یسنا دیدار، دختر ناپدیدشده ترکمن، بالاخره پیدا شد + فیلم انجمن تجارت الکترونیک تهران دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌های اینترنتی را غیرقانونی خواند برنامه‌ریزی برای جلسات و قرارها با قابلیت جدید واتساپ Google Photos به زودی می‌تواند کیفیت ویدیوهایتان را بهبود دهد ویدئو | سگ رباتیک «بوستون داینامیکس» در لباس خزدار! ویدئو | اضافه‌شدن بچه غول به کلش آو کلنز! رایتل، تنها اپراتوری که سرعت اینترنت ۴G را افزایش داده است مرورگر محبوب Arc بالاخره برای ویندوز هم منتشر شد الگوریتم جدید اینستاگرام به محتواهای دست اول اهمیت می‌دهد هوش مصنوعی آرتروز را ۸ سال زودتر تشخیص می‌دهد | التهاب محرک اصلی آسیب مفصلی در آرتروز گذری بر خدمات ارزنده پروفسور علی اکبر جلالی ملقب به «پدر فناوری اطلاعات ایران» | سرعت به وقت خدمت ویژگی جدید Community Game Help برای پلی‌استیشن ۵ منتشر شد | راهنمای ویدئویی بازی‌ها رباتی که برای یادگیری رفتار انسان فقط به ۲۴ ساعت زمان نیاز دارد! + ویدئو معرفی بازی «مردم پنهان» Hidden Folks (اندروید، IOS) + دانلود نسخۀ جدید ناتینگ فون ۲a رونمایی شد + مشخصات و قیمت سرانجام گوگل پلی می‌تواند دو برنامه را به طور همزمان دانلود کند بسیاری از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض در iOS ۱۸ به‌روز می‌شوند سامسونگ اولین گوشی اندرویدی‌اش را ۱۵ سال پیش رونمایی کرد کدام مناطق و محلات مشهد دارای اینترنت فیبر نوری هستند؟ جزئیاتی تازه از قابلیت AI Explorer در ویندوز ۱۱ تریلر نسخه Early Access بازی No Rest for the Wicked
سرخط خبرها

ارتش روسیه به «ربات عقرب» مجهز شد

  • کد خبر: ۲۷۱۰۷
  • ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۹
ارتش روسیه به «ربات عقرب» مجهز شد
روسیه یک ربات حرفه‌ای و جدید نظامی طراحی کرده که نه تنها می‌تواند از پله‌ها صعود کند بلکه بمب‌ها را نیز خنثی می‌کند. البته این ربات نسخه جدیدی از ربات موسوم به عقرب است که باز هم با نام عقرب نامیده می‌شود، اما با قابلیت‌هایی جدید و مثال زدنی.

به گزارش شهرآرانیوز،روسیه یک ربات حرفه‌ای و جدید نظامی طراحی کرده که نه تنها می‌تواند از پله‌ها صعود کند بلکه بمب‌ها را نیز خنثی می‌کند. البته این ربات نسخه جدیدی از ربات موسوم به عقرب است که باز هم با نام عقرب نامیده می‌شود، اما با قابلیت‌هایی جدید و مثال زدنی.


این ربات یک وسیله نقلیه زمینی چهار چرخ است که برای صعود از پله‌ها امتحان خود را به خوبی پس داده و عملکردی ایده آل دارد. ربات مذکور قادر است در طول عمبات کانال ارتباطی امن ایجاد کند.

«ربات عقرب» وارد ارتش روسیه می‌شود
ساموئل بندت، مشاور برنامه‌های نظامی در روسیه می‌گوید: «توسعه ربات عقرب نشان می‌دهد روسیه هنوز هم در تلاش است از برنامه‌های نظامی ایالات متحده عقب نماند. این ربات خودران بخشی از برنامه‌های فناوری ارتش روسیه را تشکیل می‌دهد که جدید است، اما زیرساخت‌های قدیمی دارد.»


به نظر می‌رسد این ربات افزون بر وظایفی مثل حنثی سازی بمب، وظیفه‌هایی جانبی مثل جاسوسی را نیز داراست. ربات عقرب وزنی در حدود ۴۴ پوند دارد و می‌تواند تا ۴ ساعت با باتری داخلی کار کند. افزون بر این ها، ربات مذکور می‌تواند تا ۹۸۰۰ پا دورتر از کنترلگر انسانی خود کار کند. این دستگاه می‌تواند بار‌هایی تا وزن ۵۵ پوندی را حمل کند. دو دوربین تعبیه شده در این ربات کمک می‌کند ویدیو‌ها را به اپراتور‌های انسانی منتقل کند.

 

ربات‌های خنثی کننده پیشین می‌توانستند تنها در مسیر‌های صاف و بدون چالش حرکت کنند، اما ربات خودران فعلی می‌تواند در مسیر‌های پلکانی و ناهموار نیز کار کند. پاکسازی مواد منفجره در داخل ساختمان‌ها کار مهمی است، زیرا در بسیاری از عملیات‌های تروریستی، درگیری‌ها از طریق محاصره و کشیده شدن به مناطق شهری ادامه می‌یابد.
البته ربات عقرب بیشتر برای میادین جنگ طراحی شده است، برای مثال برای حمایت از نیرو‌های روسیه حاضر در سوریه که درگیر نبرد هستند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

منبع:انتخاب

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->