اعزام ۱۲۰ هزار و ۷۶۲ نفر از واجدین شرایط به عمره مراجعه بیماران کشور‌های اروپایی و آمریکایی برای درمان چشم به ایران دستگیری ۱۵ سارق خشن در جشن تولد موبایل‌قاپ حرفه‌ای در مشهد + عکس سازمان غذا و دارو دستمال کاغذی‌های غیربهداشتی در بازار را معرفی کرد اعزام ۲۲۸۵ نفر به حج عمره از خراسان رضوی زمان صدور احکام جدید متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری اعلام شد ۱۳ آبان فرصتی برای محک ظرفیت‌های فرهنگی کشور تمدید مهلت ثبت‌نام آزمون قضاوت تا ۲۰ آبان ۱۴۰۳ + شرایط ثبت‌نام پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (دوشنبه، ۷ آبان ۱۴۰۳) | بارش‌های پراکنده تا ظهر امروز سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی منصوب شد (۷ آبان ۱۴۰۳) هوش مصنوعی، راهکاری نوین در کنترل ترافیک آغاز دومین دوره واکسیناسیون اهداکنندگان خون، علیه هپاتیت B آیا دارو‌های ضدافسردگی اعتیادآور هستند؟ همه چیز در مورد ژن درمانی سرطان و جایگزینی ژن سالم به جای ژن جهش یافته جابه‌جایی بیش از ۱۵ میلیون مسافر از طریق پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد طی ۷ ماه امسال رئیس کل دادگستری خراسان رضوی: ظرفیت‌های حاشیه شهر مشهد دیده شود برداشت زعفران در تایباد تلفات داد (۷ آبان ۱۴۰۳) شبکه فرسوده توزیع آب به طول ۲۵ کیلومتر در روستا‌های مشهد اصلاح شد احکام مستمری خانواده‌های جان‌باختگان حادثه معدن طبس در خراسان رضوی صادر شد سکته مغزی، دومین علت مرگ در ایرانی‌ها ثبت یک‌ونیم میلیون مراجعه بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی خراسان رضوی به مراکز درمانی بارش باران در محور مشهد- کلات | کاهش دید افقی رانندگان در محور مشهد- چناران (۷ آبان ۱۴۰۳) کودکان زیر ۵ سال پرخطرترین گروه سنی در بروز مسمومیت‌ها وضعیت نامناسب دستگاه‌های سنجش تراکم استخوان در کشور آخرین وضعیت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | آیا تکلیف بازنشستگان حداقل‌بگیر مشخص شد؟ (۷ آبان ۱۴۰۳) اماواگرهای پشت فرمان نشستن افراد مسن | رانندگی به وقت سالمندی دیدار چهره به چهره فرماندار مشهد با مردم | درمانگاه به «شفا» می‌رسد جلوگیری از سوءاستفاده‌ها در تصادفات با کروکی الکترونیکی
سرخط خبرها

اگر میخواهید مبتلا به آلزایمر نشوید این چهار دمنوش را فراموش نکنید

  • کد خبر: ۲۹۶۴۸۷
  • ۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۲
اگر میخواهید مبتلا به آلزایمر نشوید این چهار دمنوش را فراموش نکنید
متخصصان طب سنتی چهار دمنوش گیاهی موثر را برای جلوگیری از فراموشی و آلزایمر توصیه میکنند.

به گزارش شهرآرانیوز، خیلی وقت‌ها با یک اتفاق کوچک مثل فراموش کردن یک نام، یک شماره تلفن یا هر چیز دیگر، افراد انرژی منفی بزرگی را به درون خود وارد می‌کنند و آن اطلاق عنوان «آلزایمر» به خود است.

با عوامل زیادی فراموشی می‌تواند به سراغ انسان بیاید ازجمله بی‌خوابی‌های مکرر و طولانی، خستگی مزمن، گرسنگی طولانی‌مدت، بیهوشی‌های عمیق یا تعدد دفعات بیهوشی، اضطراب شدید یا طولانی‌مدت، غم و اندوه و سایر مسائلی که برای ذهن ما یک شوک محسوب می‌شود. در ادامه برای مقابله با چنین حالت‌هایی چهار دمنوش پیشگیری و درمان آلزایمر را به شما معرفی می‌کنیم.

