تیزر رونمایی از پلی استیشن ۵ پرو + ویدئو پلی استیشن ۵ پرو معرفی شد + زمان عرضه، مشخصات و قیمت راهنمای بازی جدید بتل در راکی ربیت | چگونه گروهی بازی کنیم؟ پیش‌بینی‌های جدید از قیمت گلکسی S۲۴ FE شاید طرفداران را ناامید کند معرفی هوآوی میت XT، اولین گوشی تاشو جهان با دو لولا + قیمت و ویدئو مهم‌ترین تفاوت‌های آیفون ۱۶ و آیفون ۱۵ + جدول معرفی و مشخصات ایرپاد ۴ اپل + قیمت و تاریخ عرضه معرفی اپل واچ جدید سری ۱۰ + مشخصات و قیمت جریمه سنگین گوگل در اتحادیه اروپا (۲۰ شهریور ۱۴۰۳) دیوان دادگستری اروپا اپل را به پرداخت ۱۴ میلیارد دلار مالیات معوقه محکوم کرد از آیفون۱۶ پرو و آیفون۱۶ پرومکس رونمایی شد + قیمت و مشخصات تلگرام پرمیوم در نسخه دسکتاپ بعد از انتشار یک آپدیت دچار مشکل شده است (۲۰ شهریور ۱۴۰۳) آیفون ۱۶ به طور رسمی رونمایی شد | تکیه بر هوش مصنوعی و البته مثل همیشه خاص آیا ایلان ماسک اولین تریلیونر جهان خواهد شد؟ حمید فتاحی رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و قائم مقام وزیر در امور ارتباطات شد کارت‌های امروز راکی ربیت (سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳) + پاسخ انیگما جدید و توکن‌های مخفی کدمورس جدید همسترکامبت (سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳) + راهنمای مینی‌گیم کلید و کارت‌های امروز همستر مهلت برداشت داگز به‌زودی تمام می‌شود | علت منتقل‌نشدن توکن داگز به کیف پول آیا اینترنت ماهواره‌ای استارلینک بیش از آنچه فکر می‌کردیم در ایران فراگیر شده است؟ + عکس
سرخط خبرها

از آیفون۱۶ پرو و آیفون۱۶ پرومکس رونمایی شد + قیمت و مشخصات

  • کد خبر: ۲۵۰۲۱۴
  • ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۰
از آیفون۱۶ پرو و آیفون۱۶ پرومکس رونمایی شد + قیمت و مشخصات
از آیفون۱۶ پرو و آیفون۱۶ پرومکس، مبتنی بر هوش مصنوعی و با دکمه‌ «کمرا کنترل» رونمایی شد.

به گزارش شهرآرانیوز، اپل در مراسم It's Glowtime (حالا وقت درخشش است) خود از سری آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرومکس رونمایی کرد. گوشی‌های جدید پرو، نمایشگر‌های بزرگ‌تری دارند: آیفون ۱۶ پرو با نمایشگر ۶.۳ اینچی و آیفون ۱۶ پرو مکس با نمایشگر ۶.۹ اینچی عرضه می‌شوند.

آیفون ۱۶ پرو و پرو مکس باریک‌ترین حاشیه‌ی نمایشگر را در بین تمامی محصولات اپل دارند و مدل پرو مکس، غول‌پیکرترین آیفون تاریخ به‌شمار می‌رود.

ویژگی‌های جذاب آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس

آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرومکس رونمایی شد + قیمت  و مشخصات

اپل بخش Photographic Styles را بازطراحی کرده است تا کاربر بتواند به‌صورت بلادرنگ، جزئیات رنگ‌ها و سایه‌ها را تغییر دهد و حس‌و‌حال خاصی را وارد تصاویر کند. استایل‌های این بخش را می‌توان به‌شکل عمیق‌تر نیز شخصی‌سازی کرد.

