آمادگی کامل ناوگان اتوبوس‌رانی مشهد هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی جدید گلایه ساکنان چهارچشمه مشهد از ۲ دهه بلاتکلیفی پروژه نیمه‌کاره کانال آب تخصیص اعتبار به مسجد مرویهای مشهد تا یک ماه آینده + فیلم (۲۰ شهریور ۱۴۰۳) سرای عزیزالله‌ اف مشهد، میراثی در انتظار تکمیل فرایند احیا | پژمان‌فر از بنا‌ی تاریخی عزیزالله‌ اف بازدید کرد + فیلم افزایش ۷۷۰میلیارد تومانی اعتبار ساخت فضا‌های ورزشی مشهد یکسان‌سازی نرخ حمل‌و‌نقل عمومی دغدغه زائران تأمین و نصب تجهیزات ایمنی در پارکینگ توحید مشهد استفاده شهرداری مشهد از وَن‌های تخصصی ویژه جمع آوری کودکان کار درباره یکی از کوچه‌های محله سرشور مشهد که یادآور نام یک پزشک قدیمی است | دگردیسی‌های مدام کوچه «مشیر» استفاده از تجربیات حمل‌ونقل عمومی شهرداری مشهد در شهرداری کرج ۱۱۰ میلیارد تومان در تأمین آب مورد نیاز مشهد صرفه‌جویی شد اثربخشی اقدامات کارگروه وکلای ترمیمی در دبیرخانه شهر ترمیمی بیشترین تصرفات اراضی ملی در مشهد و ۳ شهر دیگر خراسان رضوی نام‌گذاری تعدادی از معابر شهر مشهدمقدس به نام‌های ۴۷ بانوی شهید مشارکت مردم مشهدمقدس در برپایی مواکب و اسکان زائران، جلوه‌‌ای بسیار ارزشمند از فرهنگ میزبانی بود بازار رضای مشهد در معرض آسیب بزرگ تغییر کارکرد دکه‌های روزنامه فروشی مشهد در نبود نظارت درست | کیوسک ‎های غیرمطبوعاتی اجرای ۴ پروژه در راستای سامان‌دهی کال زرکش مشهد افزایش تعداد دوچرخه و ایستگاه بایدو، در دستور کار شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد
سرخط خبرها

یکسان‌سازی نرخ حمل‌و‌نقل عمومی دغدغه زائران

  • کد خبر: ۲۵۰۱۲۸
  • ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۱
یکسان‌سازی نرخ حمل‌و‌نقل عمومی دغدغه زائران
با توجه به تقاضا، ناوگان حمل‌و‌نقل مسافربری تأمین شد و شاهد شکسته‌شدن رکورد پایانه مسافربری مشهد در جابه‌جایی زائران در ایام شهادت امام‌رضا (ع) بودیم.

بخش حمل‌و‌نقل مسافربری خراسان رضوی با همکاری مجموعه‌های مختلف خدمت‌رسان در دهه پایانی ماه صفر و با تلاش‌های شبانه‌روزی مدیران استان و شهر مشهد، امسال شاهد اقدام‌های ویژه حمل‌و‌نقل و در یک‌کلام آمادگی مشهد برای میزبانی از زائران بود. تمامی پیش‌فروش بلیت‌های اتوبوس به مقصد مشهد در مسیر رفت‌و‌برگشت در دستور‌کار قرار گرفت و مسافران به‌راحتی اقدام به خرید بلیت کردند.

با توجه به تقاضا، ناوگان تأمین شد و شاهد شکسته‌شدن رکورد پایانه مسافربری مشهد در جابه‌جایی زائران در ایام شهادت امام‌رضا (ع) بودیم. طبق آمار اعلامی، در مجموع ۳۱۵‌هزار‌و ۴۷۹ زائر توسط ۱۹‌هزار‌و ۷۱۶ سفر ناوگان عمومی جاده‌ای، از مبادی مختلف به مقصد مشهد جابه‌جا شدند که نسبت به دوره مشابه سال قبل در تعداد سفر ناوگان ۲.۵‌درصد افزایش داشت. 

سهم وسایل نقلیه در سفر‌های ورودی از‌جمله اتوبوس ۵۸ درصد، مینی‌بوس ۲۲‌درصد و سواری کرایه ۲۰‌درصد بود. خروجی زائران از مشهد، از تاریخ ۳۰‌صفر تا سوم ربیع‌الاول درمجموع ۱۹۲‌هزار‌و ۶۴۵ زائر توسط ۸‌هزار‌و ۵۴۷ سفر ناوگان عمومی جاده‌ای از مبدأ مشهد به مقاصد مختلف استان بود که در‌این‌زمینه سهم وسایل نقلیه در سفر‌های خروجی برای اتوبوس ۵۶‌درصد، مینی‌بوس ۳۱‌درصد و سواری کرایه ۱۳‌درصد بود. 

بیشترین اعزام شامل استان‌های خراسان جنوبی، تهران، سیستان‌و‌بلوچستان، اصفهان، مازندران، خراسان شمالی، یزد، قم، گلستان و خراسان شمالی بود. در‌مجموع در سه روز پایانی ماه صفر امسال، ۳ میلیون و ۶۷۵‌هزار‌و ۹۸۶ سفر از طریق ۱۷۳۰ دستگاه ناوگان برون‌شهری انجام شده است. حضور وزیر راه و شهرسازی و بازدید از روند خدمت‌رسانی به زائران در مشهد پس از ترک فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد از پایانه مسافربری امام‌رضا (ع) و بخش‌های مختلف صورت گرفت. 

مالکان و مدیران شرکت‌های حمل‌و‌نقل مسافر استان مشکلات موجود مسافران از قبیل یکسان‌سازی نرخ حمل‌و‌نقل عمومی مسافر در مسیر‌های رفت‌و‌برگشت و نیز مشکلات موجود در‌خصوص بیمه تکمیلی رانندگان و سختی کار این زحمت‌کشان جاده‌ای را مطرح کردند تا مورد بررسی و رفع قرار گیرد.

اولویت رسیدگی به مشکلات ناوگان از قبیل ورود ناوگان جدید به عرصه حمل‌و‌نقل به جهت کسری ناوگان در این بخش برای خدمت‌رسانی مطلوب‌تر و نیاز موجود به ورود ناوگان از کشور‌های خارجی مطرح و به‌دنبال آن نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتر در این بخش موردتوجه وزیر راه قرار گرفت. 

به‌منظور ایجاد مهلت مناسب در‌جهت تغییر و بازگشت ظرفیت ناوگان اتوبوسی، مطابق با ظرفیت مندرج در کارت وسیله نقلیه، به این وسیله فرصت انطباق ظرفیت (تعداد صندلی) ناوگان اتوبوسی با ظرفیت مندرج در کارت شناسایی وسیله نقلیه تا پایان بهمن‌ماه امسال تمدید شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->