بازگشت الواح هخامنشی از آمریکا به ایران همزمان با بازگشت پزشکیان از نیویورک + فیلم خنثی سازی خمپاره قدیمی در روستای شموشک گرگان ویدئو | آبخوری پلنگ ایرانی در بوشهر (۵ مهر ۱۴۰۳) قَبای گران مدارس بر تن دانش‌آموزان | نارضایتی والدین از قیمت زیاد و کیفیت پایین لباس فرم مدارس درآمد نجومی سازمان سنجش از برگزاری سه آزمون دانشگاهی سهم بازنشستگان تأمین‌ اجتماعی از متناسب‌سازی حقوق چقدر است؟ کوتاهی در اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان پذیرفتنی نیست سقط به قیمت بازار | مبلغ سقط جنین غیرقانونی در ایران: ۱۵۰ میلیون تومان! قول رئیس مجلس به بازنشستگان: مطمئن باشید معوقات بازنشستگان از مهر ماه پرداخت خواهد شد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (پنجشنبه، ۵ مهر ۱۴۰۳) | هشدار هواشناسی در خصوص بارش باران و وزش باد شدید وزیر بهداشت: گزارشی مبنی بر کمبود واکسن آنفلوانزا مخابره نشده است کارمندان چگونه خود را از دردهای استخوانی ناشی از پشت‌میزنشینی دور کنند؟ مهلت یک هفته‌ای دادستانی مشهد برای رفع مشکلات سرویس مدارس استمرار اجرای طرح‌های پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی در حریم حرم امام‌رضا(ع) بیمارستان حاشیه شهر مشهد زیر سرم اعتبار | تکمیل بخش اورژانس تا پایان آبان ۱۴۰۳ + فیلم بررسی مجدد کنکور در شورای عالی انقلاب فرهنگی سکته مغزی، سومین علت مرگ و میر در جهان بی‌توجهی به هشدار «شنا ممنوع» عامل غرق‌شدن و مرگ کودکان مشهدی در سواحل فریدون‌کنار شد آیا درمان‌های خانگی برای ریزش موی سکه‌ای مؤثر هستند؟ پیوست سه هزار و ۶۰۰ هکتار از جنگل شرق استان گیلان به قزوین با مصرف گوشت قرمز فراوری‌شده در انتظار خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ باشیم آغاز به کار گردهمایی مسئولان قضایی خراسان رضوی در مشهد
سرخط خبرها

نقش تغذیه در افزایش قدرت باروری زنان

  • کد خبر: ۲۹۰۱۲۲
  • ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۸
نقش تغذیه در افزایش قدرت باروری زنان
یک متخصص تغذیه، اهمیت تغذیه سالم و متعادل برای افزایش قدرت باروری زنان را تشریح کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، مصرف مواد غذایی ناسالم مانند کربوهیدرات‌های ساده و چربی‌های اشباع‌شده، حذف وعده‌های غذایی و گرسنگی‌های طولانی‌مدت می‌تواند به عدم تعادل هورمونی، افزایش وزن نامطلوب و کاهش کیفیت تخمک‌ها منجر شود.

از سوی دیگر، رژیم‌های غذایی متعادل که حاوی مقدار کافی از پروتئین‌های گیاهی، سبزیجات، غلات کامل و چربی‌های سالم هستند، می‌توانند به بهبود قدرت باروری کمک کنند. توجه به تغذیه مناسب و پایدار، از مهم‌ترین عواملی است که می‌تواند شانس باروری را افزایش دهد.

لادن گیاهی متخصص تغذیه در حوزه ناباروری، به اهمیت تغذیه سالم و متعادل برای افزایش قدرت باروری زنان اشاره کرد.

وی با تاکید بر اثرات منفی برخی عادات غذایی، گفت: گرسنگی‌های طولانی مدت، حذف وعده صبحانه، مصرف زیاد کربوهیدرات‌های ساده پس از عصر، و استفاده از مواد غذایی پُر از قند و چربی‌های مضر از جمله عواملی هستند که می‌توانند به شدت بر باروری تأثیر منفی بگذارند.

گیاهی افزود: مصرف کم سبزیجات، استفاده از روغن‌های جامد، غذا‌های سرخ‌شده، و عدم مصرف منابع پروتئینی غیر حیوانی مانند حبوبات نیز از دیگر مواردی هستند که بر باروری زنان اثر منفی می‌گذارند. اما تأثیرات منفی منابع قندی ساده و چربی‌های ناسالم در کنار گرسنگی‌های طولانی‌مدت، بسیار چشمگیرتر است.

وی در ادامه به باور‌های غلط در مورد تعیین جنسیت از طریق تغذیه اشاره و تأکید کرد: شواهد علمی قوی برای این ادعا‌ها وجود ندارد.

گیاهی اظهار داشت: حذف برخی مواد غذایی به امید افزایش شانس داشتن جنین پسر، نه تنها تأثیرگذار نیست، بلکه می‌تواند به سلامتی مادر آسیب برساند.

وی همچنین درباره دارو‌های کاهش وزن هشدار داد و خاطرنشان کرد: استفاده از این دارو‌ها ممکن است به کاهش مواد مغذی ضروری بدن منجر شود و به جای آن، اصلاح الگو‌های رفتاری و تغذیه‌ای برای کاهش وزن و افزایش شانس باروری باید مورد توجه قرار گیرد.

گیاهی در پایان توصیه کرد: برای داشتن یک بارداری سالم و موفق، تعادل در دریافت مواد غذایی و پرهیز از رژیم‌های غذایی مضر باید مدنظر قرار گیرد.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->