گوشی‌های جدید اپل ویدیو‌های ۴K را با نرخ ۱۲۰ فریم‌برثانیه ضبط می‌کنند و امکان تغییر سرعت پخش ویدیو پس از ضبط وجود خواهد داشت.

گوشی‌های آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس در بخش کناری از دکمه‌ی جدید Camera Control میزبانی می‌کنند که تجربه‌ی عکس‌برداری و فیلم‌برداری را ارتقاء می‌دهد. این دکمه بعدا با به‌روزرسانی نرم‌افزاری قابلیت‌های جدیدی دریافت خواهد کرد.

کمرا کنترل از ژست‌های لمسی نیز پشتیبانی می‌کند و توانایی تشخیص کلیک و ضربه‌ی سبک‌تر را دارد. با ضربه‌ی سبک روی دکمه، پیش‌نمایشی از تصویر باز می‌شود و دسترسی به گزینه‌های مختلف نظیر بزرگ‌نمایی و جابه‌جایی بین دوربین‌ها را ممکن می‌کند. با دو بار ضربه، گزینه‌های دیگر نیز بالا می‌آیند.

کمرا کنترل آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس قابلیت جذابی به نام Visual Intelligence دارد که مشابه گوگل لنز است. این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد که گوشی خود را به سمت سوژه‌ها بگیرند و به جزئیاتی درباره‌ی آنها دسترسی پیدا کنند.

عمر باتری آیفون‌های جدید بهبود پیدا کرده است و اپل ادعا می‌کند آیفون ۱۶ پرو مکس تا ۳۳ ساعت شارژدهی ارائه می‌دهد. به ادعای اپل، آیفون ۱۶ پرو مکس دارای «بهترین عمر باتری آیفون در تاریخ» است.

مشخصات آیفون ۱۶ پرو

اطلاعات پایه آیفون ۱۶ پرو

حدود قیمت در زمان عرضه: حدود ۱۲۰۰ دلار 
تاریخ معرفی: ۹ سپتامبر ۲۰۲۴
وضعیت عرضه: عرضه در آینده نزدیک
تاریخ عرضه: ۲۰ سپتامبر ۲۰۲۴
سیستم‌عامل: در زمان عرضه iOS ۱۸

طراحی آیفون ۱۶ پرو

بدنه آیفون ۱۶ پرو همچنان از جنس تیتانیوم ساخته شده و در ۴ رنگ مشکی، سفید، طبیعی و رنگ جدید «تیتانیوم صحرایی» عرضه می‌شوند.

ابعاد: ۱۴۹.۶ در ۷۱.۵ در ۸.۲۵ میلی‌متر 
وزن: ۱۹۹ گرم
جنس پشت: شیشه - گوریلا گلس
جنس جلو: شیشه - سرامیک شیلد
جنس فریم: فلز - تیتانیوم گرید ۵
رنگ: مشکی سفید خاکستری بژ
 

مشخصات فنی آیفون ۱۶ پرو

سری آیفون ۱۶ پرو با تراشه A ۱۸ Pro عرضه می‌شود که موتور عصبی ۱۶ هسته‌ای دارد و عملکرد ۱۵ درصد سریع‌تر از آیفون ۱۵ پرو را ارائه می‌دهد. همچنین عملکرد گرافیکی آن بهبود یافته است.

دوربین و صدا آیفون ۱۶ پرو

دوربین جدید Fusion با وضوح ۴۸ مگاپیکسل و رابط کاربری دوربین به‌روزرسانی‌شده، حسگر چهارپیکسلی نسل دوم را ارائه می‌دهد که برای عکس‌های ۴۸ مگاپیکسلی ProRAW و HEIF بدون تأخیر شاتر عمل می‌کند. همچنین اولین بار است که دوربین فوق‌عریض ۴۸ مگاپیکسلی با حسگر چهارپیکسلی و فوکوس خودکار وجود دارد. دوربین تله‌فوتو ۵ برابر تتراپریسم نیز اکنون در آیفون ۱۶ پرو موجود است.

آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرومکس رونمایی شد + قیمت  و مشخصات

آیفون ۱۶ پرو از فیلم‌برداری ۴ K با نرخ ۱۲۰ فریم‌برثانیه پشتیبانی می‌کند که به لطف حسگر سریع‌تر دوربین ۴۸ مگاپیکسلی Fusion امکان‌پذیر شده است. اپلیکیشن دوربین قابلیت هوشمند حذف نویز باد در صدا را هم دارد.

با میکروفون‌های بهبودیافته، آیفون ۱۶ پرو از ضبط صدای فضایی (Spatial Audio) هنگام فیلم‌برداری پشتیبانی می‌کند تا تجربه‌ای فراگیرتر هنگام استفاده از ایرپاد یا اپل ویژن پرو فراهم شود. قابلیت جدید Audio Mix با استفاده از یادگیری ماشین صدای پس‌زمینه و گفتار را شناسایی و جدا می‌کند؛ برای مثال In-Frame Mix صدای شخص در تصویر را جدا می‌کند و Cinematic Mix صدا را مانند فیلم مدیریت می‌کند، به‌صورتی که صدای روی صفحه جلو و نویز‌های محیطی در اطراف پخش می‌شوند. همچنین به‌روزرسانی‌هایی برای اپلیکیشن Voice Memos در راه است که به شما امکان می‌دهد یک ترک صدا را روی ضبط‌های قبلی اضافه کنید.

آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرومکس رونمایی شد + قیمت  و مشخصات

به‌صورت خلاصه ویژگی‌های دوربین آیفون ۱۶ پرو به شرح ذیل است:

۱- دوربین ۴۸ مگاپیکسلی Fusion: حسگر چهارپیکسلی نسل دوم، بدون تأخیر شاتر برای عکس‌های ۴۸ مگاپیکسلی ProRAW و HEIF

فاصله کانونی ۲۴ میلی‌متر
۲.۴۴ چهارپیکسلی
۱۰۰ درصد پیکسل‌های فوکوس
دیافراگم f/۱.۷۸
تله‌فوتو ۲ برابری در ۴۸ میلی‌متر
پوشش ضدانعکاس لنز
لرزش‌گیر اپتیکال سنسور-شیفت نسل دوم

۲- دوربین فوق‌عریض ۴۸ مگاپیکسلی

فاصله کانونی ۱۳ میلی‌متر
۱.۴ چهارپیکسلی
دیافراگم f/۲.۲
فوکوس خودکار

۳- دوربین تله‌فوتو ۵ برابری در آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس

باتری آیفون ۱۶ پرو

اپل ادعا می‌کند آیفون ۱۶ پرو مکس بهترین عمر باتری را میان تمامی آیفون‌ها دارد.

اپل درجریان رویداد رونمایی به این موضوع اشاره کرد که گوشی‌های پرو امسال جهش بزرگی در عمر باتری دارند. به گفته اپل، آیفون ۱۶ پرو مکس «بهترین عمر باتری میان تمامی آیفون‌ها» را خواهد داشت که به لطف طراحی داخلی بهینه و تراشه A ۱۸ Pro این موضوع ممکن شده است.

آیفون ۱۶ پرو مکس تا ۳۳ ساعت پخش ویدئو و آیفون ۱۶ پرو تا ۲۷ ساعت پخش ویدئو را پشتیبانی می‌کند. همچنین، گوشی‌های آیفون ۱۶ پرو از سرعت شارژ MagSafe تا ۲۵ وات پشتیبانی می‌کنند و دارای گواهینامه Qi ۲ هستند.

