کشف ۱۵ قطعه چکاوک وحشی در مرز دوغارون تایباد سرقت موتورسیکلت مقابل چشمان حیرت زده مالک! رمزگشایی از قتل مرد ۵۰ ساله در بلوار شهید کریمی مشهد؛ قاتل معتاد در تور نورافکن پلیس و دستور محرمانه قاضی! سانحه رانندگی در محور تایباد | ۱۲ مصدوم به مراکز درمانی منتقل شدند (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) انتقال مهدکودک‌ها به آموزش و پرورش اتفاق موفقیت‌آمیزی نبود زباله‌هایی که زباله نیستند | درباره مواد بازیافتی که معمولاً به سطل زباله انداخته می‌شوند غذا‌های اقتصادی، خوب یا بد؟ مرجان‌های خلیج فارس احیا شدند رئیس سازمان محیط زیست: موضوع گردوغبار سرخس در دستورکار ماست + فیلم سند طرح جنگل‌داری اجتماعی در حوزه زاگرس تدوین شد تجهیز محیط‌بانان تهران در دستور کار قرار گرفت مرجعیت کنوانسیون تنوع زیستی به محیط زیست واگذار شد تلاش آموزش و پرورش برای رتبه بندی کادر اداری مدارس امتیاز جدید برای هنرستانی‌ها | هنرستان‌ها می‌توانند از مراکز فنی‌‌وحرفه‌ای، رایگان استفاده کنند نایب‌رئیس مجلس به تغییر ساعت شروع مدارس اعتراض کرد مهارت معلمان آموزش خانواده باید بازنگری شود هشدار جدی: اشتباهات مرگبار در مصرف مسکن‌ها و راه‌های پیشگیری فعالیت ستاد احیای دریاچه ارومیه با محوریت معاون اول رئیس جمهور پرداخت هزار میلیارد تومان برای تأمین منابع شیرخشک در دستورکار قرار گرفت فرود ایران به چاله جمعیتی؛ کاهش نرخ باروری به زیر ۱.۳۶ و سالمندی ۲۶ درصدی تا ۱۴۳۰ | هشدار مدیر جمعیت مشهد: بدون اقدام فوری، جبران کاهش جمعیت بیش از ۱۰۰ سال زمان می‌برد! انتقاد نماینده مجلس از بلاتکلیفی آزمون کیفیت‌بخشی معلمان وام، طلا و ارز؛ ۳ حربه وسوسه‌انگیز کلاهبرداران سایبری پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (چهارشنبه، ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) | اوج گرما در مشهد بیش از ۷ میلیون گردشگر خارجی در سال ۱۴۰۳ به ایران وارد شدند هدف‌گذاری ساخت ۵ هزار واحد خوابگاهی متأهلی در هر سال رأی پرونده قتل داریوش مهرجویی تأیید شد یک بام و دو هوای مصوبات کشوری در خراسان رضوی باران نیامد؛ مشهد خشک‌تر از همیشه درمانگاه جهادی شهید رئیسی در مشهد افتتاح شد (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) شروع مدرسه از ۶ صبح! | چالش‌های یک سیاست اضطراری
سرخط خبرها
رئیس آموزش‌وپرورش استثنائی خراسان رضوی:

راه‌اندازی طرح دستیاران تدریس ویژه دانش‌آموزان مبتلا به اوتیسم

  • کد خبر: ۲۵۳۳۷
  • ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸
راه‌اندازی طرح دستیاران تدریس ویژه دانش‌آموزان مبتلا به اوتیسم
رئیس آموزش‌وپرورش استثنائی خراسان‌رضوی گفت: مشکلات بسیاری در حوزه آموزش مجازی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه داریم که در این میان، دانش‌آموزان اوتیستیک از وضعیت بسیار سخت‌تری رنج می‌برند.
علی صمدی جوان/شهرآرانیوز، مهدی قاسمی‌پور افزود: طراحی سامانه آموزشی شاد به‌گونه‌ای نیست که دانش‌آموزان استثنائی بتوانند در سطح گسترده از آن بهره‌مند شوند. این سامانه آمادگی لازم برای بارگذاری فایل‌های تصویری برای دانش‌آموز ناشنوا یا فایل‌های پرحجم صوتی برای دانش‌آموز نابینا را ندارد.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۴۵۹ کانال ارتباطی در فضای مجازی با بیش از ۵۳۳۱ ساعت آموزشی برای تمام ۷ گروه دانش‌آموزان استثنائی و دانش‌آموزان تلفیقی در سراسر استان فراهم شده است. حدود ۷۰ درصد دانش‌آموزان توانسته‌اند از سیستم آموزش مجازی استفاده کنند.

قاسمی‌پور تصریح کرد: فقر اقتصادی برخی خانواده‌ها و نبود زیرساخت‌های فناوری، عامل استفاده نکردن کامل دانش‌آموزان ما از فضا‌های نوین آموزشی بوده است که این مشکل را به‌صورت تهیه کتبی موارد آموزشی و فرستادن آن از طریق رانندگان سرویس‌های مدارس پوشش داده‌ایم.

نیاز‌های آموزشی طیف اوتیسم سخت فراهم می‌شود

رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنائی خراسان‌رضوی به گروه‌های ویژه معلولیت اشاره کرد و گفت: درس‌پذیری دانش‌آموزان طیف اوتیسم، ناشنوا، کم‌توان ذهنی و سندرم داون از راه دور بسیار مشکل است و برپایی کلاس‌های درس به آنان و فهم بهتر مطالب کمک زیادی می‌کرد که با وضعیت کنونی امکان آن نیست.

قاسمی‌پور ادامه داد: برای جبران این کمبود، طرح دستیاران تدریس، ویژه دانش‌آموزان اوتیستیک راه‌اندازی شده است که فرایند آن به این صورت است که یک نفر از اعضای خانواده به‌عنوان دستیار معلم در پایگاه آموزش مجازی تعریف می‌شود و آموزش‌هایی به او ارائه می‌شود تا به دانش‌آموز منتقل کند و خوشبختانه تاکنون نیز موفق بوده است.

گفتنی است، ۸۳۶۲ دانش‌آموز در مدارس استثنائی و ۹۵۸۴ دانش‌آموز در طرح تلفیقی و فراگیر در مدارس عادی خراسان‌رضوی مشغول تحصیل هستند که از این حیث، خراسان‌رضوی استانی پرجمعیت در زمینه آموزش دانش‌آموزان دارای معلولیت به حساب می‌آید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->