نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد
سرخط خبرها

چرا دراز و نشست در کاهش وزن بی‌تاثیر است؟

  • کد خبر: ۲۷۹۴۰
  • ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
چرا دراز و نشست در کاهش وزن بی‌تاثیر است؟
آیا واقعا دراز و نشست به شما در کاهش وزن کمک می‌کند تا شکمی تخت و صاف داشته باشید؟ جواب مختصر این است: «خیر».
به گزارش شهرآرانیوز، خیلی از افراد با تعداد زیاد، دراز و نشست انجام می‌دهند تا زمانی‌که در شکمشان احساس سوزش کنند، اما آیا واقعا دراز و نشست به شما در کاهش وزن کمک می‌کند تا شکمی تخت و صاف داشته باشید؟ جواب مختصر این است: «خیر». تعداد کسانی که تصور می‌کنند انجام حرکت دراز و نشست باعث کم شدن چربی در ناحیه شکم می‌شود، کم نیست. دراز و نشست تمرین استقامتی برای میان‌تنه است، اما به چربی‌سوزی کمکی نمی‌کند.

توهمی به نام چربی‌سوزی موضعی
از نظر علمی و با توجه به روش‌های صحیح، کاهش وزن و چربی بدن در نقاط ویژه آن مانند شکم امکان‌پذیر نیست و در واقع تلاش برای کاهش موضعی چربی بی‌حاصل است. چون هنگام ورزش انرژی مورد نیاز فقط از ذخایر چربی عضلات فعال تأمین نمی‌شود، بلکه از سراسر بدن تهیه می‌شود؛ بنابراین تمرین روی گروه عضلانی خاص ممکن است باعث افزایش حجم عضلانی و همچنین قدرت آن گروه عضلانی شود، ولی چربی بدن از تمام نقاط بدن کاهش می‌یابد.
در یک تحقیق که آزمودنی‌های آن مردانی با شرایط برابر بودند، به مدت ۲۷روز ۵۰۰۰دراز و نشست انجام دادند. در این مدت محققان میزان چربی شکم، باسن و قسمت بالایی پشت تنه را اندازه‌گیری کردند، اما تغییری در میزان چربی این نواحی مشاهده نشد. اگر لاغری موضعی وجود داشت، باید در این افراد میزان چربی شکم کاهش می‌یافت. تحقیقات زیاد دیگری نیز در این زمینه انجام شد که همگی نتایج مشابهی داشتند.

چربی‌سوزی با هوازی و رژیم غذایی
دراز و نشست به کاهش وزن شما کمکی نخواهد کرد، اما به این معنا نیست که رهایش کنید. عضلات شکمی شما از هر بخش بدنتان حمایت می‌کنند، مانند ستون فقرات. یعنی تقویت میان‌تنه جزو اساسی و ضروری تمام برنامه‌های تمرینی است. تمرینات مربوط به شکم، اندام را زیباتر می‌کند و اعتمادبه‌نفس را بالا می‌برد. همچنین تعادل و هماهنگی را بهتر می‌کند و برای سلامت ستون فقرات هم مفید است. عضلات شکمی شما مانند لنگری برای تمام بدنتان هستند. به‌همین دلیل ورزش دادن میان‌تنه از اهمیت خاصی برخوردار است، اما اگر هدف شما داشتن اندامی مانند تصویر روی جلد مجله‌هاست، باید تغییراتی در سبک زندگی‌تان ایجاد کنید و تمرینات هوازی مانند دوچرخه‌سواری، شنا و دویدن را دنبال کنید و در هفته حداقل ۱۵۰ دقیقه تمرین داشته باشید.
همچنین توصیه می‌شود به میزان غذا‌هایی که می‌خورید، دقت کنید. البته لازم نیست کالری‌ها را بشمارید، بلکه مهم است که یادتان باشد برای کاهش وزن باید روند مصرف کالری‌تان نزولی باشد. خوردن تقریبا ۳۵۰۰کالری در هفته، یا هرروز ۵۰۰کالری کمتر دریافت کردن، یعنی کم کردن نیم‌کیلو در یک دوره هفت‌روزه.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->