نوع باتری: لیتیوم یونی
تعویض‌پذیری: باتری غیر قابل تعویض توسط کاربر
پشتیبانی از شارژ سریع: دارد
پشتیبانی از شارژ بی‌سیم: دارد
حداکثر توان شارژ بی‌سیم: ۲۵ وات
زمان موردنیاز برای شارژ: ۵۰ درصد در ۳۰ دقیقه (باسیم)
سایر ویژگی‌های شارژ و باتری: پشتیبانی از فناوری Power Delivery ۲ شارژ سریع بی سیم ۱۵ وات Qi ۲ و ۲۵ وات در صورت استفاده از MagSafe شارژ معکوس ۴.۵ وات فاقد شارژر درون جعبه
درگاه اتصال: USB Type-C ۳.۲ Gen ۲
پشتیبانی از OTG: ندارد
 

پردازنده آیفون ۱۶ پرو

آیفون ۱۶ پرو مجهز به تراشه A ۱۸ Pro با پشتیبانی از Apple Intelligence است. این تراشه سریع‌تر و کارآمدتر از A ۱۸ در آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس است. A ۱۸ Pro با استفاده از فناوری ۳ نانومتری نسل دوم ساخته شده و یک موتور عصبی ۱۶ هسته‌ای جدید با ۱۷ درصد پهنای باند حافظه بیشتر ارائه می‌دهد.

وظایف Apple Intelligence تا ۱۵ درصد سریع‌تر از A ۱۷ Pro اجرا می‌شوند. همچنین، یک GPU شش هسته‌ای جدید تا ۲۰ درصد سریع‌تر از A ۱۷ Pro عمل می‌کند. CPU شش هسته‌ای جدید با دو هسته عملکرد و چهار هسته بهره‌وری، ۱۵ درصد سریع‌تر و ۲۰ درصد کارآمدتر از A ۱۷ Pro است و شتاب‌دهنده‌های یادگیری ماشین نسل بعدی را دارد. این تراشه از سرعت‌های بالاتر USB-C و دوبرابر سرعت پردازش داده برای رمزگذاری ویدئو پشتیبانی می‌کند. یک دکمه جدید برای کنترل دوربین به این مدل‌ها اضافه شده است.

مدل تراشه: Apple A ۱۸ Pro
فرآیند ساخت تراشه: ۳ نانومتر
تعداد هسته پردازنده: ۶ هسته
پردازنده گرافیکی: Apple G PU
سایر مشخصات: تراشه پردازنده گرافیک ۶ هسته‌ای

مشخصات آیفون ۱۶ پرومکس

اطلاعات پایه آیفون ۱۶ پرو مکس

حدود قیمت در زمان: عرضه حدود ۱۳۰۰ دلار
تاریخ: معرفی ۹ سپتامبر ۲۰۲۴
وضعیت عرضه: عرضه در آینده نزدیک
تاریخ عرضه: ۲۰ سپتامبر ۲۰۲۴
نوع سیستم‌عامل: iOS
سیستم‌عامل در زمان عرضه: iOS ۱۸
 

طراحی آیفون ۱۶ پرو مکس

اپل امسال آیفون ۱۶ پرو مکس را در رنگ‌های تیتانیوم مشکی تیره‌تر، تیتانیوم سفید روشن‌تر، تیتانیوم طبیعی و تیتانیوم بیابانی عرضه می‌کند.

گوشی اپل آیفون ۱۶ پرو مکس مجهز به دکمه جدیدی است که اپل نام Camera Control را روی آن گذاشته است. این دکمه که با لبه فریم هم‌سطح است، به فشار حساسیت دارد و روی آن با یاقوت کبود پوشانده شده است. دکمه «کنترل دوربین» بازخورد هپتیکی نیز دارد و می‌توانید کار‌های مختلفی با آن انجام دهید؛ برای مثال، با فشار آرام این دکمه می‌توانید به پیش‌نمایش تصویر دوربین دسترسی داشته باشید. اگر دو بار آرام آن را لمس کنید، به سایر کنترل‌های دوربین دسترسی پیدا می‌کنید. با یک بار کلیک، می‌توانید دوربین را باز کنید و با کلیک دوم عکس بگیرید. اگر بعد از باز شدن دوربین، کلیک کنید و دکمه را رها نکنید، فیلم‌برداری آغاز می‌شود.

