فواید فوق‌العاده و بی نظیر روغن زرده تخم مرغ برای سلامت مو + طرز تهیه آن قطار مشهد-تهران پس از رفع نقص لوکوموتیو به حرکت خود ادامه داد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) چگونه سینک آشپزخانه را بدون مواد شوینده شیمیایی تمیز و درخشان کنیم؟ راهی تضمینی برای دفع مورچه از خانه مصرف بیش‌ازحد مواد قندی و شیرین، کارایی انسولین در بدن را ضعیف می‌کند مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (١٢ اردیبهشت ١۴٠٣) | اواخر هفته، خراسان رضوی و مشهد بارانی می‌شود افزایش حقوق ۱۴۰۳ بازنشستگان تأمین اجتماعی و مستمری‌بگیران، امروز به تصویب رسید + جزئیات (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ابلاغ مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان کمتر از ۷ سال (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جلوگیری از ۱۳۰ سقط جنین به‌همت مرکز «نفس» در شهرستان قوچان تعرفه ویزیت پزشکان بخش خصوصی در سال ۱۴۰۳ اعلام شد بسته ویژه اینترنت رایگان دولت برای معلمان + جزئیات تصادف خودرو حامل سوخت در خراسان جنوبی ۲ کشته برجای گذاشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات راه‌اندازی تاکسی هوایی بین گناباد-مشهد مرگ ۳ میلیون کارگر در جهان در پی حوادث و امراض مبارزه با فساد در تأمین‌اجتماعی با ۴۶ میلیون مخاطب مستقیم جدی است اختلافات مالی در یک خانواده مشهدی منجر به قتل شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) رفاهیات معلمان باید همزمان با اجرای کامل رتبه بندی پرداخت شود یک فعال کارگری: دلخوری بازنشستگان اجرانشدن ماده ۹۶ از سوی دولت است
سرخط خبرها

لاکچری بازی به خرید و فروش ماسک رسید

  • کد خبر: ۲۷۱۵۱
  • ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶
لاکچری بازی به خرید و فروش ماسک رسید
به بهانه ماسک هایی که با طرح ها و قیمت های عجیب و غریب این روزها انتخاب بعضی از مردم شده اند
محبوبه عظیم زاده - کرونا هرقدر توانست یک تنه تعداد زیادی از کسب و کار‌ها و مشاغل بزرگ و چند وجهی را بخواباند و حتی آن‌ها را به مرز ورشکستگی و نابودی برساند، در مقابل تهدیدی بود که برای خیلی از خرده فعالیت‌ها به فرصت تبدیل شد. آن قدر که تا حدودی این امکان را فراهم کرد این مشاغل را تا تبدیل شدن به یک صنعت کلان پیش ببرد. یکی از این کارها، دوخت ماسک و تهیه اقلام بهداشتی بود. هم زمان با اینکه کرونا بیشتر و بیشتر داخل کشور تاخت و تاز می‌کرد و خیلی از نقاط کشور با کمبود ماسک روبه رو شد، کم کم کارگاه‌های کوچکی برای دوخت ماسک شکل گرفت. اما قضیه به همین جا ختم نشد و در این میان عده‌ای که خلاق‌تر بودند یا هوش‌مالی قوی تری داشتند، روی آوردند به طراحی و دوخت انواع و اقسام ماسک‌ها با طرح‌های مختلف. ماسک‌هایی که حالا قیمتشان به ۱۰۰ هزار تومان هم می‌رسد، این روز‌ها حسابی به بازار مد و فشن گره خورده اند و این جور به نظر می‌رسد که بیشتر مایه دار‌ها به سراغشان می‌روند.


