ترامپ: در انتخابات پیروز نشوم به ونزوئلا فرار می‌کنم حماس، تل آویو را هدف قرار داد محمود عباس در دیدار با پوتین تحولات منطقه را بررسی کرد السنوار حماس را چگونه هدایت خواهد کرد؟ باقری کنی: ترور شهید هنیه امنیت ملی و تمامیت ارضی ایران را نقض کرد قالیباف در نامه‌ای به رؤسای پارلمان‌های جهان، خواستار اقدام جدی و فوری شورای امنیت برای توقف جنایات اسرائیل شد نماینده خواف در مجلس: توسعه افغانستان از محور ایران می‌گذرد + فیلم چراغ قرمز کمیسیون امنیت ملی به وزیر پیشنهادی کار پزشکیان در واکنش به انتقادها: صبر کنید کابینه کار کند و از روی عملکرد آن را نقد کنید مقتدی صدر به بیانیه تروئیکای اروپا واکنش نشان داد وزیر پیشنهادی کشور در کمیسیون امنیت ملی: ورود اتباع به کشور باید متوقف شود عارف در مراسم تودیع و معارفه معاونان علمی ریاست جمهوری: در فناوری پیشرفته، جزو مدعیان بزرگ دنیا هستیم چین حمله رژیم صهیونیستی به مدرسه «التابعین» در مرکز غزه را محکوم کرد حمله صهیونیست‌ها به مناطقی از کرانه باختری | چند فلسطینی کشته و زخمی شدند وزارت خارجه آمریکا: فروش تسلیحات به عربستان را از سر می‌گیریم وزیر امور خارجه ایتالیا: ایران بر حق خود برای پاسخ به ترور اسماعیل هنیه تأکید دارد گفت‌وگوی تلفنی پزشکیان با نخست وزیر انگلیس: پاسخ تنبیهی راهی برای توقف جنایت و تجاوزگری است توصیه‌های مهم وزیر کشور به زائران اربعین کنعانی در واکنش به بیانیه سه کشور اروپایی: ایران در دفاع از حاکمیت و امنیت ملی خود قاطع و مصمم است نخست وزیر انگلیس درباره تحولات خاورمیانه با پزشکیان گفت‌وگو کرد
سرخط خبرها

مقتدی صدر به بیانیه تروئیکای اروپا واکنش نشان داد

  • کد خبر: ۲۴۴۹۰۱
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۵
مقتدی صدر به بیانیه تروئیکای اروپا واکنش نشان داد
رهبر جریان صدر عراق در اظهاراتی بیانیه تروئیکای اروپایی درباره آتش بس در نوار غزه را «دروغ» و «فریبکاری» توصیف کرد و خواستار توقف حمایت آنها از رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سه کشور اروپایی آلمان، انگلیس و فرانسه روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای مشترک از جمهوری اسلامی ایران و گروه‌های مقاومت خواستند از حمله به رژیم صهیونیستی صرف‌نظر کنند.

طبق گزارش خبرگزاری «شفق نیوز»، سید مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در بیانیه‌ای در واکنش به این درخواست تاکید کرد: سه کشور اروپایی با صدور بیانیه‌ای مشترک از آتش‌بس در غزه حمایت کردند و خواستار صلح و عدم تشدید تنش در منطقه شدند، اما حقیقت این است که بیانیه آنها فریبکاری، دروغ و مغالطه‌ای بیش نیست.

وی افزود: آنها باید از حمایت همه جانبه خود از رژیم تروریست وحشی صهیونیستی دست بردارند؛ چه حمایت نامحدود تسلیحاتی و چه هرگونه حمایت مادی یا معنوی. بهتر است که آنها به کسانی که از دولت کامل فلسطینی حمایت می‌کنند و به همه کسانی که با فلسطینی‌ها احساس همدردی می‌کنند، آسیب نرسانند.

مقتدی صدر ادامه داد: آنها باید به جای این بیانیه مشترک ضعیف و بیهوده، از برخی کشور‌های اروپایی برای به رسمیت شناختن کامل کشور فلسطین الگو بگیرند.

وی همچنین تاکید کرد: آنها باید حقایق پنهان و مواضع سیاسی واقعی خود را نشان دهند، نه اینکه برای منافع خود یا منافع شر بزرگ یعنی آمریکا و انتخابات آن و به دست آوردن آرای مردم در صندوق‌های دموکراسی ادعایی کار کنند.

رهبر جریان صدر عراق در پایان خاطرنشان کرد: در مجموع امیدواریم به آتش‌بس فوری و بی‌قید و شرط برسیم، چراکه عدم تحقق آن به پایان آنها (غرب) منجر می‌شود و باطل بودن دموکراسی و آزادی آنها را آشکار می‌کند؛ دموکراسی و آزادی که هیچکس جز سرکوب، نرخ بالای جرم و جنایت و حمایت از جامعه دگرباشان جنسی چیز دیگری از آن ندیده است.

سه کشور اروپایی آلمان، انگلیس و فرانسه با چشم‌پوشی عمدی از جنایات نسل‌کشی صهیونیست‌ها در نوار غزه و عدم محکومیت ترور‌های اخیر انجام شده توسط این رژیم و نقض حاکمیت ایران در بیانیه خود هشدار داده بودند که پاسخ به رژیم صهیونیستی منجر به تشدید تنش در منطقه می‌شود و فرصت‌های دستیابی به توافق آتش‌بس و تبادل اسرا را از بین خواهد برد.

در این بیانیه همچنین بر ضرورت امضای فوری توافق آتش‌بس در نوار غزه و همچنین آزادی اسرای صهیونیست بدون اشاره به اسرای فلسطینی تاکید شد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->