مدیریت حاشیه شهر مشهد با حمایت از روستا‌ها و چرخه تولید محقق می‌شود آیا قبل از خواب می‌توانیم چای بنوشیم یا نه؟ هشدار پلیس فتا: گول پیامک «بسته معیشتی رئیس جمهور منتخب» را نخورید افزایش هشت درصدی ماموریت اورژانس مشهد در روز‌های تاسوعا و عاشورا افزایش ۲۶درصدی پایش آلودگی هوای واحد‌های صنعتی کشور | خراسان‌رضوی در صدر پایش آلودگی توانمندسازی حدود ۱۴ هزار نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد خراسان‌رضوی پیش‌بینی بارش‌های رگباری و تگرگ در برخی استان‌ها تا شنبه (۳۰ تیر ۱۴۰۳) مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی(ره) خراسان‌رضوی: در استان، صف انتظار برای دریافت جهیزیه نداریم بهره‌مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر از بیمه زنان خانه‌دار کمبود جهانی انسولین‌های قلمی | بخشی از انسولین‌های قلمی مورد نیاز بازار از مسیر واردات تامین می‌شود نزاع و درگیری زوج جوان ۱۰ هکتار مزرعه را به آتش کشید نزاع خیابانی به قتل انجامید| اعترافات تکان دهنده جوان قاتل شکایت از پدر خیانتکار| او برای صیغه هایش میلیاردی هزینه می‌کرد! هشدار: یک مورد مثبت تب دنگی در تربت‌حیدریه مشاهده شد واژگونی لیفتراک در نیشابور حادثه آفرید (۲۷ تیر ۱۴۰۳) اعترافات مردی که گلوی همسرش را برید| فرزندان درخواست قصاص پدر را دارند قتل مسلحانه همسر خیانتکار و معشوقش در ویلا
سرخط خبرها

چند راهکار ساده برای تسکین درد معده در خانه

  • کد خبر: ۲۳۹۵۶۲
  • ۲۸ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۷
چند راهکار ساده برای تسکین درد معده در خانه
درمان‌های خانگی بسیاری وجود دارد که درد معده را تسکین می‌بخشد؛ مانند نوشیدن آب، ورزش کردن، پرهیز از استعمال سیگار و ....

به گزارش شهرآرانیوز، بسیاری از معده‌درد‌ها را می‌توان به راحتی در خانه درمان کرد. در ادامه چندین درمان خانگی محبوب برای درمان معده‌درد و سوء هاضمه به شما معرفی می‌شود که به کاهش ناراحتی معده کمک می‌کنند:

۱. زیاد آب بنوشید

کم‌آبی بدن، هضم غذا را دشوارتر می‌کند و احتمال ناراحتی معده را افزایش می‌دهد. نوشیدن آب می‌تواند به تسهیل هضم و کاهش سوزش سر دل کمک کند. کسانی که مشکلات گوارشی دارند، مهم است که هیدراته بمانند.

۲. بعد از صرف غذا دراز نکشید

هنگامی که بدن در حالت افقی است، اسید موجود در معده بیشتر به سمت بالا حرکت می‌کند و می‌تواند باعث سوزش سر دل شود؛ بنابراین افراد مبتلا به ناراحتی معده، پس از خوردن غذا باید حداقل برای چند ساعت از دراز کشیدن یا خوابیدن خودداری کنند تا این مشکل برطرف شود.

۳. انجیر بخورید

یکی از میوه‌های مفید برای درمان معده درد، رفع یبوست و تنظیم حرکات روده انجیر است. انجیر ترکیباتی دارد که ملین است و سوء هاضمه را بهبود می‌بخشد.

۴. ورزش کنید

پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، یوگا و حرکات کششی ملایم همراه با تنفس عمیق، همگی می‌توانند برای مقابله با معده‌درد مفید باشند. در حین انجام یوگا و تمرینات کششی سعی کنید هنگام نشستن روی پا‌های خود به آرامی کمر خود را به چپ و راست بچرخانید؛ این کار به تسکین درد‌های معده کمک می‌کند.

منبع: همشهری

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->