طرح دلخواه شما را روی ماسک پذیراییم
بعضی‌ها طرح گل و بوته دارند و روی بعضی دیگر شکل و شمایل رنگ به رنگ میوه‌هایی مثل توت فرنگی به چشم می‌خورد. تعدادی دیگر از طرح‌های فانتزی و عروسکی استفاده کرده اند که مخصوص بچه هاست. برخی دیگر پولک دوزی شده اند و بیشتر از اینکه یک ماسک پارچه‌ای معمولی به نظر برسند، آدم را یاد صنایع دستی و لباس‌های پولک دوزی شده و سوزن دوزی شده مردم جنوب می‌اندازد. طرح‌های عاشقانه هم این لابه لا‌ها به چشم می‌خورد؛ طرح‌هایی که در یک پس زمینه سفیدرنگ عکس قلب‌های قرمز و «love» شان حسابی توی چشم است. این تنوع و تکثر البته به همین جا ختم نمی‌شود. ماسک‌های ست مادر و دختر، ماسک‌های ست پدر و پسر، ماسک ست با شال و روسری و حتی ماسک مخصوص مراسم عروسی و تولد و ماسک چرم هم به چشم می‌خورد. با نقش و طرح‌های مرواریددوزی شده که مجلسی تر، اعیانی‌تر و پر زرق و برق‌تر جلوه می‌کند. نکته جالب‌تر اینکه هستند مکان‌ها و افرادی که برای دوخت ماسک با طرح دلخواه هم سفارش قبول می‌کنند. این ماسک‌ها معمولا در محدوده قیمت ۲۵ هزار تومان و ۴۰ هزار تومان اند و به ۱۰۰ هزار تومان هم می‌رسند. قیمت‌هایی که اصلا بعید نیست با اضافه شدن هزار و یک مدل دیگر در آینده، بیشتر از این هم بشود.


جزء جدید و شاید جزء جدایی ناپذیر دنیای مد
آیا استفاده از این ماسک‌ها با یک هماهنگی بالا برای طراحان لباس و فعالان حوزه مد به همین دوران وجود کرونا محدود می‌شود؟ آن‌هم در حالی که خیلی از متخصصان و جامعه پزشکی بر این باورند که کرونا به این زودی‌ها دست از سر دنیا بر نخواهد داشت. شاید کسی نتواند با قطعیت به این سؤال پاسخ بدهد، بااین حال برخی از افرادی که در حوزه مد و فشن فعالیت می‌کنند این اتفاق را اتفاق خوبی می‌دانند. آن‌ها می‌گویند استفاده از ماسک‌های طرح دار به خاطر جذابیت بصری و رنگ‌های شادی که در آن‌ها به کار گرفته می‌شود باعث افزایش روحیه و حس نشاط در آدم‌ها می‌شود. در مقابل خیلی‌ها نیز ممکن است این نگرش را داشته باشند که ست کردن ماسک با لباس یا به عنوان مثال استفاده از چرم در ساخت ماسک هیچ بعد مثبتی ندارد و صرفا یک اقدام تجملاتی است و پرداختن یک پول گزاف برای آن هم چندان منطقی نیست و شاید به عبارت عامیانه‌تر این ماسک‌ها برای همان‌هایی است که نمی‌دانند پول خود را چگونه خرج کنند؛ آدم‌هایی که دوست دارند یک روز در فلان برج فلان شهر یک بستنی با روکش طلا میل کنند و یک روز دیگر ماسکی را با فلان برند بگذارند روی صورتشان. البته چنین اتفاقی تنها مختص به کشور و مردم ما نیست. کرونا در دنیای فشن خارجی‌ها نیز اثرات قدرتمند خود را گذاشته است و بوده اند برخی از برند‌های معروف که در کنار لباس، ماسک هم طراحی و عرضه کرده اند.


۱۰۰ تومان برای ۳ ساعت
حتی اگر به این نکته هم توجه نکنیم که ساخت ماسک‌های اختصاصی برای جشن عروسی و تولد یا هر مراسم دیگری، از اساس فلسفه محافظتی آن‌ها را زیر سؤال می‌برد، نباید از مدت زمان استاندارد استفاده از آن‌ها غافل شد. اکنون تقریبا تمام افراد عادی و متخصص اذعان دارند که نمی‌توان از ماسک‌ها برای مدت طولانی استفاده کرد. در این بین ماسک‌های پارچه‌ای فقط حدود ۲ تا ۳ ساعت قابلیت استفاده دارند و بعد از آن باید تعویض شوند. ماسک‌های قبلی هم باید به صورت بهداشتی دفن شوند. با تمام این نکته ها، ظاهرا عده‌ای همچنان ترجیح می‌دهند از همین ماسک‌ها استفاده کنند، حتی به صورت طولانی مدت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->