«حماسه اکبر» در عرصه میدان شهدای مشهد + فیلم انتظار بدون معرفت راه به کوفه می‌برد واکنش وزیر فرهنگ به بسته شدن مرکز اسلامی هامبورگ + عکس آغازبه‌کار پویش بزرگ مردمی «حرکت» با هدف ترویج سیره اهل‌بیت(ع) در جامعه (۴ مرداد ۱۴۰۳) آغاز مسابقات بین‌المللی «جایزه بریکس قرآن کریم» در کازان + فیلم و تصاویر یک صلوات، کرایه راننده تاکسی بود ز دریای کراماتت شده دامانِ صحرا‌ تر درباره محمدعلی الهامی نیا، قدیمی‌ترین استاد کاشی کاری حرم مطهر رضوی مبارک سفری از بخارا تا مشهدالرضا(ع) بررسی فلسفه و آثار زیارت در متون دینی جزئیاتی از ثبت‌نام زائران اربعین در خراسان‌رضوی (۳ مرداد ۱۴۰۳) | اعزام کاروان‌های عتبات پیش از اربعین متوقف می‌شود افتتاح دومین دوره مدرسه دارالعلم در دانشگاه علوم اسلامی رضوی (۳ مرداد ۱۴۰۳) ۱۴۰۰ مشهدی برای شرکت اردوی راهیان نور مناطق غرب ثبت نام کردند رونمایی از سه نسخه خطی نفیس «اللُهوف سید بن طاووس» در حرم رضوی ساختار‌های اجتماعی باید با فرهنگ رضوی همسو شوند تقدیر از برگزیدگان دومین دوره جایزه بین‌المللی خوش‌نویسی «یاس یاسین» احداث سایه‌بان‌های جدید در مسیر‌های پرتردد حرم‌ امام‌رضا(ع) چرا تولی و تبری شرط نجات است؟
سرخط خبرها

«حماسه اکبر» در عرصه میدان شهدای مشهد + فیلم

  • کد خبر: ۲۴۱۰۹۶
  • ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۱
«حماسه اکبر» در عرصه میدان شهدای مشهد + فیلم
گروه هنری و تعزیه‌خوانی «حماسه اکبر» به مدت ۳ شب در عرصه میدان شهدا در مشهد، مراسم تعزیه‌خوانی برگزار می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، با وجود آنکه بسیاری از هیئات عزاداری در دهه اول محرم اقامه عزا می‌کنند، اما روضه‌های کربلا تازه از عصر عاشورا آغاز می‌شود.

ازجمله مراسمی که این روز‌ها و به عبارت بهتر این شب‌ها در مشهدالرضا (ع) و در جوار حرم امام مهربانی برقرار است، مجلس تعزیه‌خوانی گروه هنری و تعزیه‌خوانی «حماسه اکبر» است که از چهارشنبه، ۳ مردادماه و به مدت سه شب، در عرصه میدان شهدا برگزار می‌شود و در آن به اقامه عزا می‌پردازند.

به گفته «محمدامین غلامی» مسئول گروه هنری و تعزیه‌خوانی «حماسه اکبر»، این گروه هنری که با حضور تعزیه‌خوانان و هنرمندانی از سراسر کشور مراسم تعزیه‌خوانی برگزار می‌کند، در دومین سال متوالی و با همکاری شهرداری مشهد، در عرصه میدان شهدا برنامه‌های خود را برگزار می‌کند.

برنامه‌ای که از چهارشنبه ۳ مردادماه لغایت جمعه ۵ مردادماه به مدت ۳ شب، پس از اقامه نماز مغرب‌وعشا در عرصه میدان شهدا اجرا می‌شود و در شب اول تعزیه حر بن یزید ریاحی، در شب دوم تعزیه قمربنی‌هاشم حضرت ابوالفضل العباس(ع) و در شب سوم نیز تعزیه حضرت علی‌اکبر(ع) اجرا می‌شود.

بعد از تعزیه، اشک‌ریزان می‌شوم

یکی از هنرمندان شرکت‌کننده در این مراسم که اهل شهرستان کاشمر بوده و بیست سال است در نقش مخالف تعزیه اجرا می‌کند، می‌گوید که این نقش به او از پدرش به ارث رسیده است.

قاسم رزقی ادامه می‌دهد: این دومین سال متوالی است که در عرصه میدان شهدا مشهد اجرا دارد و در شهرستان‌های مختلفی مانند سبزوار، نیشابور، تهران، کرج و اصفهان نیز به اجرای برنامه پرداخته است.

رزقی در توضیحات بیشتر درباره ایفای نقش خود در این نمایش می‌گوید: نقش مخالف در تعزیه یک نقش تخصصی است و بسیاری از هنرمندان به دلیل سختی این نقش به سمت موافق‌خوانی می‌روند. اجرای نقش قتلگاه برای من بسیار سخت است و بعد از تعزیه، غمگین شده و اشک‌ریزان می‌شوم.

مراسم تعزیه‌خوانی عرصه میدان شهدا به مدت سه شب از ۳ مرداد ۱۴۰۳، یعنی چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه شب، بعد از نماز مغرب‌وعشا برگزار خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->