معرفی بازی level devil (اندروید و IOS) + دانلود «بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

پارچه ضد کرونا در فرانسه تولید شد

  • کد خبر: ۲۹۹۳۵
  • ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶
پارچه ضد کرونا در فرانسه تولید شد
یک شرکت فرانسوی با بهره بردن از فناوری نوین در زمینه خودشوینده‌ها و ضد عفونی کننده‌ها پارچه‌ای از جنس مخمل تولید می‌کند.
به گزارش شهرآرانیوز، یک شرکت فرانسوی در «کلوئیر اِ کوئیر»، از مناطق حومه شهر لیون با بهره بردن از فناوری نوین در زمینه خودشوینده‌ها و ضد عفونی کننده‌ها و با مشارکت یک کارخانه اسپانیایی پارچه ضد کرونا تولید می‌کند.
شرکت که تراژه Trajet نام دارد و در زمینه تمیز کردن پارچه و تولید مواد لکه‌بر فعالیت می‌کند تازه‌ترین محصول خود را به ایمنی حمل و نقل در دوره شیوع ویروس کرونا اختصاص داده است.

محصول شرکت تراژه یک پارچه خود تمیز شو و ضد کرونا است که در اختیار شرکت‌های حمل و نقل قرار داده شده تا زمینه ایمن‌سازی محیط برای مسافران را فراهم کند.

رئیس شرکت تراژه گفته برای تولید این پارچه مخملین و ضد ویروس از فرایندی موسوم به «فوتوکاتالیست» استفاده شده که زمینه حذف ۱۰۰ درصدی آلاینده‌های ویروسی را فراهم می‌کند.

ژروم بلان، رئیس شرکت یاد شده تصریح کرد: «ما موفق شدیم یک عامل هادی را به عنوان کاتالیزور درون بافت‌های پارچه قرار دهیم که به محض تماس با پرتو‌های فرابنفش به سرعت فعال می‌شود. هدف از این واکنش اکسیداسیون ترکیبات و تبدیل آن‌ها به مولکول‌های بی ضرر مانند آب یا نمک است.»
 
تولید پارچه خود‌تمیز شونده و ضد کرونا در فرانسه

پارچه خود‌تمیز شونده
این مخمل‌ها که عمر مفید آن‌ها برای دو سال تضمین شده قادرند به لطف نور طبیعی یا مصنوعی شمار زیادی از باکتری‌ها، میکروب‌ها و ویروس‌ها را ظرف یک دقیقه از بین ببرند.

آزمایش‌هایی که در لابراتوار‌های مستقل آمریکایی و اسپانیایی به روی این پارچه انجام شده کارایی آن را در مقابله با ویروس کرونا به اثبات رسانده است.

با استفاده از این پارچه‌ها می‌توان سالن‌های سینما و دیگر اماکن نمایشی را تنها با روشن کردن تعدادی لامپ دارای نور فرابنفش میان دو سانس برای تماشاگران از ویروس ایمن کرد.

منبع: عصر ایران
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->