در تصرف دیگران بود، با پیگیری قضایی بازگشت منابع بازنشستگان به صندوق‌ها صورت گرفت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: تعداد قابل توجهی از از صندوق‌ها و وزارت تعاون را تصرف شده بود که با پیگیری قضایی، قطعه‌هایی از آنها بازگشت.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->