آژیر قرمز در تل آویو | اسرائیل زیر آتش موشک های یمن + فیلم (۶ مهر ۱۴۰۳) رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین: باید عضویت رژیم صهیونیستی در مجمع‌عمومی سازمان ملل به حالت تعلیق درآید حمله حزب‌الله به مقر اطلاعاتی ارتش صهیونیستی با ۵۰ موشک صحبت های پزشکیان پس از بازگشت از نیویورک در فرودگاه تهران + فیلم تمامی اقدامات مدیران قضایی باید در جهت مصلحت عمومی در جامعه اسلامی سامان یابد آیت‌الله علم‌الهدی: فعالیت‌های اوقاف بعد از انقلاب نقش پررنگی در تثبیت نظام و اعتقادات مردم دارد اسرائیل مدعی ترور «محمد سرور» مسئول یگان پهپادی حزب الله شد + فیلم | تایید شد حزب الله ۵۰ موشک به «احیهود» شلیک کرد | موشکباران پایگاه «دادو» رهبر انصارالله یمن: حزب الله در دفاع از امت اسلام نقش محوری دارد دستگیری متهم به ۲۵ فقره سرقت لوازم پارک‌ها و فضا‌های سبز در مشهد (۵ مهر ۱۴۰۳) حمله رژیم صهیونیستی به یک مدرسه در غزه ۱۵ شهید برجای گذاشت (۵ مهر ۱۴۰۳) پزشکیان: زمان پاسخ به ترور شهید هنیه را ما مشخص می‌کنیم تعداد شهدای حملات رژیم صهیونیستی به لبنان به ۷۰۰ شهید افزایش یافت حمله جدید رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت + فیلم (۵ مهر ۱۴۰۳) توسعه متوازن، مهمترین هدف شورای ششم مشهدمقدس ظریف به سید حسن نصرالله پیام داد در جلسه وزیر نیروی ایران و وزیر انرژی روسیه چه گذشت؟ رهبر معظم انقلاب اسلامی: یاد گرامی شهیدان ضامن سلامت حرکت ملت ایران و منحرف نشدن از جهت‌گیری‌های انقلاب است وزیر امور خارجه: تضمین صلح در منطقه بدون آتش بس در غزه ممکن نیست + فیلم شورای اطلاع‌رسانی دولت، گزارش جامع سفر رئیس جمهور به نیویورک را منتشر خواهد کرد فرمانده کل سپاه: غیرت و شرافت ایرانی پزشکان و پرستاران در دوره دفاع مقدس ستودنی بود
سرخط خبرها

ظریف: تلافی ترور شهید هنیه حق ایران است

  • کد خبر: ۲۹۰۲۷۱
  • ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۹
ظریف: تلافی ترور شهید هنیه حق ایران است
معاون امور راهبردی رئیس‌جمهور ایران با اظهار نظر درباره وضعیت مذاکرات درباره پرونده هسته‌ای ایران، گفت که ایران که پس از ترور شهید «اسماعیل هنیه» در تهران خویشتنداری کرد، حق دارد در زمان دلخواه این اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی را که در خاک ایران انجام شد، تلافی کند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ محمدجواد ظریف معاون امور راهبردی رئیس‌جمهور ایران که در هیات همراه او برای شرکت در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده است، در گفت‌وگویی بیان کرد که دولت ایران آماده همکاری با دیگر کشورها برای پایان دادن به جنگ غزه است.

به دنبال جنگ نیستیم، اما از خود دفاع خواهیم کرد

شبکه ان‌بی‌سی نیوز آمریکا نوشت که ظریف در گفت‌وگو با این شبکه بیان کرد: ما می‌خواهیم به سمت جهانی صلح‌آمیزتر و باثبات‌تر برای شهروندان خود و برای شهروندان دیگر کشورها برویم. ما به دنبال جنگ نیستیم، اما از خود دفاع خواهیم کرد.

ظریف همچنین با اشاره به اقدام تروریستی برون‌مرزی رژیم صهیونیستی در ترور و به شهادن رساندن شهید «اسماعیل هنیه» رئیس پیشین دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران که وعده «مجازات سخت» مقامات ایران را در پی داشت، گفت که ایران حق دارد در هر زمانی که بخواهد آنچه «نقض آشکار حاکمیت» ایران طی این اقدام خواند را تلافی کند.

او ادامه داد، پس از ترور، جامعه جهانی از ما خواست که به منظور  پایان دادن به جنگ غزه خویشتن‌داری کنیم، اما وعده یک توافق آتش‌بس هرگز محقق نشد.

ان‌بی‌سی با اشاره به پیشینه مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در دولت «جو بایدن» که نزدیک به ۲ سال است با وقفه مواجه شده، همچنین با اشاره به نقش ظریف در حصول توافق اصلی در سال ۲۰۱۵ به عنوان وزیر امور خارجه وقت ایران نوشت، او گفت که آمریکا تنها می‌تواند خود را مقصر بداند، چراکه این آمریکا بود که در دولت «دونالد ترامپ» از توافق هسته‌ای خارج شد.

خروج آمریکا از برجام  باخت-باخت بوده است

معاون امور راهبردی رئیس‌جمهور گفت: دولت ترامپ با خروج از توافق هسته‌ای (برجام) دچار اشتباه محاسباتی شد. این وضعیت باخت-باخت بوده است.

پیشتر، یک مقام ارشد دولت بایدن گفته بود که آمریکا انتظار ندارد، به زودی، با دولت ایران مذاکره کند.

«سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه ایران در جریان سفر به نیویورک گفت که تهران بر آغاز دور جدیدی از مذاکرات هسته‌ای متمرکز است.

او گفت: ما در صورتی که دیگر طرفین آمادگی داشته باشند، آماده هستیم و می‌توانیم شروع دیگری برای این مذاکرات در این سفر داشته باشیم.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->