دکمه Camera Control از قابلیتی موسوم به Visual Intelligence بهره می‌برد که منحصر به سری آیفون ۱۶ است. این قابلیت با دکمه کنترل دوربین فراخوانده می‌شود و به کاربران اجازه می‌دهد دوربین را سمت سوژه بگیرد و اطلاعاتی درباره آن دریافت کند. مثلاً اگر دوربین را به‌سمت رستورانی معروف بگیرید، می‌توانید توضیحاتی درباره آن رستوران ببینید.

آیفون ۱۶ پرو مکس نمایشگر ۶.۹ اینچی دارد. حاشیه‌های دور صفحه‌نمایش این گوشی باریک‌تر از تمام دستگاه‌های اپل است.

ابعاد: ۱۶۳ در ۷۷.۶ در ۸.۲۵ میلی‌متر
وزن: ۲۲۷ گرم
جنس پشت: شیشه - گوریلا گلس
جنس جلو: شیشه - سرامیک شیلد
جنس فریم: فلز - تیتانیوم گرید ۵
رنگ: مشکی، سفید، خاکستری، بژ

دوربین آیفون ۱۶ پرو مکس

دوربین اصلی آیفون ۱۶ پرومکس ۴۸ مگاپیکسلی با نام Fusion Camera است که فاصله کانونی ۲۴ میلی‌متری، پیکسل‌های چهارگانه ۲.۴۴ میکرونی و دیافراگم f/۱.۷۸ دارد و می‌تواند در فاصله کانونی ۴۸ میلی‌متری زوم تله‌فوتو ۲ برابری داشته باشد. اپل در این دوربین از نسل دوم لرزشگیر اپتیکال سنسور شیفت استفاده کرده است.

آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرومکس رونمایی شد + قیمت  و مشخصات

اپل آیفون ۱۶ پرو مکس امسال دوربین فوق‌عریض خود را ارتقا داده و از دوربین ۴۸ مگاپیکسلی با فاصله کانونی ۱۳ میلی‌متری با پیکسل چهارگانه ۱.۴ میکرونی و دیافراگم f/۲.۲ بهره می‌برد.

آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرومکس رونمایی شد + قیمت  و مشخصات

اپل آیفون ۱۶ پرو مکس امسال دوربین فوق‌عریض خود را ارتقا داده و از دوربین ۴۸ مگاپیکسلی با فاصله کانونی ۱۳ میلی‌متری با پیکسل چهارگانه ۱.۴ میکرونی و دیافراگم f/۲.۲ بهره می‌برد.

ویژگی Photographic Styles بازتعریف شده است تا رنگ‌ها و سایه‌ها را درلحظه تطبیق دهد. این قابلیت حالا تغییرات را روی رنگ‌های خاص اعمال می‌کند و صرفاً سایه‌ای روی کل صحنه نمی‌اندازد. سبک‌های عکاسی می‌توانند با دستکاری حالت و رنگ، شخصی‌سازی شوند. این سبک‌ها را حالا می‌توانید حین پیش‌نمایش زنده نیز امتحان کنید. اپل می‌گوید این ویژگی مثل طیف‌بندی حرفه‌ای رنگ در لحظه است.

آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرومکس رونمایی شد + قیمت  و مشخصات

آیفون ۱۶ پرو مکس دیگر از فیلم‌برداری Full HDR با نرخ ۴K۱۲۰ نیز پشتیبانی می‌کند. اپلیکیشن دوربین اکنون به قابلیت هوشمندی مجهز شده که می‌تواند صدای نویز باد را کاهش دهد. از حالت ۴K۱۲۰ می‌توان در فیلم‌برداری اسلوموشن یا ویدیو استفاده کرد و بعداً امکان تغییر آن به حالت‌های ۱۲۰، ۶۰، ۳۰ یا ۲۴ فریم نیز وجود دارد.

