نخستین پرواز مشهد به کویته؛ گامی مؤثر در توسعه روابط ایران و پاکستان آخرین وضعیت تردد و تصادفات در مسیر‌های منتهی به مرز‌های خروجی اربعین مصدومیت ۹ نفر در تصادف شبانه در محور نیشابور - مشهد (۱۷ مرداد ۱۴۰۴) ۳۰ مصدوم در پی خروج قطار از ریل در مسیر کرمان _ زرند (۱۷ مرداد ۱۴۰۴) مأمور پلیس آستانه اشرفیه در درگیری با قاتل مسلح یه شهادت رسید (۱۷ مرداد ۱۴۰۴) قطار تهران - کرمان از ریل خارج شد (۱۷ مرداد ۱۴۰۴) زلزله تربت‌جام خسارت نداشت (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) زلزله تربت جام را لرزاند (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) ۴ شرور تهران با شلیک پلیس دستگیر شدند زلزله تهران را لرزاند | واکنش موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران به اعلام نشدن زمین لرزه (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) کلثوم اکبری قاتل ۱۱ شوهر در دادگاه | ماجرای قتل‌ها چه بود؟ نوروفیدبک برای چه کسانی مناسب است - 5 متخصص زبده نوروفیدبک قوچان، خنک‌ترین شهر ایران در بامداد امروز (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) غرب استان تهران لرزید (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) تسکین درد‌های معده و روده با این دانه تابستانی استفاده از دم‍پایی در پیاده روی اربعین مناسب نیست هشدار وزارت بهداشت نسبت به مخاطرات تابش مستقیم نور خورشید شرایط دریافت مستمری توسط بازماندگان + نحوه محاسبه میزان مستمری تمامی امتحانات علوم پزشکی دانشگاه آزاد حضوری شد وزیر آموزش و پرورش در مشهد: شهادت حق شهید کاظمی بود و حیف بود که این مقام نصیب او نشود ۷ زائر ایرانی در تصادف ون با تریلی در ناصریه عراق مصدوم شدند (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) ۵۷۰۰ مجروح در جنگ اخیر | وزیر بهداشت خواستار پیگیری بین‌المللی جنایات رژیم صهیونیستی شد شروع اعزام‌های حج عمره از ابتدای شهریور | حضور پررنگ بانوان در لیست زائران وزیر آموزش و پرورش: بازنشستگان ۱۴۰۳ در اولویت پرداخت پاداش قرار دارند | پیگیری قرارداد کار معین معلمان خرید خدمات بیشترین علت نیاز زائران به امدادرسانی در پیاده‌روی اربعین، تصادفات جاده‌ای است پیش‌بینی هواشناسی امروز (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) | کاهش نسبی دما در شمال و غرب کشور سازمان هواپیمایی کشوری درباره‌ی تهیه بلیت پرواز‌های اربعین اطلاعیه صادر کرد آیا شیرین‌کننده‌های غذایی، بلوغ را در کودکان تسریع می‌کنند؟ چگونه احساس تشنگی را در پیاده‌روی اربعین کاهش دهیم؟
سرخط خبرها

حذف جریمه و کروکی‌های کاغذی تا نیمه اول سال ۹۹

  • کد خبر: ۲۵۹۱۱
  • ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱
حذف جریمه و کروکی‌های کاغذی تا نیمه اول سال ۹۹
رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی از حذف جریمه و کروکی‌های کاغذی در نیمه اول سال ۱۳۹۹ خبر داد و گفت: جریمه و کروکی‌های کاغذی در راستای تحول سیستمی پلیس الکترونیکی می‌شود.
به گزارش شهرآرانیوز، سردار سیدکمال هادیانفردر پاسخ به اینکه آیا حذف جریمه و کروکی‌های کاغذی که قرار بود اسفند سال ۱۳۹۸ اجرایی شود، انجام شده است، افزود: یکی از برنامه‌هایی که به صورت جدی در پلیس راهور علاوه بر برنامه‌هایی از جمله کاهش تصادفات، مدیریت صحیح ترافیک و ارائه خدمات مطلوب انجام می‌شود، تحول سیستمی در حوزه هوشمندسازی و اثبات پلیس در این بخش است که البته اقدامات گسترده‌ای در این حوزه صورت گرفته است.

