بازنشستگان تامین اجتماعی منتظر واریز وام ۳۰ میلیون تومانی خود در این هفته باشند (۳۰ تیر ۱۴۰۳) انسولین قلمی «نوومیکس» به زودی وارد کشور می‌شود افزوده‌شدن ۲۱۳ هزار هنرجو به هنرستان‌های کشور در دولت سیزدهم فرایند صدور گواهی تولد الکترونیک در بیمارستان‌ها | پرونده سلامت نوزاد با صدور کد ملی تشکیل می‌شود بهترین راه برای پیشگیری از ابتلا به تب دنگی کنترل ناقل بیماری است دانش‌آموزان پایه دوازدهم تا چه زمانی برای ثبت درخواست تجدیدنظر در تصحیح برگه‌های آزمون‌های نهایی مهلت دارند؟ فراخوان آموزش‌وپرورش برای آموزگاران قبول‌شده در آزمون استخدامی (۳۰ تیر ۱۴۰۳) بارش باران و وقوع رعدوبرق در برخی استان‌های کشور | خراسان‌رضوی بارانی می‌شود (۳۰ تیر ۱۴۰۳) آیا متناسب‌سازی حقوق، شامل بازنشستگان و مستمری‌بگیران حداقل‌‌بگیر تأمین‌اجتماعی می‌شود؟ برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای خدمت‌رسانی به زائران پیاده اربعین | اعزام پزشکان از مشهد به عراق جهت خدمت‌رسانی به زائران اربعین راه‌اندازی بخش مولکولی تشخیصی آزمایشگاه باکتری‌شناسی در بیمارستان کودکان اکبر مشهد دیابت نوع یک در کودکان زیر ۱۰ سال شایع است آتش‌سوزی یک منزل مسکونی در نیشابور، جان زن را گرفت (۲۹ تیر ۱۴۰۳) مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران: زائران اربعین بلیت را رفت‌وبرگشت تهیه کنند واژگونی پژو ۴۰۵ در محور نیشابور_مشهد ۷ مصدوم برجای گذاشت (۲۹ تیر ۱۴۰۳) مدیرعامل فرودگاه امام خمینی (ره): پرواز‌های این فرودگاه بدون هیچ اختلالی در حال انجام است تصادف در بردسکن ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۲۹ تیر ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (جمعه ۲۹ تیر ۱۴۰۳) | تداوم روند تدریجی افزایش دما در استان خزانه‌داری کل کشور: بدهی دولت به تأمین‌اجتماعی، ۱۶۰ هزار میلیارد تومان است
سرخط خبرها

راه‌اندازی بخش مولکولی تشخیصی آزمایشگاه باکتری‌شناسی در بیمارستان کودکان اکبر مشهد

  • کد خبر: ۲۳۹۸۷۸
  • ۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۲
راه‌اندازی بخش مولکولی تشخیصی آزمایشگاه باکتری‌شناسی در بیمارستان کودکان اکبر مشهد
رئیس بیمارستان کودکان اکبر، از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، از راه‌اندازی بخش مولکولی تشخیصی آزمایشگاه باکتری‌شناسی در این مرکز خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر سیدعلی جعفری با بیان اینکه واحد آزمایشگاه در بیمارستان‌ها در بحث غربالگری، خدمات به بیماران، اپیدمی‌های مختلف و عفونت‌ها از اهمیت بسزایی در تشخیص و درمان بیماران برخوردار هستند، اظهار کرد: این بخش به همت و تلاش همکاران آزمایشگاه میکروب‌شناسی و آزمایشگاه مرکزی راه‌اندازی شد و شروع‌به‌کار در بخش آزمایشگاه تشخیص مولکولی باکتری‌شناسی با تشخیص مننژیت عفونی خواهد بود.

مسئول فنی بخش میکروب‌شناسی آزمایشگاه بیمارستان فوق‌تخصصی کودکان اکبر نیز با بیان اینکه مننژیت عفونت باکتریال یکی از عفونت‌های شایع در کودکان است و تأخیر در تشخیص آن عواقب ناگواری در پی دارد، گفت: روش‌های سنتی مانند تهیه کشت و اسمیر، شمارش سلولی و... برای تشخیص مننژیت باکتریال وجود دارد که این روش‌ها به‌دلیل استفاده از آنتی‌بیوتیک و تأخیر در ارسال نمونه، حساسیت بالایی ندارند.

دکتر فارسیانی افزود: با توجه به اهمیت این موضوع، در آزمایشگاه میکروب‌شناسی تصمیم گرفته شد که این آزمایشگاه تشخیص مولکولی باکتریایی را با اولویت و اهمیت تشخیص مننژیت باکتریال، آغاز کند.

وی گفت: با توجه به اینکه عفونت باکتریال یک عفونت مهم است و تأخیر در تشخیص آن عوارضی جدی به دنبال دارد، در روش پی‌سی‌آر، پس از ۳ تا ۴ ساعت، جواب ارسال شده که باعث صرفه‌جویی در زمان می‌شود. همچنین حساسیت بالا و تخصصی‌تربودن از دیگرمزیت‌های این روش است که می‌تواند با کم‌ترین تعداد باکتری، تست را مثبت نشان دهد.

گفتنی است در آزمایشگاه باکتری‌شناسی، در تلاش‌اند که این روش را در باکتری‌هایی که سخت‌کشت و کُندرشد هستند، گسترش دهند و در قدم‌های بعدی، پنل‌های تشخیصی برای عفونت‌های گوارشی، عفونت آرتریت‌ها و... اضافه شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->