جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

کتاب‌های تبریزیان، پدر دروغین طب اسلامی، همچنان چاپ می‌شود

  • کد خبر: ۲۶۰۵۷
  • ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
  • ۱۹
کتاب‌های تبریزیان، پدر دروغین طب اسلامی، همچنان چاپ می‌شود
با وجود دستور دادگاه ویژه روحانیت مبنی بر تعطیلی دفاتر مربوط به عباس تبریزیان (مدعی طب اسلامی) و هشدارهای وزارت بهداشت، کتاب‌های به اصطلاح پزشکی او همچنان تجدید چاپ می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ تبریزیان هیچ‌گونه تحصیلات پزشکی ندارد و در مرداد سال گذشته (۱۳۹۸) نیز دادگاه ویژه روحانیت در نامه‌ای خطاب به مدیرکل دفتر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان وزارت بهداشت رأی قطعی این دادگاه مبنی بر تعطیلی تمام مراکز درمانی، معاینات و داروخانه‌های وابسته به وی را اعلام کرد.

همچنین دبیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی وزارت بهداشت نیز در بهمن ۹۶ خطاب به دانشگاه‌های علوم پزشکی دستور داد تا بر تمام فعالیت‌های تبریزیان در حوزه سلامت نظارت کرده و نامبرده را به مراجع قضائی معرفی کنند. پس از انتشار کلیپ آتش‌زدن کتاب اصول طب داخلی هاریسون، بسیاری از علما، مراجع و پژوهشگران حوزوی به نقد شدید اقدامات وهن‌آلود وی پرداختند و بر ضرورت جلوگیری از اقدامات او تأکید کردند.

با تمام این اوصاف اما زمستان سال گذشته (۱۳۹۸) نهمین‌ چاپ جلد نخست از مجموعه طب اسلامی تبریزیان با عنوان حیرت‌انگیز و عوام‌فریبانه «درمان تخصصی بیماری‌های عمومی مغز و اعصاب و روان» ترجمه رضا نظرپور با شمارگان هزار نسخه، ۳۲۴ صفحه و بهای ۴۲ هزار تومان توسط یک ناشر فعال در قم با مدیریت علی حاجی تقی منتشر شد.

چاپ نهم جلد سوم این مجموعه نیز با عنوان «درمان تخصصی بیماری‌های مردان، زنان و زایمان، نازایی، اطفال، پوست، مو و زیبایی» نیز هم‌زمان با تجدید چاپ جلد اول با شمارگان هزار نسخه، ۲۷۶ صفحه و بهای ۳۸ هزار تومان منتشر شده است.

انتشارات یادشده همچنین بیست‌ویکمین چاپ کتاب «درمان ۴۷۰ بیماری به ضمیمه کاربرد و طریقه مصرف داروهای طب اسلامی» تبریزیان را با ترجمه و تحقیق رضا نظرپور با شمارگان ۲۰۰۰ نسخه، ۲۱۵ صفحه و بهای ۳۰ هزار تومان منتشر کرده است. چاپ نخست این کتاب سال ۹۵ روانه بازار شده بود.

این انتشارات کتاب‌هایی تحلیلی درباره نگاه تبریزیان به پزشکی را نیز منتشر می‌کند. به عنوان مثال کتابی با عنوان «مزاج‌شناسی اسلامی و شناخت بیماری‌های متناسب با هر مزاج در بیان آیت‌الله تبریزیان» نوشته رضا نظرپور را نیز منتشر کرده است که چهاردهمین چاپ آن چندی پیش با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه، ۲۳۲ صفحه و بهای ۳۸ هزار تومان منتشر شد.

مطالب و مباحث این کتاب‌ها حیرت‌انگیز و در عین حال خطرناک است. به عنوان مثال در جلد نخست مجموعه «طب اسلامی» تبریزیان راه درمان بیماری‌هایی چون غدد سرطانی، میگرن، آلزایمر، سیاتیک و… معرفی شده است. همین‌طور او در کتاب «درمان ۴۷۰ بیماری به ضمیمه کاربرد و طریقه مصرف داروهای طب اسلامی» درمان تومور مغزی، درمان خون لخته‌شده در مغز، درمان کیست کنار مغز، درمان سکته مغزی منجر به فلج شدن، درمان ضربه مغزی، درمان ام‌اس، درمان سندروم داون، درمان پارکینسون، درمان سرطان خون، درمان سرطان غدد لنفاوی، درمان ریه‌های عفونی و… و حیرت‌انگیزتر از همه درمان بیماری‌های ژنتیکی را به عقیده خود ارائه داده است.

خطرناک‌بودن این کتاب‌ها بر کسی پوشیده نیست و حتی ممکن است برخی نیز با عمل به دستورات خلاف عقل و خلاف علم ارائه شده در این کتاب، به مشکلات زیادی مبتلا شده باشند. چگونه است که قوه قضائیه و دادگاه ویژه روحانیت حکم به تعطیلی دفاتر و همه فعالیت‌های مرتبط با تبریزیان حکم می‌دهد، اما کتاب‌های او کماکان منتشر می‌شوند؟ چگونه است که وزارت بهداشت و شخص وزیر بهداشت که از پزشکان متخصص است، نسبت به عملکرد خلاف عقل و خلاف علم این مدعی طب اسلامی حکم می‌دهند و از کار او جلوگیری می‌کنند، اما درباره انتشار و بازنشر کتاب‌های او و آثار درباره او هیچ حساسیتی از طرف وزارت ارشاد وجود ندارد؟ قطعا مهم‌ترین دلیل برای جلوگیری این دو نهاد از فعالیت تبریزیان و اعوان و انصارش حفاظت از جان مردم است.

