آمادگی آستان قدس برای میزبانی از برنامه‌های علمی و فرهنگی دانش ‌آموزی در حرم امام‌رضا(ع) ترویج سیره رضوی با هم‌افزایی آستان قدس رضوی و وزارت آموزش و پرورش جهان با ظهور به احسن‌الحال می‌رسد درباره پویش «ایران همدل» و حمایت مردم ایران از لبنان و فلسطین | ما ملت هم‌بستگی و همدلی هستیم یک تکه از بوی بهشت به سلامتی انگشتی که ماشه می‌کشد روی باطل تاریخ نقش‌و‌نگار مُهر‌هایی بر اسناد آستان قدس رضوی | ساخت شناسنامه‌هایی با سنگ‌های گران‌قیمت چگونه محبوب خدا شویم؟ همسایه‌داری، آنگونه که حضرت شمس الشموس (ع) گفته‌اند | همسایه خوب، گل خوشبوست پیکر شهیده معصومه کرباسی در حرم رضوی رضوی تشییع شد+فیلم حضور تولیت آستان قدس رضوی در جمع دانش آموزان نابینای مشهدی چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم کارکنان پایور و وظیفه سپاه در مشهد برگزار شد بخششی که دنیا و آخرت را آباد می‌کند تربیت به سبک اهل‌بیت (ع) | ۵ اصل مهم در تربیت فرزند باتوجه‌به سیره ائمه اطهار (ع) تولیت آستان قدس رضوی: روشنگری و هدایتگری نسل جوان از مهمترین رسالت‌های طلاب و روحانیون است کرسی تلاوت رضوی یادبود شهید «یحیی سنوار» در حرم مطهر رضوی برگزار شد بررسی تبعات بدقولی‌های مالی در گفتگو با حجت‌الاسلام‌والمسلمین علم‌الهدی مساعدت شهردار مشهد برای تزریق نقدینگی به پروژه معراج شهدا عضو کمیسیون ایثارگران شورای اسلامی شهر مشهد: اقدامات کشور‌های دیگر در زمینه بازماندگان جنگ باید پیاده‌سازی و بعد مقایسه شود توزیع بسته‌های غذایی آستان قدس رضوی ویژه مهاجران لبنانی
سرخط خبرها

عضو کمیسیون ایثارگران شورای اسلامی شهر مشهد: اقدامات کشور‌های دیگر در زمینه بازماندگان جنگ باید پیاده‌سازی و بعد مقایسه شود

  • کد خبر: ۲۹۵۷۲۹
  • ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۱
عضو کمیسیون ایثارگران شورای اسلامی شهر مشهد: اقدامات کشور‌های دیگر در زمینه بازماندگان جنگ باید پیاده‌سازی و بعد مقایسه شود
عضو کمیسیون ایثارگران شورای اسلامی شهر مشهد گفت: باید کمک‌هایی که کشور‌های دنیا به بازماندگان جنگ می‌کنند، پیاده‌سازی شده و بعد مقایسه شود که ببینیم عقب‌تر یا جلوتر هستیم و نیاز به توسعه داریم یا نه.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حمید ضمیری امروز، ۳۰ مهر ۱۴۰۳، در اولین جلسه مشترک کمیسیون ایثارگران شورای اسلامی شهر و شورای معاونین شهرداری مشهد مقدس، اظهار کرد: کشور ما به اندازه طول تاریخ به ایثارگران مدیون است، اما آنچه در کشور ما اتفاق افتاده ذره‌ای از زحمات این عزیزان را جبران نکرده است.

وی بیان کرد: بررسی کنید کشور‌های دیگر چه کار می‌کنند و ما فکر می‌کنیم چه کردیم. به قدری این مسائل را در جامعه به تصویر می‌کشند که گویا تبعیض است. بررسی کنید غرب که الگوی برخی دوستان بوده، برای سربازان خود چه کرده است. ما کار خاصی نکردیم و نباید منت بگذاریم، بلکه آن‌ها بر سر ما منت دارند. باید کمک‌هایی که کشور‌های دنیا به بازماندگان جنگ می‌کنند، پیاده‌سازی شده و بعد مقایسه شود که عقب‌تر هستیم یا جلوتر هستیم؛ سپس توسعه دهیم.

ضمیری ادامه داد: هرچه کشوری پیشرفته‌تر و برخوردارتر است، بیشتر امکانات و خدمات به رزمندگان و بازماندگان جنگ‌های خود می‌دهد. شهردار این موضوع را در قالب لایحه بفرستند. چرا باید برای موارد ارزشی، شورا طرح دهد؟ شورا برای مسجد، پیشخوان زیارت و ایثارگران طرح داد، در حالی که شهرداری هم می‌تواند لایحه دهد؛ البته شهردار این را تکلیف کردند. تا یک ماه آینده، زمان بگذارند تا لایحه‌ای کامل در این زمینه طرح شود.

عضو کمیسیون ایثارگران شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه زنده‌نگه‌داشتن فرهنگ ایثار و شهادت مهم‌ترین کار است، عنوان کرد: در طول دوره زحماتی در زمینه ایثار و شهادت کشیده شده است و همچنان مسیر شهادت ادامه دارد. این فرهنگ باید زنده بماند و به جوانان تزریق شود. جوانان امروز ما باوجود تمام اقداماتی که انجام شده است، با این فرهنگ غریبه هستند. کمیسیون فرهنگی، معاونت فرهنگی شهرداری و مجموعه‌هایی مثل شهرآرا باید اقدامات را توسعه و عمق دهند و اقدامات مؤثر باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->