نتانیاهو درباره اقدامات تروریستی اخیر اسرائیل اظهاراتی مطرح کرد خانواده شهید رئیسی: هنیه سرانجام به آرزوی گوارای خود رسید نامه پادشاه عربستان به پزشکیان تقدیم شد ابعاد ترور اسماعیل هنیه در جلسه فوق‌العاده کمیسیون امنیت ملی مجلس بررسی شد پزشکیان: اتحاد بیشتر کشور‌های منطقه زمینه صلح را فراهم می‌کند نایب رئیس حماس: شهید هنیه با یک موشک هدف قرار گرفت | دشمن تاوان سنگینی پرداخت خواهد کرد + فیلم دبیر شورای عالی امنیت ملی با نخست وزیر سوریه دیدار کرد خونخواهی یک ضرورت امنیتی است جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل درباره ترور شهید هنیه شهادت ۲ خبرنگار در بمباران منطقه مجاور منزل هنیه آمریکا کمک به گرجستان را تعلیق کرد نامه ایران به شورای امنیت پس از ترور اسماعیل هنیه | در استفاده از حق دفاع مشروع خود برای پاسخ قاطع تردید نخواهیم کرد تسلیت اردوغان به خانواده شهید هنیه آیا ادارات و بانک‌های کرمانشاه فردا پنجشنبه (۱۱ مرداد ۱۴۰۳) تعطیل است؟ اوکراین اولین ناوگان جنگنده‌های اف ۱۶ را تحویل گرفت الجزایر ترور «اسماعیل هنیه» را قویاً محکوم کرد واکنش حسن روحانی به شهادت اسماعیل هنیه اتحادیه اروپا به ترور شهید هنیه واکنش نشان داد پیام تسلیت استاندار خراسان‌رضوی درپی شهادت اسماعیل هنیه آغاز تجمع خودجوش مردم تهران در اعتراض به ترور شهید اسماعیل هنیه منابع لبنانی: پیکر فواد شکر فرمانده حزب الله از زیر آوار خارج شد
سرخط خبرها

اوکراین اولین ناوگان جنگنده‌های اف ۱۶ را تحویل گرفت

  • کد خبر: ۲۴۲۳۷۸
  • ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۶
اوکراین اولین ناوگان جنگنده‌های اف ۱۶ را تحویل گرفت
رسانه‌های غربی گزارش دادند که اوکراین اولین ناوگان جنگنده‌های اف-۱۶ آمریکایی را که قرار بود از متحدان ناتو دریافت کند، تحویل گرفته است.

به گزارش شهرآرانیوز، بلومبرگ امروز چهارشنبه گزارش داد که اولین جنگنده‌های اف-۱۶ از متحدان ناتو به اوکراین رسیده است، اقدامی که مدت‌ها مورد انتظار بود و ممکن است توانایی کی‌یف را برای دفع حملات روسیه افزایش دهد.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا اوایل ماه ژوئیه گفته بود که هلند و دانمارک متعهد شدند تا جنگنده‌های اف-۱۶ را در تابستان امسال به اوکراین تحویل دهند.

بلومبرگ به نقل از منابع آگاه نوشت که مهلت انتقال هواپیما‌های جنگی ساخت آمریکا تا پایان ماه جاری میلادی بود و این مهلت رعایت شده است. آنها همچنین فاش کردند که تعداد جنگنده‌ها کم است.

اوکراین در انتظار دست‌کم ۷۹ فروند اف-۱۶ از کشور‌های هلند، دانمارک، بلژیک و نروژ است که انتظار می‌رود تا ۲۰ فروند آن در سال جاری میلادی وارد این کشور شود.

گفته می‌شود این جنگنده‌ها در ابتدا به خط مقدم نزدیک نمی‌شوند، بنابراین مشخص نیست که آیا آنها می‌توانند هواپیما‌های روسی را که از حریم هوایی به داخل اوکراین پرواز می‌کنند، بازدارند یا خیر.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->