دستگیری متهم سرقت طلا‌های کودکان در مشهد بالگرد اورژانس نیشابور جان بیمار سکته‌مغزی را نجات داد (۱۴ مرداد ۱۴۰۳) پیش بینی ۶۰۰ هزار صندلی قطار برای سفر ریلی اربعین ۱۴ خودروی لاکچری از پارکینگ خانه‌ای در غرب تهران کشف شد + فیلم خواص سم‌زدایی فوق العاده انجیر سیاه که نمی‌دانید اهمیت مکمل‌های ضروری برای افزایش کیفیت شیر مادر شکسته شدن رکورد گرما در برخی از شهرهای کشور واکسیناسیون سراسری کودکان زیر ۲ سال با واکسن پنوموکوک در کشور راهکارهای برون‌رفت دولت چهاردهم از چالش‌های صندوق‌های بازنشستگی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (یکشنبه ١۴ مرداد ١۴٠٣)| تا پایان هفته هوا در خراسان رضوی گرم است بیش از ۲۰ درصد مراجعات پزشکی با خودمراقبتی قابل درمان است علت توقف مسافرگیری در ایستگاه متروی میدان ولی‌عصر(عج) تهران چه بود؟ (۱۴ مرداد ۱۴۰۳) تولیت آستان قدس رضوی: اتاق استاد بسیجی باید مأمن و پناه دانشجویان باشد همایش بسیج اساتید دانشگاه‌های کشور در مشهد برگزار شد + فیلم برگزاری آزمون جذب ۱۰ هزار نیروی اداری برای دادگاه‌های صلح روش صحیح بغل کردن نوزاد و دادن او به فرد دیگر به چه صورت است؟ تعلیق فعالیت یک شرکت خدمات مسافرتی به دلیل گرانفروشی بلیت اربعین برای سالم ماندن در پیری چه باید کرد؟ حکم قصاص برای پسر هجده‌ساله‌ای که مادرش را به‌خاطر حرف مردم به قتل رساند + عکس آخرین مهلت داوطلبان کنکور برای مشاهده و تایید سوابق تحصیلی تا پایان امروز (۱۴ مرداد) خون دماغ یا خونریزی بینی از مشکلات شایع در گرمای تابستان است + چند راهکار درمان پسر جوان به قتل پدرش و راننده تاکسی اینترنتی اعتراف کرد
سرخط خبرها

شکسته شدن رکورد گرما در برخی از شهرهای کشور

  • کد خبر: ۲۴۳۰۴۱
  • ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۸
شکسته شدن رکورد گرما در برخی از شهرهای کشور
رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور گفت: طی تابستان سال جاری تاکنون رکورد دمای پنج شهر کشور شکسته شده است که در سه استان واقع شده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز؛  احد وظیفه اظهار کرد: اصفهان از جمله شهر‌هایی است که امسال رکود بیشترین دمای آن شکسته شد. پیش از این بالاترین دمای ثبت شده در آن ۴۳ درجه سلسیوس مربوط به ۲۰ تیر سال ۸۰ بود، اما ۶ مرداد سال جاری دمای ۴۴.۳ درجه سلسیوس و ۷ مردادماه دمای ۴۴.۶ درجه سلسیوس به ثبت رسید.

وی اضافه کرد: در نایین نیز ۴۰.۷ درجه سلسیوس به عنوان دمای بیشینه این شهر در ۱۲ تیرماه سال ۱۴۰۱ ثبت شده بود، اما ۶ مرداد سال جاری رکورد دمای ۴۱.۲ درجه سلسیوس در این شهر تجربه شد.

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور شیراز را یکی دیگر از شهر‌هایی ذکر کرد که رکورد دمای هوا در آن شکسته شد و اظهارکرد: پیش از این گرم‌ترین روز هوا در شیراز ۱۲ تیرماه سال ۱۴۰۱، ۴۳.۴ درجه سلسیوس بود، اما در ۷ مردادماه سال جاری به ۴۳.۵ درجه سلسیوس رسید.

وی در ادامه گفت: بیشترین دمای هوای ثبت شده در بافق پیش از این ۴۸.۴ درجه سلسیوس در ۳ مرداد ماه ۱۴۰۱ بود، اما ۵ مرداد سال جاری رکود دمایی ۴۹.۳ درجه سلسیوس به ثبت رسید.

وظیفه با بیان اینکه در شهر یزد نیز رکورد بیشترین دما شکسته شد، اظهارکرد: بالاترین دمای ثبت شده در این شهر در ۱۷ مرداد ۶۱ و ۲۳ تیر۹۱، ۴۵.۶ درجه سلسیوس بود که ۶ مرداد سال جاری به ۴۶.۱ درجه سلسیوس افزایش یافت.

وی درباره وضعیت دمای هوای پایتخت گفت: بیشترین دمای ثبت شده در تهران در تابستان سال جاری ۴۱.۷ درجه سلسیوس بود این در حالیست که رکورد دما در این شهر ۴۳ درجه سلسیوس است.

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور درباره احتمال افزایش دما به بیش از ۴۰ درجه سانتیگراد در پایتخت طی هفته جاری اظهارکرد: دما به‌تدریج رو به کاهش است و از طول روز‌ها کاسته و به زاویه خورشید افزوده می‌شود و تابش از حال عمودی بیشتر کاهش می‌یابد، در نتیجه میانگین حداکثر دمای هفته‌های آینده نسبت به هفته‌های قبل کمتر می‌شود.

وی ادامه داد: اوج دمای هوای تهران معمولا نیمه دوم تیرماه تا نیمه اول مرداد است. هرچه از این دوره بیشتر فاصله بگیریم، دما کاهش می‌یابد بنابراین هفته جاری یکی از گرم‌ترین هفته‌هاست هرچند که ممکن است موجب ثبت رکورد نشود.

وظیفه در پایان با بیان اینکه احتمال تجربه دمای ۴۰ درجه سلسیوس در تهران وجود دارد، گفت: به این طیف دمایی «چهل‌سی» گفته می‌شود، یعنی کمینه دما ۳۰ درجه سلسیوس و بیشینه آن ۴۰ درجه سلسیوس است که روز‌های چهارشنبه تا جمعه هفته جاری (۱۷ تا ۱۹ مرداد) این وضعیت آب و هوایی تجربه می‌کنیم. در این شرایط گرما از آغاز صبح احساس می‌شود، چون با طلوع آفتاب دمای هوا به بالای ۳۰ درجه سلسیوس می‌رسد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->