آیفون ۱۶ پرو مکس همچنین چهار میکروفون باکیفیت دارد که هنگام ضبط صدا و فیلم‌برداری می‌تواند بسیار کاربردی باشد. این گوشی قابلیت جدیدی دیگری نیز دارد که با عنوان Audio Mix معرفی شده است. این قابلیت از یادگیری ماشینی برای شناسایی و تفکیک صدا‌های پس‌زمینه از حرف‌های افراد استفاده می‌کند؛ برای مثال، با حالت In-Frame Mix می‌توانید صدای یک نفر را هنگام فیلم‌برداری ایزوله کنید. Cinematic Mix نیز با صدا مثل فیلم‌های سینمایی برخورد می‌کند؛ یعنی صدای اصلی در جلو و نویز محیط در پس‌زمینه قرار می‌گیرد. به‌علاوه، پرچم‌دار جدید اپل قادر به فیلم‌برداری فضایی (Spatial) است.

آیفون ۱۶ پرو مکس باتری بزرگ‌تری دارد و اپل طبق معمول مدعی شده این گوشی بهترین شارژدهی باتری تاریخ آیفون‌ها را ارائه می‌کند. این بهبود احتمالاً به‌خاطر استفاده از تراشه بهینه‌تر تقویت شده است.

اپل می‌گوید عمر باتری گوشی آیفون ۱۶ پرو مکس به ۳۳ ساعت می‌رسد و با بهبود توزیع گرما ۲۰ درصد پایداری بهتری ارائه می‌کند.

باتری آیفون ۱۶ پرو مکس

آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرومکس رونمایی شد + قیمت  و مشخصات

آیفون ۱۶ پرو مکس باتری بزرگ‌تری دارد و اپل طبق معمول مدعی شده این گوشی بهترین شارژدهی باتری تاریخ آیفون‌ها را ارائه می‌کند. این بهبود احتمالاً به‌خاطر استفاده از تراشه بهینه‌تر تقویت شده است.

اپل می‌گوید عمر باتری گوشی آیفون ۱۶ پرو مکس به ۳۳ ساعت می‌رسد و با بهبود توزیع گرما ۲۰ درصد پایداری بهتری ارائه می‌کند.

پردازنده آیفون ۱۶ پرو مکس

آیفون ۱۶ پرو مکس از A۱۸، پرو تراشه پرقدرت ۳ نانومتری جدید اپل، استفاده می‌کند. این تراشه سریع‌تر و بهینه‌تر از تراشه A۱۸ مدل‌های معمولی آیفون ۱۶ است. اپل A۱۸ پرو را با نسل دوم فرایند ۳ نانومتری ساخته و در آن ۱۶ هسته موتور عصبی با ۱۷ درصد پهنای باند بیشتر ارائه می‌کند.

در این تراشه، Apple Intelligence تا ۱۵ درصد سریع‌تر از A۱۷ پرو اجرا می‌شود. پردازشگر گرافیکی جدید نیز تا ۲۰ درصد سریع‌تر از A۱۷ پرو است. A۱۸ پرو در بخش CPU شش‌هسته‌ای است که ۲ هسته پرقدرت و ۴ هسته کم‌مصرف‌اند. این CPU تا ۱۵ درصد سریع‌تر و ۲۰ درصد بهینه‌تر از A۱۷ پرو است.

قیمت و تاریخ عرضه آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرومکس

آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرومکس رونمایی شد + قیمت  و مشخصات

قیمت آیفون ۱۶ پرو و قیمت آیفون ۱۶ پرو مکس به‌ترتیب از ۹۹۹ دلار و ۱٬۱۹۹ دلار و فضای ذخیره‌سازی آنها از ۱۲۸ گیگابایت و ۲۵۶ گیگابایت شروع می‌شود.

آیفون‌های جدید از ۲۰ سپتامبر (۳۰ شهریور) روانه‌ی بازار خواهند شد.

منبع: دیجیاتو، زومیت 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->