۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مرکز تحقیقات یوزپلنگ آسیایی تاسیس می‌شود

  • کد خبر: ۲۴۲۱۳
  • ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
مرکز تحقیقات یوزپلنگ آسیایی تاسیس می‌شود
معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست از تاسیس مرکز تحقیقات یوزپلنگ آسیایی در آینده خبر داد و از تمام فعالان محیط‌زیست خواست تا به کمک این طرح بیایند.
به گزارش شهرآرانیوز، کیومرث کلانتری در خصوص فرآیند انتقال یوزپلنگ‌های پارک پردیسان، ضمن تبریک به دوستداران یوزپلنگ ایرانی به خاطر این موفقیت گفت: امروز شاهد بازگشت یوزپلنگ از غربت به زیستگاه خودش هستیم، حدود هفت سال پیش دو یوزپلنگ از میاندشت و توران به پارک پردیسان منتقل می‌شوند برای تکثیر در اسارت، دو سال قبل نیز توله یوزی از متخلفین میاندشت گرفته می‌شود که به پارک پردیسان منتقل شد.
وی، شرایط خاص زیستگاهی تهران را علت شکست پروژه تکثیر در اسارت برشمرد و گفت: بعد از بررسی‌های ۶ ماهه به این نتیجه رسیدیم که یوزپلنگ‌ها را به یکی از زیستگاه خودشان ببریم تا آنجا زادآوری کنند که پارک ملی توران انتخاب کارشناسان بود.
کلانتری در خصوص محیط یوز‌ها گفت: فضایی که در توران وجود دارد یک سایت از قبل مهیا شده که با اندکی تغییرات میزبان این سه یوزپلنگ است، امیدواریم با یوز‌هایی که در منطقه زیست می‌کنند امکان زادآوری این گونه در معرض انقراض که کمتر از ۳۰ یوز است، را داشته باشیم.
به گفته وی سازمان حفاظت محیط زیست به دنبال مداخله در زیست گونه‌ها نیست، اما این سازمان به خاطر تامین جمعیت پشتیبان این پروژه‌ها را اجرا می‌کند.
کلانتری ضمن تشکر از همه دلسوزی‌های فعالان محیط زیست خطاب به آن‌ها گفت: این پروژه در هفت سال گذشته در پردیسان موفق نبوده است و چاره‌ای به جز انتقال به زیستگاه اصلی خودشان نداشتیم، از طرف دیگر سن اینگونه در حال بالا رفتن بود که دیگر کارایی و اثربخشی خود را از دست می‌دادند.
معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: برای حفظ این گونه مناطق جدیدی را حفاظت شده اعلام می‌کنیم تا این گونه به راحتی در زیستگاه خودادامه حیات دهد.
کلانتری گفت: مرحله بیهوشی، انتقال و رهاسازی این سه یوزپلنگ با موفقیت انجام شد و اکنون هر سه این حیوانات در صحت و سلامت کامل در زیستگاه خود حضور دارند.

منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->