پرفروش‌بودن کتاب‌های تبریزیان نشان‌دهنده اقبال مخاطبان به کتاب‌های اوست. مخاطبانی که شاید اطلاعی از تبریزیان و فعالیت‌هایش نداشته باشند یا اینکه تبلیغات اصحاب و یاران او توانسته هشدارهای پزشکان و متخصصان را بی‌اثر کند.

 

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۵
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
1
26
من ک نتیجه گرفتم . طب کلاسیک هر روز مریضیا رو بیشتر میکنه
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
1
22
من ک نتیجه گرفتم . طب کلاسیک هر روز مریضیا رو بیشتر میکنه
صدرا
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
عالیه خدا خیرش بده
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
2
23
طب جدید نگران بسته شدن مطب ها و دکان و مغازه هاشون هستن نه نگران سلامتی مردم
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
2
22
مثل اینکه متوجه نشدی اسمش طب اسلامیه و طب اسلامی رو باید از کتب دینی و اسلامی یاد بگیری که ایشون اجتهاد خودشونو از علما گرفتن و مجتهد هستن که میگی مدرک دکتری نداره مگه هرکی میخواد متخصص طب اسلامی یا سنتی بشه باید اول مدرک دکتری بگیره بعدشم از ترس اینکه مریضی ها کمتر بشن فعالیت و آمپزش طب اسلامی و سنتی رو با اومدن دولت روحانی جلوشو گرفتن . حنای شماها دیگه رنگی نداره بقول امام خمینی طب نوین فقط اونم با تسامح توی جراحی و آزمایش گرفتن حرفی داره که اونم اگه مردم درست تغذیه کنن به اونم نیاز ندارن
پیرو سید علی خامنه ای
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
1
20
من اتفاقا کامل نتیجه گرفتم
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
0
15
خداروشکر میکنم که با طب اسلامی آشنا شدم و فریب دروغ های پزشکان پولکی رو نمی‌خورم
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
0
14
من نتیجه گرفتم، خدا به مافیای پزشکی لعنت کنه
رحمت
Germany
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
0
7
جریان این است که وزارت بهداشت ما تمام قد زیر سلطه سازمان بهداشت جهانی است و بدون نظر آن سازمان آب هم نمیخوره . کشورهای به اصطلاح جهان سومی موش آزمایشگاهی برای کشورهای پیشرفته هستند و سازمانهایی مثل حقوق بشر و بهداشت جهانی ابزار این کشورهاست و ماموران اجرایی انها در کشورهای جهان سوم هم تحصیل کرده دانشگاه ای خودشان به امید روزی که هیچ تحصیل کرده دانشگاههای کشورهای استعماری سر منصبی قرار نگیرند . امان از این جبهه نفوذ
سعیده
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
0
12
من هم از داروهای ایشان نتیجه فوق العاده گرفتم به لطف خدا
بیماری ام اس و حافظه و مشکلات شدید گوارشی و.. داشتم ، حالا حس میکنم به سلامتی کامل خیلی نزدیک شدم
این لطف خدا و امام زمان به مردم و شیعیانشه
خدا به هرکسیکه در راه رضای خدا و تقویت اسلام و مسلمانی قدم برمیداره جزای خیر بده
به ایشان هم طول عمر با برکت عطا کنه
زهرا دهقان
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
6
3
سلام
در حال حاضر سایت dinbook.ir کتابای این پزشک قلابی و iranpaper.ir هم دانلود رایگان کتابای این پزشک قلابی رو گذاشته. واقعا متاسفم از این حجم از نظارت و دلسوزی
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
1
11
سلام ؛ منم نتیجه گرفتم خدا خیرش بده .
به جای تخریب طب اسلامی با اطلاع رسانی به داد مردم برسین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
0
1
خدا به آیت الله تبریزیان عمر طولانی بده من با آموزش های ایشون بیماری کل خانواده را که درمان کردم بماند بیماری دام راهم درمان میکنم اگه ختم نبوت نشده بود می گفتم پیامبر دیگری مبعوث شده اینقدر که بی چشم داشت به مردم اطلاعات رایگان میدن در درمان کرونا هم که بی نظیر عمل کردن وطب جدید ودرمان های کشندشو رسوا کردن درود به شرف وشجاعتش
کامران
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
0
1
سلام
شمایی که مقاله رو نوشتی
در این زمینه متخصصی که اظهار نظر میکنی،وزارت بهداشت هم طبیعیه که معترض بشه چون متاسفانه ضد طب والای اسلامی هست،البته بنده به هیچ عنوان سوزاندن کتاب رو تایید نمیکنم
در ضمن تخصص ایشون طب اسلامی هست پس نیازی به مدارک دانشگاهی طب نوین نیست
پ ن : نکنه بدون مدرک طب نوین نمیشه از طب های دیگه استفاده کرد؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
0
1
شما کارای ایشون و نتیجه درمانشون رو دیدید که اینطور دربارشون میگید؟ من که به شخصه راضیم
اسلام پیروز است
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
0
2
خودتان آیا مسلمان هستید یا کافر
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
0
0
مثلا میگید سرطان رو دارو داده جواب بدید آیا تو طب کلاسیک سرطان رو درمان کردید یا با هزینه های زیاد آخرش مرگه .
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
0
0
به کوری چشم شما طب اسلامی هر روز قوی تر میشه و طب یهودی هر روز رسواتر و بی خاصیت تر و... میشه
فرشته
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
0
0
سلام من از شاگردان ایشان هستم.به کوری چشم دشمنان،سالهاست هم مشکلات خودم و اطرافیان را با نسخه های ایشان درمان میکنیم. انشاالله تحت سایه امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف پایدار باشند.
چراغی را که ایزد برفروزد،هر آن کس پف کند ریشش بسوزد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->