متهمین ۲۰ فقره جیب بری در اتوبوس‌های مشهد به دام افتادند (۲۰ مرداد ۱۴۰۳) تردد با پلاک جعلی، خودروی میلیاردی قاچاقی در فرودگاه مشهد را لو داد برخورد با گران‌‎فروشی بلیت‌های مسافری در ایام اربعین خبر خوش دولت برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی | لایحه اصلاح حقوق حداقل بگیران به مجلس ارسال شد (۲۰ مرداد ۱۴۰۳) بیش از ۱.۵ میلیون گذرنامه برای زائران اربعین صادر شد ششم دی روز دفاتر اسناد رسمی شد مدال‌آوران المپیک، معلم می‌شوند هواشناسی: طی ۳۰ سال اخیر، دمای هوای کشور ۳ درجه افزایش داشته است توصیه جانشین پلیس راهور فراجا به زائرانی که قصد دارند زمینی به مرز مهران بروند ابلاغ نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کشور تزریق واکسن سرخک برای سلامت افراد زیر ۱۵ سال ضروری است استفاده از ناوگان اتوبوسی و ون در مسیر مشهد-نجف برای اربعین ۱۴۰۳ حداکثر شهریه مدارس غیردولتی اعلام شد + جزئیات پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (شنبه، ۲۰ مرداد ۱۴۰۳) | مشهد گرم‌تر می‌شود ضبط ۹۶ کارت سوخت از یک راننده در بجستان خراسان رضوی سازگاری کشور با تغییرات اقلیمی نیازمند اثرگذاری اسناد بالادستی است پوکی استخوان یک بیماری خاموش، اما با تشخیص زودهنگام قابل‌درمان است قتل جوان نوزده‌ساله در چاقوکشی هولناک خیابانی در مشهد + عکس اعمال‌قانون ۱۷۲۸ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۴۳ خودروی متخلف توقیف شدند (۲۰ مرداد ۱۴۰۳) بررسی روند اعطای مجوز مهدکودک به دستگاه‌های دولتی و اداری جدول واریز حقوق مرداد ۱۴۰۳ بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی | واریز حقوق آغاز شد و خبری از متناسب سازی نیست (۲۰ مرداد ۱۴۰۳) نوشیدنی‌های حاوی قند به سلامتی آسیب می‌زند
سرخط خبرها

برخورد با گران‌‎فروشی بلیت‌های مسافری در ایام اربعین

  • کد خبر: ۲۴۴۲۹۸
  • ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۹
برخورد با گران‌‎فروشی بلیت‌های مسافری در ایام اربعین
یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون عمران به صورت میدانی و سامانه‌ای بر عملکرد شرکت‌های حمل‌ونقل در ایام اربعین حسینی نظارت خواهد کرد و قطعاً با شرکت‌های متخلف مطابق قانون برخورد خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حبیب قاسمی با اشاره به ضرورت برخورد با گران‌فروشی بلیت وسایل حمل‌ونقل زائران اربعین حسینی اظهار کرد: در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی کمیته‌ای تحت عنوان «کمیته حمل‌ونقل» داریم. این کمیته مسائل سخت‌افزاری و نرم‌افزاری حوزه حمل‌ونقل ریلی، جاده‌ای، هوایی و زمینی را دنبال می‌کند. مجموعه کمیته حمل‌ونقل ما به عنوان تخصصی‌ترین بخش در قوه مقننه ذیل کمیسیون عمران مجلس تدابیر خاصی را برای تسهیل تردد زائران اربعین حسینی دنبال خواهند کرد.

وی افزود: تاکنون جلساتی با مسئولان وزارت کشور، حوزه حمل‌ونقل، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در این کمیته تشکیل شده است. برآورد این کمیته بر این است که حدود دو میلیون نفر در بازه زمانی اربعین از مسیر زمینی و جاده‌ای زائر داشته باشیم. تدابیر لازم اندیشیده شده است. هم از ظرفیت اتوبوس‌های بین شهری و هم تعدادی از اتوبوس‌های خط واحد‌های شهرداری‌ها استفاده خواهد شد.

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با آسیب‌شناسی سنوات گذشته برخی تداخل‌ها و بی‌برنامگی‌ها احصا شد. بعضا شرکت‌های مسافربری سوءاستفاده‌هایی داشتند که خللی در کار ایجاد می‌کرد. امسال امیدوار هستیم تا ایرادات سال گذشته مرتفع شود. کمیسیون عمران مجلس هم به صورت میدانی و هم به صورت سامانه‌ای و از طریق فضای مجازی بر روند تردد زائران نظارت کرده و انتظار ما رسیدگی به اعتراضات و گله‌مندی زائران به صورت ویژه است.

قاسمی خاطرنشان کرد: اوج مشکلات در سه، چهار روز منتهی به اربعین و دو روز بعد از تاریخ اربعین است. بیشترین تدابیر نظارتی برای این روز‌ها اعمال خواهد شد. تلاش ما بر این است تا خللی در روند حضور زائران اربعین حسینی ایجاد نشود. طبیعی است که ضمانت اجرای قانون در نظارت صحیح و اعمال قانون است. برای شرکت‌های متخلف جرائمی در نظر گرفته شده و اگر احیاناً برخی از شرکت‌ها مرتکب تخلف شوند، با آن‌ها برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->