دستگیری فالگیر شیطان‌صفت به جرم آزار و اذیت زن جوان دستگیری متهم به قتل مسلحانه مدیرعامل شرکت ساختمانی در سهروردی پنج کشته و سه مصدوم بر اثر حادثه رانندگی در لرستان+تصویر (۳۱ تیر ۱۴۰۳) قاپ‌زن‌های حرفه‌ای با شلیک پلیس تسلیم شدند دستگیری دو قاچاقچی حرفه‌ای| قاچاق موادمخدر با تاکسی جنایت مرد خشمگین بر سر حضانت فرزند دستگیری گنده لات‌های نازی آباد محکومیت مزاحمان تلفنی اورژانس ۱۱۵ به نظافت آمبولانس‌ها انهدام باند فروش سلاح‌های جنگی در تهران (۳۱ تیر ۱۴۰۳) واکسیناسیون بیش از ۸۵۰ قلاده سگ در شهرستان طرقبه شاندیز (۳۱ تیر ۱۴۰۳) شکارچی سابقه دار دختران جوان در دام پلیس دستگیری هفت قاچاقچی در مرز تایباد خراسان رضوی بازداشت رفیق صمیمی به اتهام قتل حریق منزل مسکونی در بلوار جانباز مشهد (۳۱ تیر ۱۴۰۳) افتتاح ۸ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان ۱۴۰۳ سمساری‌ها و امانت فروشی‌های مشهد زیر ذره‌بین بازرسان اصناف نجات ۴۷۰۰ جنین از سقط در طرح نفس اجرایی شدن بیش از ۳۰ لایحه در حوزه زنان در دولت سیزدهم دریافت مجوز استقرار کمیسیون هوای پاک توسط ۳۳ واحد تولیدی خراسان رضوی راهکارهایی برای کاهش دما در شهرها تیراندازی مرگبار در قوچان (۳۱ تیر ۱۴۰۳) تعریق بیش از حد بدن نشانه بیماری است
سرخط خبرها

افتتاح ۸ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان ۱۴۰۳

  • کد خبر: ۲۴۰۲۷۹
  • ۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۲
افتتاح ۸ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان ۱۴۰۳
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه هیچکدام از پروژه‌های بهداشت و سلامت نمایشی افتتاح نشد، گفت: تا پایان امسال ۸ هزار تخت بیمارستانی جدید آماده افتتاح داریم.

به گزارش شهرآرانیوز، بهرام عین اللهی روز یکشنبه در جلسه هیات دولت که برای نخستین بار بصورت زنده از تلویزیون پخش شد، با ارایه گزارش عملکرد این وزارتخانه در دولت سیزدهم، با بیان اینکه در دولت قبلی هفت هزار و ۳۰۰ تخت بیمارستانی در مراکز درمانی افزوده شده بود، افزود: در دولت سیزدهم ۱۷ هزار تخت بیمارستانی اضافه شد که می‌توان به بیمارستان هزار تختخوابی حضرت مهدی، غدیر و ... اشاره کرد که بعد از ۳۴ سال افتتاح شد و شهید رئیسی هفت مرکز درمانی را خود شخصا افتتاح کرد و تا پایان امسال هشت هزار تخت بیمارستانی جدید آماده افتتاح داریم و برخی از این پروژه‌ها نیز بیش از ۹۰ درصد پیشرفت دارند.

وی تاکید کرد: هیچکدام از پروژه‌های بهداشت و سلامت نمایشی افتتاح نشده است همچنین ۱۳۴ پروژه درمانی در سال گذشته افتتاح شد و به ۴۹۴ مورد در دولت مردمی رسید.

وزیر بهداشت اظهار داشت: بخش مراقبت کودکان که در دوران همه گیری کرونا نسبت به آن واهمه داشتیم از ۵۵۶ تخت به هزار و ۵۰ تخت افزایش یافت. کل تجهیزات سرمایه سنگین از ۹۱ مورد به ۳۵۱ مورد افزایش یافت و شمار دستگاه دیالیز نیز از ۳۴۷ دستگاه به هزار و ۴۵۳ دستگاه رسیده است.

عین اللهی با بیان اینکه در راستای محرومیت زدایی ۱۲ هزار پزشک و دندانپزشک و داروساز و دو هزار و ۸۰۰ پزشک متخصص به مناطق محروم اعزام شدند، برداشتن سقف کارانه پزشکی برای مناطق محروم و کاهش مالیات فعالیت پزشکی در این مناطق از ۳۰ درصد به ۱۰ درصد از دستاورد‌های قابل توجه دولت سیزدهم ذکر کرد.

وی ادامه داد: شبکه ناباروری نیز به ۸۷ مرکز درمان در سطح دو افزایش یافت در حالی که در مرداد ۱۴۰۰ تعداد این مراکز صفر بود.

عین اللهی گفت: در سطح ۳ درمان ناباروری نیز پیش از دولت سیزدهم ۷۰ مرکز داشتیم که اکنون به ۱۲۶ مرکز رسیده است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه ۲۹۰ بیمارستان وارد گردشگری سلامت شدند، افزود: در این حوزه رشد ۱۰۰ درصدی در دولت سیزدهم داشتیم در حالیکه پیش از این ۱۳۰ بیمارستان در حوزه گردشگری سلامت فعال بودند.

وی با اشاره به افزایش دو برابری پیوند اعضا و اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری بعد از ۱۵ سال تاخیر، ادامه داد: رشد راهنما‌های بالینی از ۸۲۷ مورد به ۱۳هزار و ۳۹۷ مورد از اقداماتی بود که در این دولت انجام شد.

عین اللهی ادامه داد: ناوگان اورژانس پیش بیمارستانی نیز افزایش یافته بطوری که یک هزار دستگاه آمبولانس در حال توزیع است و گسترش ناوگان اورژانس پیش بیمارستانی از اقدامات بسیار خوبی بود که در اربعین و ۲۸ صفر خدمات خوبی ارایه کرد.

وی تصریح کرد: در دولت سیزدهم ۱۳۵ پروژه آموزشی در این دوره به بهره برداری رسید و میزان پذیرش دانشجویان پزشکی نیز در آغاز دولت ۲۰۸ هزار و ۵۹۰ دانشجو بود که اکنون حدود ۲۸ هزار نفر افزایش یافته است و در این دوره ۱۳۵ پروژه آموزشی بهره برداری شد که از جمله می‌توان به ۴ دانشکده علوم پزشکی و ۱۵ مرکز آموزش پزشکی اشاره کرد.

عین اللهی با تاکید بر افزایش ۶۵ درصدی دوره دستیاری پزشکی، گفت: دوره دستیاری پزشکی در رشته فوق تخصص ۵۰ درصد و فلوشیب ۲۵ درصد افزایش دارد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->