ز دریای کراماتت شده دامانِ صحرا‌ تر درباره محمدعلی الهامی نیا، قدیمی‌ترین استاد کاشی کاری حرم مطهر رضوی مبارک سفری از بخارا تا مشهدالرضا(ع) بررسی فلسفه و آثار زیارت در متون دینی جزئیاتی از ثبت‌نام زائران اربعین در خراسان‌رضوی (۳ مرداد ۱۴۰۳) | اعزام کاروان‌های عتبات پیش از اربعین متوقف می‌شود افتتاح دومین دوره مدرسه دارالعلم در دانشگاه علوم اسلامی رضوی (۳ مرداد ۱۴۰۳) ۱۴۰۰ مشهدی برای شرکت اردوی راهیان نور مناطق غرب ثبت نام کردند رونمایی از سه نسخه خطی نفیس «اللُهوف سید بن طاووس» در حرم رضوی ساختار‌های اجتماعی باید با فرهنگ رضوی همسو شوند تقدیر از برگزیدگان دومین دوره جایزه بین‌المللی خوش‌نویسی «یاس یاسین» احداث سایه‌بان‌های جدید در مسیر‌های پرتردد حرم‌ امام‌رضا(ع) چرا تولی و تبری شرط نجات است؟ پیکر پدر شهیدان «واحدی‌فیض‌آبادی» در مشهد تشییع شد هنرمندانی که دل در گرو حسین (ع) دارند | روایتی از حضور اصحاب رسانه و هنر مشهد در هیئت مذهبی ماه + فیلم یک تنگ بلور در میدان مین آداب استغفار و توبه چیست؟ امام‌سجاد(ع) مظهر تقوا و تواضع است
سرخط خبرها

جزئیاتی از ثبت‌نام زائران اربعین در خراسان‌رضوی (۳ مرداد ۱۴۰۳) | اعزام کاروان‌های عتبات پیش از اربعین متوقف می‌شود

  • کد خبر: ۲۴۰۸۶۴
  • ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۲
جزئیاتی از ثبت‌نام زائران اربعین در خراسان‌رضوی (۳ مرداد ۱۴۰۳) | اعزام کاروان‌های عتبات پیش از اربعین متوقف می‌شود
رئیس سازمان حج و زیارت خراسان‌رضوی گفت: اعزام کاروان‌های عتبات عالیات از ۱۰ تا ۱۵ روز قبل از اربعین متوقف خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی شجاع در گفتگو با شهرآرانیوز در خصوص جزئیات ثبت‌نام زائران اربعین از خراسان‌رضوی گفت: تا این لحظه ۲۸ هزار و ۳۹ زائر از خراسان‌رضوی برای سفر اربعین ثبت‌نام کرده‌اند. از این تعداد، ۶۴ درصد زائران را مردان و ۳۶ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: ۷۰ درصد زائران خراسانی مرز مهران را به‌عنوان محل خروج خود از کشور مشخص کرده‌اند.

رئیس سازمان حج و زیارت خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: ۴۲ درصد از زائران با وسیله شخصی به عراق سفر خواهند کرد. ۴۲ درصد دیگر اتوبوس را وسیله حمل‌و‌نقل خود معرفی کرده‌اند. سایر زائران نیز مسیر جابه‌جایی خود را از راه‌های هوایی و ریلی انتخاب کرده‌اند.

شجاع در خصوص اعزام کاروان‌های عتبات عالیات در زمان اربعین عنوان کرد: به دلیل ازدحام جمعیت در موسم اربعین، اعزام کاروان‌های عتبات عالیات ۱۰ تا ۱۵ روز قبل از اربعین موقتاً متوقف می‌شود تا مشکلی برای اسکان زائران به وجود نیاید. همچنین سازمان حج و زیارت اعزام‌های گروهی خود را متوقف می‌کند تا تمامی بلیت‌ها در اختیار زائران اربعین قرار بگیرد.

وی افزود: زائران در زمان ثبت‌نام باید نوع وسیله سفر خود را انتخاب کرده، مرز خروج خود را مشخص کرده و نوع بسته بیمه‌ای خود را نیز انتخاب کنند. ۳ بسته بیمه‌ای با مبالغ ۸۰، ۱۰۰ و ۱۲۰ هزار تومان در نظر گرفته شده که بسته به نوع خدماتشان، مبلغ آن نیز تعیین شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، در اربعین سال ۱۴۰۲، بیش از ۲۷۰ هزار زائر از خراسان‌رضوی به پیاده‌روی اربعین مشرف شدند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->