آغاز به‌کار نمایشگاه‌های تجهیزات ورزشی، اسباب‌بازی، چای و قهوه در مشهد (چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳) توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری در حوزه انرژی در پارک علم و فناوری خراسان انتشار ۵۰ همت اوراق مشارکت برای پرداخت مطالبات گندم‌کاران اختصاص ۳۵۳ هزار قطعه انواع سکه به برندگان حراج‌ها | سکه با نرخ کمتر از بازار آزاد در مرکز مبادله ایران عرضه می‌شود رکورد قیمت یک محصول سایپا طی ۲۴ ساعت (۱۸ مهر ۱۴۰۳) قیمت امروز موبایل برند‌های مختلف در مشهد (۱۸ مهر ۱۴۰۳) پنجمین هواپیمای بازسازی‌شده با نام «هرمز» به ناوگان عملیاتی پیوست خرید اینترنتی بعد از کرونا از یک نیاز فانتزی به نیاز ضروری تبدیل شد تولید زعفران امسال ۲۵ درصد رشد یافت کارت‌کشی در نانوایی‌های مشهد قطع سهمیه آرد را به دنبال دارد پایان مثبت بورس در سومین هفته مهر | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۸ مهر ۱۴۰۳) مشکلی در تأمین گوشت قرمز در بازار مشهد نداریم توزیع مرغ منجمد در بازار مشهد در حال انجام است یک سال بازار‌های مالی در یک دقیقه! + ویدئو مدیران خودرو فروش ۳ محصول خود را از امروز آغاز کرد (۱۸ مهر ۱۴۰۳) + جزئیات افزایش ظرفیت ۶۰۰۰ مگاواتی برق تا دو سال آینده | به تعداد واحد‌های تجدیدپذیر کشور افزوده می شود قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۱۸ مهر ۱۴۰۳) + جدول قیمت قیمت امروز خودرو‌های داخلی در بازار آزاد (۱۸ مهر ۱۴۰۳) | سمند سورن ۷۵۵ میلیون تومان نرخ کارشناسی رنگ خودرو در سال ۱۴۰۳ مشخص شد + جدول قیمت خرما و پسته قابلیت ارزآوری ۳ میلیارد دلار دارد افزایش‌قیمت دلار و کاهش‌قیمت طلا و سکه (۱۸ مهر ۱۴۰۳) نمره امنیت سرمایه‌گذاری خراسان‌رضوی در ۱۴۰۳ نسبت به سال قبل تغییر نکرده است انتظار طولانی برای نشست شورای‌عالی کار | از ابتدای سال دعوتنامه نگرفتیم! حراج جدید سکه از ساعت ۱۲ امروز آغاز می‌شود + جزئیات و لینک ثبت نام (۱۸ مهر ۱۴۰۳) افزایش قیمت دلار مبادله‌ای ادامه یافت (۱۸ مهر ۱۴۰۳) رشد ۱۲ درصدی جوجه‌ریزی در شش‌ماهه نخست ۱۴۰۳ در خراسان رضوی
سرخط خبرها

افزایش ظرفیت ۶۰۰۰ مگاواتی برق تا دو سال آینده | به تعداد واحد‌های تجدیدپذیر کشور افزوده می شود

  • کد خبر: ۲۹۳۴۷۶
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۰
افزایش ظرفیت ۶۰۰۰ مگاواتی برق تا دو سال آینده | به تعداد واحد‌های تجدیدپذیر کشور افزوده می شود
وزیر نیرو گفت: امیدواریم طی دو سال آینده، در مجموع در صنعت برق حدود ۶ هزار مگاوات افزایش ظرفیت را از محل صرفه‌جویی و... رقم بزنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، عباس علی‌آبادی امروز (۱۸ مهر ۱۴۰۳) در نشست مشترک اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، رفع ناترازی برق در کشور را در کنار پیشبرد بسیاری از امور، مستلزم همکاری و همیاری مجلس شورای اسلامی با بدنه دولت دانست و تصریح کرد: من امروز قبول کردم در عرصه خدمت‌رسانی در حوزه صنعت آب و برق وارد شده‌ام و انتظار دارم نمایندگان خانه ملت برای برون رفت از چالش‌ها و مشکلات پیش‌روی این صنعت در کنار وزارت نیرو قرار گیرند.

وزیر نیرو یادآور شد: برنامه‌های ارائه شده برای صنعت آب و برق در ابتدای دولت چهاردهم تقدیم مجلس شورای اسلامی شد که ۱۰۰ درصد آن مورد تأیید نمایندگان قرار گرفت.

وی به در خواست خود از رئیس جمهور اشاره کرد و افزود: ما به فعالان صنعت برق بدهکاریم و لازم است بدهی دولت به بخش خصوصی تسویه شود تا انتظار تداوم همکاری‌ها وجود داشته باشد. هم‌اکنون بدهی حسابرسی شده به بخش خصوصی ۱۰۰ همت است.

علی‌آبادی در ادامه تسریع در انجام و پیشبرد امور اداری را درخواست دیگر خود از رئیس جمهور عنوان کرد و اظهار داشت: طبق قانون باید ساخت داخل رعایت شود؛ در حوزه تجدیدپذیرها در حال حاضر ظرفیت قابل توجهی در حوزه تولید برق وجود ندارد و باید ساز و کار توسعه این امر فراهم شود.

وزیر نیرو با بیان اینکه هریک کیلووات نیروگاه خورشیدی، ۱۸۰۰ کیلووات ساعت برق در سال تولید می‌کند، گفت: تا پایان سال به تعداد واحدهای تجدیدپذیر کشور افزوده خواهد شد و امیدواریم طی دو سال آینده در مجموع در صنعت برق حدود ۶۰۰۰ مگاوات افزایش ظرفیت را از محل صرفه‌جویی و غیره رقم بزنیم.

بنا بر این گزارش در پایان این نشست، هر یک از اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود برای بهبود ناترازی صنعت برق پرداختند و وزیر نیرو به دغدغه‌های نمایندگان مردم در مجلس پاسخ گفت.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->