سرخط خبرها

درگذشت «فیل داناهو»، مجری معروف تلویزیونی + علت فوت

  • کد خبر: ۲۴۶۳۰۸
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۱
درگذشت «فیل داناهو»، مجری معروف تلویزیونی + علت فوت
«فیل داناهو»، مجری شناخته‌شده و پیشگام برنامه‌های تلویزیونی گفتگومحور، در هشتادوهشت‌سالگی و پس از یک دوره طولانی بیماری درگذشت.

به گزارش شهرآرانیوز، او بیشتر برای اجرای برنامه تلویزیونی پیشگام «شوی فیل داناهو» که بعداً به «داناهو» تغییر نام داد، شناخته می‌شد و در طول دوران فعالیت خود بیش از ۶۰۰۰ قسمت از این برنامه را اجرا کرد و به موضوعات گسترده‌ای از جمله اعتیاد به الکل، سقط جنین و روابط خویشاوندی پرداخت و به عنوان یک پیشگام در برنامه‌های تلویزیونی با مشارکت مخاطبان شناخته می‌شود.

اوپرا وینفری، مجری معروف نیز در اینستاگرام خود به او ادای احترام کرد و نوشت: «بدون فیل داناهو که نخستین کسی بود که ثابت کرد گفتگوی روزانه و زنان باید جدی گرفته شوند، برنامه من (اپرا شو) هم وجود نداشت. او یک پیشگام بود. خوشحالم که توانستم از او تشکر کنم.»

فیل داناهو به عنوان پدر برنامه‌های گفتگو محور تلویزیونی شناخته می‌شود و برنامه تلویزیونی با اجرای او از سال ۱۹۷۰ تا ۱۹۹۶ پخش می‌شد. این برنامه به خاطر فرمت نوآورانه‌اش و ایجاد فضایی برای بحث‌های اجتماعی و سیاسی شناخته می‌شود.

به گزارش گاردین، او در برنامه‌های خود به بررسی موضوعات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی پرداخته و به مخاطبان این امکان را داده است که نظرات و تجربیات خود را به اشتراک بگذارند. او به دلیل سبک خاص خود، توانست نظرات مختلفی را از مهمانان و بینندگان دریافت کند و به بحث‌های چالش‌برانگیز دامن بزند.

داناهو علاوه بر کار در تلویزیون، همچنین کتاب‌هایی نوشته و در چندین فیلم و نمایش تلویزیونی نیز حضور داشته است. او به عنوان یک چهره تأثیرگذار در رسانه‌های آمریکایی شناخته می‌شود و سهم قابل توجهی در تحول برنامه‌های گفتگو محور داشته است.

در سال ۲۰۰۶، دوناهو همچنین یکی از کارگردانان مستند با عنوان «بدنه جنگ» بود که روایتی از یک آسیب‌دیده جنگ عراق بود. وی در طول زندگی حرفه‌ای خود ۲۰ جایزه امی کسب کرد و امسال توسط جو بایدن مدال آزادی ریاست جمهوری را نیز دریافت کرد.

منبع: ایسنا

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->