دانشگاه تهران مبینا نعمت‌زاده مدال‌آور المپیک۲۰۲۴ را پذیرش می‌کند درخواست پلیس از مردم مشهد | این گوشی‌قاپ‌ها را شناسایی کنید + فیلم سازش ۳۸ درصدی پروند‌ه‌های شورای حل اختلاف خراسان رضوی + فیلم اعلام نتایج آزمون پایه دهم مدارس سمپاد و نمونه دولتی (۱۷ مرداد ۱۴۰۳) انحراف اتوبوس در بزرگراه باغچه به مشهد ۱۳ نفر را راهی بیمارستان کرد (۱۷ مرداد ۱۴۰۳) فوت کارگر پارس جنوبی بر اثر گرمازدگی (۱۷ مرداد ۱۴۰۳) هزار و ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برای جا به جایی زائران اربعین ۱۴۰۳ خراسان رضوی نیاز است بیش از ۳۴ هزار زائر زیر ۷ سال برای اربعین ۱۴۰۳ ثبت نام کردند جریمه نقص چراغ خودرو چقدر است؟ مهم‌ترین اصل دوران کودکی، بازی است | راز شاد بودن کودکان چه کنیم کودک اجتماعی تربیت کنیم؟ اعمال‌قانون ۲۵۰۶ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۵ خودروی متخلف توقیف شدند (۱۷ مرداد ۱۴۰۳) جزییات آزمون سردفتری سال ۱۴۰۲ در سال جاری منتشر شد جانشین فراجا خراسان رضوی: خط ویژه ارتباط پلیس با شهرآرا ایجاد شد شهریه برخی مدارس غیردولتی از ۸۶ تا ۹۸ میلیون تومان متغیر است نتایج آزمون مدارس سمپاد و نمونه دولتی دوره دوم متوسطه اعلام می‌شود زمان تامین ارز اربعین ایرلاین‌ها برای اربعین ۱۴۰۳ مشخص شد ورود دادستان نظامی تهران به موضوع برخورد با دو دختر بر سر حجاب و احضار مأموران اولویت عفو و تخفیف مجازات با زندانیانی که حافظ کل قرآن شوند در کشور، هزار و ۶۰۰ مرکز مراقبت پرستاری در منزل فعالیت می‌کنند ثبت نام اینترنتی خروج از کشور مشمولان خدمت وظیفه برای اربعین آغاز شد
سرخط خبرها

سازش ۳۸ درصدی پروند‌ه‌های شورای حل اختلاف خراسان رضوی + فیلم

  • کد خبر: ۲۴۳۸۴۵
  • ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۷
سازش ۳۸ درصدی پروند‌ه‌های شورای حل اختلاف خراسان رضوی + فیلم
رئیس مرکز حل اختلاف خراسان رضوی گفت: در ۴ ماه نخست سال جاری ۳۸ درصد پرونده‌ه سازشی داشتیم که منجر به صلح و سازش شده است.

هادی ولایتی حقیقی با حضور در تحریریه شهرآرانیوز، ضمن تبریک روز خبرنگار، اظهار کرد: ان شاءالله در این رسالتی که بر عهده شماست همیشه سرافراز باشید، یکی از رسالت‌های خبرنگاران این است که ابتدا آگاه شوند سپس به آگاه سازی مردم بپردازند، زمینه بسیار خوبی را در شورای حل اختلاف برای صلح و سازش داریم که مردم می‌توانند برای حل اختلافات و گرفتاری‌های خود در مراجع سازشی درخواست سازش کنند.

وی افزود: بسیاری از مردم ابا دارند و در شان و موقعیت اجتماعی و خانوادگی خود نمی‌بینند که در دادگاه، کلانتری و. حاضر شوند، این مراجع بهترین مراجعی هستند که می‌توانند مراجعه کنند که در محیطی مناسب، کوتاه‌ترین زمان و با استاندارد علمی به نتیجه سازش پایداری برسند.

رئیس شورای حل اختلاف خراسان رضوی ادامه داد: بسیاری اوقات مردم مراجعه می‌کنند به دادگستری و رای صادر می‌شود، اما به هردلیلی در اجرای آن خللی ایجاد می‌شود، اما در مراجع سازش این مشکلات نیست، چون طرفین به یک سازش قطعی و پایدار می‌رسند، همه مردم تمایل دارند با هزینه‌ای اندک و در فضایی مطلوب به یک نتیجه پایدار برسند و همواره در پی کسب نتیجه قطعی در کوتاه مدت هستند.

در ادامه ولایتی گفت: برخی موضوعات اقتضا می‌کند که مردم به مراجع قضایی مراجعه کنند، اما بسیاری از موضوعات اینگونه نیستند که می‌توانند به مراجع سازشی مراجعه کنند. برخی از شعب در مشهد هستند که ۸۰ درصد آمار سازش دارند اگر افراد در مرحله حل اختلاف توافق نکردند حقوق آنان تضییع نمی‌شود و می‌توانند  سپس به مراجع قضایی مراجعه کنند، اما فرصتی است که می‌توانند دو طرف دعوا به یک نتیجه قطعی  برسند.

وی در نهایت اعلام کرد: در ۴ ماه نخست سال جاری ۳۸ درصد پرونده‌ه سازشی داشتیم که منجر به صلح و سازش شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->