وی ادامه داد: حذف جریمه و کروکی‌های کاغذی منجر به صحت کار و کاهش هزینه‌های دولت و مردم می‌شود، براین اساس این اقدام از موضوعات جدی پلیس است.

هادیانفر افزود: حدود ۶۰۰۰ دست افزار در کشور به این منظور در اختیار همکاران قرار گرفته و تقریبا درصد زیادی از همکاران در پلیس راه‌های شهر‌ها و پلیس راه از دست‌افزار‌های هوشمند استفاده می‌کنند که از طریق این دست‌افزار‌ها از وضعیت راننده و وسیله نقلیه مطلع می‌شوند.

رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: در حالی که در اعمال جریمه دستی چنین مزیتی وجود ندارد، اما با الکترونیکی‌شدن جریمه و کروکی‌ها، کافی است شماره پلاک را وارد سیستم کنیم، تمام اطلاعات وسیله نقلیه در دست افزار پلیس رویت می‌شود و دیگر نیازی نیست که بقیه موضوعات مرتبط به خودرو را وارد کنند یا با وارد کردن کد ملی یا شماره گواهی‌نامه به راحتی اطلاعات خودرو در اختیار پلیس قرار می‌گیرد.

هادیانفر افزود: از طریق دست‌افزار‌ها می‌توان بیمه خودرو‌ها را چک کرد و از معتبر بودن بیمه‌نامه‌ها مطمئن شد، البته اطلاعات دیگری نیز از جمله مسروقه یا توقیفی بودن خودرو نیز در اختیار افسر پلیس راهور قرار می‌گیرد.

وی گفت: موضوع کرونا در برنامه‌ریزی ما اختلال ایجاد کرد که البته نه‌تنها در برنامه‌ریزی پلیس بلکه در برنامه‌ریزی دنیا اختلال ایجاد کرده، اما خیلی زود تجهیزات مرتبط به این موضوع کامل می‌شود و به تعهدی که به مردم دادیم، عمل خواهیم کرد.

هادیانفر ادامه داد: به‌زودی سیستم الکترونیکی شدن جریمه و کروکی‌ها در کشور به صورت یکپارچه انجام می‌شود. از اقداماتی که براساس مصوبات مجلس شورای اسلامی صورت گرفت این است که جریمه‌ها را بلافاصله به صورت پیامک به افرادی که تخلف کرده‌اند، اطلاع‌رسانی کنیم که بدانند در کجا و به چه دلیلی جریمه شده‌اند از این طریق اقدام پیشگیرانه صحیح اتفاق می‌افتد و همچنین هم‌وطنان از میزان جریمه خود مطلع می‌شوند تا مشمول بحث دو بربرای شدن جرائم نشود.

رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی افزود: اکنون در سراسر کشور بیش از ۹۰ درصد جریمه‌ها با سیستم دست‌افزار انجام می‌شود هر چند با پانچ دستی نیز پیامک به هم‌وطنان ارسال می‌شود، اما دست‌افزار‌های پلیس بلافاصله جریمه‌ها را ارسال می‌کند.

هادیانفر درباره حذف کروکی‌های دستی گفت: دوره آزمایشی آن سپری شده و دنبال تأمین تجهیزات در این زمینه هستیم تا کروکی‌های الکترونیک شوند. در مرحله اول کروکی‌های سازشی را تحت شبکه اجرایی می‌کنیم که در این سیستم مختصات اطلاعات به صورت دقیق در اختیار پلیس قرار می‌گیرد و همچنین از کروکی‌های تقلبی و کلاهبرداری در این بخش جلوگیری می‌شود و صحت بخشی که در این زمینه وجود دارد، بسیار بیشتر از کروکی‌های دستی و زمان بر است که با تأمین تجهیزات مورد نیاز جریمه و کروکی‌های الکترونیکی تا نیمه اول امسال اجرایی می‌شود.
 
منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->