«خوش نمک» با مجریان جدید به شبکه نسیم بازگشت حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد از ساخت فیلم سینمایی در خصوص امام رضا (ع) + فیلم موزیک ویدئوی جدید «فرزاد فرزین» برای سریال «قطب شمال» + فیلم مردم نامزد‌های نشان فردوسی را انتخاب کنند بهترین سریال ایرانی شبکه نمایش خانگی معرفی شد + آمار آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تقدیر از ژاله علو در «شب کارگردان» فصل دوم سریال لایواکشن «وان پیس» (One piece) در دست ساخت است + جزئیات جدیدترین حواشی فیلم «بی‌بدن» | شکایت به دلیل سکانس‌های ملتهب چشم به راه افعی واقعی | نگاهی به سریال «افعی تهران» ساخته سامان مقدم نسلی آگاه بدون خلاقیت | کارشناسان درباره ویژگی‌های طراحان گرافیک جوان می‌گویند مروری بر پرفروش‌های کتاب در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی اجمالی بر تاریخچه هنر گرافیک در ایران و جهان به‌مناسبت روز جهانی گرافیست دلیل پخش نشدن برنامه «هفت» چه بود؟ اعضای کارگروه «حکیم طوس» معرفی شدند
سرخط خبرها
مدیرکل حج و زیارت خراسان رضوی:

اعزام حجاج به شرایط و دستورالعمل‌های سازمان بهداشت جهانی بستگی دارد

  • کد خبر: ۲۵۹۶۸
  • ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷
اعزام حجاج به شرایط و دستورالعمل‌های سازمان بهداشت جهانی بستگی دارد
مدیرکل حج و زیارت خراسان رضوی از تازه‌ترین برنامه‌ریزی‌ها برای حج تمتع ۹۹ و نام‌نویسی متقاضیان در کاروان‌ها خبر داد و گفت: در صورت فروکش‌کردن بحران کرونا و عادی‌شدن شرایط، اعزام حجاج با تمهیدات بهداشتی انجام می‌شود.
علی صمدی جوان/شهرآرانیوز، جواد شاد با اعلام این خبر افزود: جدیدترین سناریو‌های چگونگی اعزام و برگزاری حج تمتع ۹۹ را ریاست محترم سازمان حج و زیارت به تمام استان‌ها اعلام کرده است که براساس آن یا حج برگزار نشود یا ظرفیت‌ها محدود باشد یا آنکه منتظر صدور مجوز تشرف افراد زیر ۶۰ سال در کاروان‌های امسال باشیم.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی‌های حج ۹۹ مطابق زمان‌بندی قبلی در حال انجام است و با‌توجه‌به اینکه برنامه‌های حج زمان‌بر می‌باشد، کار به روال عادی انجام و تدارکات لازم صورت می‌گیرد تا وضعیت مشخص شود.

شاد در ارتباط با ظرفیت‌های کاروان‌های امسال افزود: تا کنون بیش از ۷۲ درصد ظرفیت کاروان‌های حج تمتع تکمیل شده و نام‌نویسی از متقاضیان طبق اطلاعیه‌های اخیر سازمان ادامه دارد.

مدیرکل سازمان حج و زیارت درباره تاریخ اعزام‌ها و بازگشت زائران نیز اظهار کرد: در صورت عادی‌بودن شرایط، نخستین کاروان زائران حج ۹۹، ششم تیرماه امسال راهی سرزمین وحی می‌شود که نخست در مدینه منوره اسکان می‌یابند. زمان بازگشت نخستین کاروان نیز ۱۵ مردادماه خواهد بود.

وی همچنین درباره معاینات پزشکی و تأیید استطاعت جسمی زائران هم گفت: یکی از شرایط وجوب حج، استطاعت جسمی است؛ بنابراین معاینات پزشکی نیز مانند سال‌های قبل با دقت انجام می‌شود و باتوجه‌به شرایط مربوط به شیوع کرونا، این معاینات از نیمه اول اردیبهشت با در نظر گرفتن مسائل بهداشتی و بر اساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت از سوی کادر پزشکی در حال انجام است که البته اکنون آمار دقیقی از تعداد معاینات ندارم.

شاد در ارتباط با قیمت کاروان‌های حج تمتع ۹۹ گفت: حداقل هزینه اعزام ۳۳ میلیون تومان و حداکثر ۴۱ میلیون تومان است که البته باتوجه‌به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این مبالغ نیز در دو مرحله از زائران دریافت می‌شود.
وی افزود: در صورتی که حج امسال برگزار نشود، اولویت اعزام‌های سال آینده با کسانی خواهد بود که ثبت‌نام خود را حفظ کرده‌اند و بنا به دستور ریاست سازمان حج و زیارت کشور، این عزیزان با نرخ مصوب امسال به زیارت کعبه مشرف خواهند شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->