چای سبز

چای سبز یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌های سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد مغذی است که اگر به‌طور منظم مصرف شود فواید زیادی دارد. این نوشیدنی که به‌عنوان مکمل چربی سوز نیز شناخته می‌شود، به کاهش چربی بدن و تسریع متابولیسم بدن انسان کمک می‌کند.

خوردن یک یا دو فنجان از این نوشیدنی شگفت‌انگیز با داشتن اثر محافظتی در برابر رشد سلول‌های سرطانی به مبارزه با سرطان هم کمک می‌کند. وجود آنتی‌اکسیدان‌های قوی این امر را ممکن کرده و موجب کاهش خطر ابتلا به سرطان می‌شود. در چای سبز کاتچین وجود دارد که باعث درمان بیماری‌های مغزی می‌شود. این مورد بر نورون‌ها اثر مثبت ایجاد می‌کند، عملکرد مغز را بهبود می‌بخشد و از آن در برابر آلزایمر محافظت می‌کند.

دمنوش بادرنجبویه

این گیاه خواص متعددی دارد و یکی از کاربرد‌های آن رفع انسداد‌های عروق داخل مغزی است. دمنوش بادرنجبویه به عنوان دمنوش پیشگیری و درمان آلزایمر شناخته می‌شود. مصرف این گیاه باعث بهبود جریان خون در مغز می‌شود که به‌تبع این خاصیت، توصیه می‌شود افرادی که کم‌حافظه هستند یا مطالب را به‌خوبی به خاطر نمی‌آورند، هفته‌ای چند بار دم‌نوش بادرنجبویه را تهیه کنند و هر بار یک تا دو مرتبه در روز آن را بنوشند. بادرنجبویه به‌جز تقویت حافظه، سبب افزایش کیفیت خواب شده و در موارد اختلالات اضطرابی نیز کاربردی بسیار جدی دارد.

طرز تهیه: یک قاشق غذاخوری از برگ ملیس (پنج گرم برگ خشک) را با یک لیوان آب جوش مخلوط و آن را به مدت ۱۰ دقیقه دم‌کرده و میل کنید.

دمنوش اسطوخودوس

اسطوخدوس از بهترین گیاهانی است که از قدیم تا امروز برای درمان انواع بیماری ها‌ی ذهنی و مغزی ازجمله مالیخولیا، مانیا، صرع، سرگیجه، عقب‌ماندگی ذهنی و نسیان (فراموشی) توسط طبیبان ایرانی تجویزشده و مورداستفاده قرار می‌گرفته است.

طرز تهیه: دو قاشق مرباخوری گلبرگ‌های اسطوخودوس را به دو لیوان آب جوش اضافه کنید و بگذارید ۱۵ دقیقه دم بکشد. دمنوش را صاف کنید و اگر خواستید، یک قاشق چای‌خوری عسل به آن اضافه کنید.

دمنوش مریم گلی

دمنوش مریم گلی به عنوان یک محرک در نظر گرفته می‌شود، اما این دمنوش گیاهی می‌تواند خواص آرامش بخشی بر خلق و خو و اعصاب داشته باشد، در حالی که تمرکز و حافظه را نیز بهبود می‌بخشد. دمنوش مریم گلی همچنین می‌تواند عملکرد فرد را در شرایط پر استرس افزایش دهد و اضطراب مزمن را نیز کاهش دهد.

برگ‌های مریم گلی (تازه یا خشک) را درون یک قوری بریزید و آب جوش را به آن اضافه کنید و بگذارید ۵-۷ دقیقه دم بکشد.

مخلوط را صاف کنید تا برگ‌های مریم گلی جدا شود. دمنوش را در یک لیوان بریزید، عسل یا لیمو را به دلخواه اضافه کنید و از دمنوش خود لذت ببرید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->