۸ فوتی و ۱۵ مصدوم در واژگونی اتوبوس در محور فیروزآباد – کوار (۲۸ تیر ۱۴۰۴) وزیر علوم خبر داد: شهادت ۲۰ استاد و دانشجو در جنگ تحمیلی ۱۲ روزه رئیس جمعیت هلال احمر خبر داد: تهیه دستورالعمل برای مصدومان احتمالی هسته‌ای | شهادت ۱۰۶۰ غیرنظامی در جنگ ۱۲ روزه وظیفه نظارتی مدیران بر دوره‌های توانمندسازی معلمان از مهر ۱۴۰۴ تکیه دوره‌های توانمندسازی معلمان بر ۳ محور اساسی مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی خبر داد: برقراری پرواز فوق‌العاده ویژه زائران حسینی در مسیر‌های نجف و بغداد جزئیات دوره توانمندسازی معلمان اعلام شد گزینش داوطلبان دانشگاه فرهنگیان در چه مرحله‌ای است؟ (۲۸ تیر ۱۴۰۴) درخواست رئیس پلیس راهور از مردم درخصوص معرفی امدادخودرو‌های متخلف اقشار متوسط دیگر توان سفر رفتن ندارند! تأکید مشاور وزیر آموزش و پرورش بر تقویت تجهیزات آموزشی | چینش کلاس‌ها تغییر خواهد کرد وزیر آموزش و پرورش: سال تحصیلی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ با کیفیت بالای آموزشی آغاز خواهد شد کنترل فشار خون با کدام ورزش میسر است؟ کاهش سن «سکته قلبی» در کشور حکم اعدام ۳ متجاوز به عنف در گرگان اجرا شد (۲۸ تیر ۱۴۰۴) تمام کودکان اتباع بهزیستی دارای اقامت مجاز هستند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (شنبه، ۲۸ تیر ۱۴۰۴) | ماندگاری هوای گرم تا پایان هفته آزمون تیزهوشان، آزمونی برای اعتماد عمومی چهره زنانه سالمندی در ایران | بیش از ۷۵ درصد از سالمندان در شهر‌ها زندگی می‌کنند روشن‌بودن طولانی‌مدت صفحه‌نمایش‌، سلامت چشم‌ را به خطر می‌اندازد مهلت ثبت‌نام دانشگاهیان جهت تشرف به پیاده‌روی اربعین امروز (۲۸ تیر ۱۴۰۴) به پایان می‌رسد مصرف منظم ماست پروبیوتیک، خطر دیابت نوع ۲ را تا ۳۰ درصد کاهش می‌دهد زن جوان در بازسازی صحنه قتل همسرش: شوهرم را همیشه دوست داشتم! هشدار سازمان غذا و دارو درباره مصرف نمک‌ دریا ظرفیت پذیرش در کنکور ۱۴۰۴ اعلام شد + تاریخ اعلام نتایج آزمون اتهام تجاوز جنسی به ۸ زن در پرونده شیطانی به نام «کیوان» آب، مناسب‌ترین نوشیدنی در روز‌های گرم سال است قلب پیوندی از کرمان به تهران منتقل شد (۲۸ تیر ۱۴۰۴) رئیس پلیس راهور: تأمین ایمنی سفر، مهم‌ترین اولویت پلیس راهور در ایام اربعین است
سرخط خبرها
رئیس آموزش‌وپرورش استثنائی خراسان رضوی:

راه‌اندازی طرح دستیاران تدریس ویژه دانش‌آموزان مبتلا به اوتیسم

  • کد خبر: ۲۵۳۳۷
  • ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸
راه‌اندازی طرح دستیاران تدریس ویژه دانش‌آموزان مبتلا به اوتیسم
رئیس آموزش‌وپرورش استثنائی خراسان‌رضوی گفت: مشکلات بسیاری در حوزه آموزش مجازی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه داریم که در این میان، دانش‌آموزان اوتیستیک از وضعیت بسیار سخت‌تری رنج می‌برند.
علی صمدی جوان/شهرآرانیوز، مهدی قاسمی‌پور افزود: طراحی سامانه آموزشی شاد به‌گونه‌ای نیست که دانش‌آموزان استثنائی بتوانند در سطح گسترده از آن بهره‌مند شوند. این سامانه آمادگی لازم برای بارگذاری فایل‌های تصویری برای دانش‌آموز ناشنوا یا فایل‌های پرحجم صوتی برای دانش‌آموز نابینا را ندارد.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۴۵۹ کانال ارتباطی در فضای مجازی با بیش از ۵۳۳۱ ساعت آموزشی برای تمام ۷ گروه دانش‌آموزان استثنائی و دانش‌آموزان تلفیقی در سراسر استان فراهم شده است. حدود ۷۰ درصد دانش‌آموزان توانسته‌اند از سیستم آموزش مجازی استفاده کنند.

قاسمی‌پور تصریح کرد: فقر اقتصادی برخی خانواده‌ها و نبود زیرساخت‌های فناوری، عامل استفاده نکردن کامل دانش‌آموزان ما از فضا‌های نوین آموزشی بوده است که این مشکل را به‌صورت تهیه کتبی موارد آموزشی و فرستادن آن از طریق رانندگان سرویس‌های مدارس پوشش داده‌ایم.

نیاز‌های آموزشی طیف اوتیسم سخت فراهم می‌شود

رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنائی خراسان‌رضوی به گروه‌های ویژه معلولیت اشاره کرد و گفت: درس‌پذیری دانش‌آموزان طیف اوتیسم، ناشنوا، کم‌توان ذهنی و سندرم داون از راه دور بسیار مشکل است و برپایی کلاس‌های درس به آنان و فهم بهتر مطالب کمک زیادی می‌کرد که با وضعیت کنونی امکان آن نیست.

قاسمی‌پور ادامه داد: برای جبران این کمبود، طرح دستیاران تدریس، ویژه دانش‌آموزان اوتیستیک راه‌اندازی شده است که فرایند آن به این صورت است که یک نفر از اعضای خانواده به‌عنوان دستیار معلم در پایگاه آموزش مجازی تعریف می‌شود و آموزش‌هایی به او ارائه می‌شود تا به دانش‌آموز منتقل کند و خوشبختانه تاکنون نیز موفق بوده است.

گفتنی است، ۸۳۶۲ دانش‌آموز در مدارس استثنائی و ۹۵۸۴ دانش‌آموز در طرح تلفیقی و فراگیر در مدارس عادی خراسان‌رضوی مشغول تحصیل هستند که از این حیث، خراسان‌رضوی استانی پرجمعیت در زمینه آموزش دانش‌آموزان دارای معلولیت به حساب می‌آید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->