۳ کشته در پی تصادف در مسیر مشهد به سرخس اطلاعیه پلیس درباره بازسازی صحنه قتل الهه حسین نژاد ویدئو | آغاز ثبت‌نام آزمون‌های استخدامی دستگاه‌های دولتی از هفته آینده جاده هراز یک طرفه شد (۱۶ خرداد ۱۴۰۴) پیش‌بینی هوای مشهد و خراسان رضوی | تداوم هوای خنک در مشهد و بارش باران در سطح استان (۱۶ خرداد ۱۴۰۴) ممنوعیت سگ‌گردانی با خودرو در تهران (۱۶ خرداد ۱۴۰۴) تعطیلی تمامی تفرجگاه‌ها در خراسان رضوی تا روز یکشنبه (۱۸ خرداد ۱۴۰۴) تردد خودرو‌های سنگین در محور کلات-مشهد ممنوع شد (۱۶ خرداد ۱۴۰۴) ورود دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به حادثه مرگ کودک جوینی حین «ختنه» واکنش پزشکی قانونی به شایعۀ تجاوز به مرحوم الهه‌حسین‌نژاد ۱۸۰ هزار نفر طی سه روز گذشته از مرز‌های کشور راهی عتبات عالیات شدند هشدار نارنجی وقوع سیلاب برای برخی از نقاط کشور صادر شد (۱۵ خرداد ۱۴۰۴) آموزش و پرورش به دنبال عدالت آموزشی و کیفیت‌بخشی هشدار خودمراقبتی برای شهروندان مشهد صادر شد دستگیری قاتل محیط‌بان خائیز در بهبهان ویدئو| قاتل الهه حسین‌نژاد اعتراف کرد| جنایت سارقی شیطان‌صفت پیمانکار مقصر در حادثه مرگ دلخراش ۱۴ مسافر قطار مشهد-یزد ۲۰۰ میلیون تومان جریمه شد فروش اینترنتی مکمل‌های غذایی تعیین تکلیف شد مبلغ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان چقدر است؟ آیا مصرف مغزدانه‌ها در دوران بارداری ممنوع است؟  چند توصیه غذایی برای پیشگیری از سنگ کلیه آیا مصرف جگر خام باعث رفع کم‌خونی می‌شود؟ قرص ضدبارداری خطر حملات آسم را در زنان جوان افزایش می‌دهد اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در مشهد به ۲ بیمار زندگی دوباره بخشید (۱۵ خرداد ۱۴۰۴) هوای مشهد در شرایط ناسالم برای تمام گروه‌ها| شاخص کیفیت هوا به ۱۵۴ رسید (۱۵ خرداد ۱۴۰۴) تمدید اعتبار کارت‌های هوشمند ملی تا پایان سال ۱۴۰۵ پژمان‌فر: اجرای قانون حمایت از جوانی جمعیت شاید موثر بوده، اما کافی نیست
سرخط خبرها

آیا بهزیستی مدعی‌العموم مناسب‌سازی است؟ | ۲۴ مدرسه مستقل نابینایان در کشور فعالیت می‌کنند

  • کد خبر: ۲۹۴۵۰۸
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۹
آیا بهزیستی مدعی‌العموم مناسب‌سازی است؟ | ۲۴ مدرسه مستقل نابینایان در کشور فعالیت می‌کنند
سرپرست سازمان بهزیستی کشور گفت: سازمان بهزیستی مدعی‌العموم اجرای قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت و مناسب‌سازی است و این قانون را اجرا می‌کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، سید جواد حسینی افزود: حق مردم است که جامعه دسترس پذیر شود و قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت برای ما ملاک عمل است. در این قانون چند نکته مهم است که باید خیلی روی آنها تمرکز داشته باشیم.

وی با اشاره به ۱۱ حلقه مفقوده در حوزه آموزش و پرورش استثنایی گفت: راهبرد اصلی در ارتباط با افراد دارای معلولیت از جمله نابینایان و کم بینایان، توانمندسازی با رویکرد تلفیق سازی و با نگاه اجرایی مشارکت محور و محله گرا است که بسته‌ای در این رابطه در حال تهیه است.

سرپرست سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: نظام تصمیم گیری در بهزیستی، نظام دانش بنیان، مشارکت محور، تجربه گرا، خانواده کانون و معلم مبنا خواهد بود. برنامه‌هایی در این زمینه داریم که به زودی هماهنگ می‌شود.

حسینی تصریح کرد: قبول ندارم بهزیستی و آموزش و پرورش استثنایی، نیرو کم دارند برای اینکه تمام مردم اگر تشکل پیدا کنند، می‌توانند کارمند بهزیستی باشند. باید اختیار و مجوز به این تشکل‌ها دهیم تا شاهد معجزه بهره وری باشیم. مشارکت نهاد‌های مردم در بهزیستی ضروری است.

وی اضافه کرد: آرمان جامعه امروز دستیابی به جامعه دوستدار انسان است. جامعه دوستدار انسان دارای سه مولفه دوستدار کتاب، دوستدار کودک و دوستدار دارای افراد دارای معلولیت است. اگر جامعه با این سه مولفه سامان یابد، جامعه دوستدار انسان تشکیل می‌شود که جامعه‌ای فراگیر، با فرصت برابر، عادلانه و بدون مانع است.

ماموریت‌ها مانند سر بزرگی روی پیکر لاغر بهزیستی شده است

سرپرست سازمان بهزیستی کشور گفت: ۴۷ مرجع قانونی بیش از ۱۵۰ ماموریت برای بهزیستی تعریف کرده اند. ماموریت‌ها بزرگ شده اند و ساختار بهزیستی کوچک شده است. ماموریت‌ها مانند سر بزرگی روی پیکر لاغر بهزیستی شده است.

حسینی تصریح کرد: اگر بخواهیم با این پیکر لاغر شده ماموریت‌ها را انجام دهیم، نمی‌توانیم، اما اگر مردم و تشکل‌ها را مشارکت دهیم، موفق خواهیم شد.

فعالیت ۲۴ مدرسه مستقل نابینایان در کشور

اسماعیل برقی معاون امور توانبخشی و آموزشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور نیز در این نشست از فعالیت ۲۴ مدرسه مستقل نابینایان در شکور خبرداد و با اشاره به قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت گفت: ما جزو ۴۰ کشوری هستیم که قانون در این زمینه وجود دارد که امیدواریم نکات آن مورد توجه همه ارگان‌ها قرار گیرد.

وی افزود: شهر خوب، شهری است که مناسب سازی شده باشد و آموزش و پرورش خوب، آموزش و پرورشی است که بتواند فرصت‌های برابری برای همه دانش آموزان ارائه بدهد.

معاون امور توانبخشی و آموزشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور خاطرنشان کرد: ۸۰ هزار دانش آموز در مدارس خاص، ویژه و استثنایی داریم و ۲۳ هزار دانش آموز در مدارس فراگیر یا پذیرا تحصیل می‌کنند که ویژگی آن این است که دانش آموزان استثنایی در نزدیک‌ترین مدرسه محل سکونت خود در کنار همسالان و در محیطی با کمترین محدودیت بتوانند تحصیل کنند.

برقی تصریح کرد: از این تعداد سه هزار دانش آموز با آسیب بینایی در مدارس خاص، ویژه و استثنایی داریم و ۵۲۰۰ دانش آموز با آسیب بینایی در مدارس تحصیل می‌کنند و همچنین هفت مجتمع خوابگاهی برای آنان فعال است.

وی ادامه داد: در دانش آموزان نابینا باید کنش شناختی مورد توجه قرار گیرد، اما این کنش شناختی به تنهایی کفایت نمی‌کند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->