لزوم معرفی مشهد به عنوان دومین کلانشهر مذهبی دنیا روزشماری وقایع انقلاب اسلامی در مشهد، از اول تا چهارم دی‌ماه ۱۳۵۷ (بخش اول) | بیمارستان شاه‌رضا، پایگاه انقلاب مشهد آغاز هفته ملی مشهد با اجرای برنامه‌های ویژه فرهنگی، هنری و گردشگری جذب ۲۱ بانوی آتش‌نشان در مشهد ابلاغ برنامه‌های استقبال از بهار ۱۴۰۴ در مشهد از نیمه دی‌ماه هوای کلانشهر مشهد، همچنان آلوده است (۲ دی ۱۴۰۳) ناصحی: رویداد نشان مشهد الرضا(ع) باید در سطح ملی و بین المللی دیده شود نشان مشهد الرضا(ع)؛ فرصتی برای آشنایی نسل آینده با چهره‌های تاثیرگذار اقتصادی مشهد برگزاری اولین نشست کارگروه زیارت شورای عالی استان‌های کشور اختصاص ۱۳۰ تاکسی ون به تاکسیرانی مشهد (۲۸ اذر ۱۴۰۳) یادگارهای کوهسنگی مشهد در دل سازه‌های شهر حل اختلاف میان وزارت کشور و ایران‌خودرو بر سر ۹۰ تاکسی ون شهرداری مشهد بررسی مشکلات ساخت‌وساز‌های غیرمجاز در محلات حاشیه شهر مشهد | لنگرانداختن بسازوبفروش‌ها در بولوار توس آغاز اولین روز زمستان در مشهد با آلودگی هوا سرپرست شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد منصوب شد (یکم دی ۱۴۰۳) امضای تفاهم‌نامه ٢ هزار میلیارد تومانی برای سامان‌دهی محور‌های ورودی مشهد مقدس شهردار مشهد: اولویت فعلی مدیریت شهری؛ ایجاد حال خوب برای شهروندان است+ویدئو درباره محمدولی اسدی، نایب تولیت آستان قدس رضوی | خادمی که تیرباران شد رضایت مردم از عملیات زمستانه شهرداری مشهد اخذ تاییدیه طلب مالی شهرداری مشهد از اداره کل ثبت اسناد و املاک استان خراسان رضوی تدوین طرح مطالعاتی توسط سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد برای جمع‌آوری معتادان متجاهر
سرخط خبرها

شهردار مشهد مقدس: در حوزه حمل‌ونقل، هیچ حمایتی از شهرداری مشهد نمی‌شود

  • کد خبر: ۳۰۰۰۳۵
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۴
شهردار مشهد مقدس: در حوزه حمل‌ونقل، هیچ حمایتی از شهرداری مشهد نمی‌شود
شهردار مشهد مقدس گفت: در حوزه حمل‌ونقل، هیچ حمایتی از شهرداری مشهد نمی‌شود و مصوباتی هم که در دولت قبل در حوزه کمک به حمل‌ونقل عمومی بود، هیچ‌کدام عملیاتی نشد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ محمدرضا قلندرشریف امروز (۲۴ آبان‌ ۱۴۰۳)، در مراسم تقویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی در محور رسالت با ورود ۱۰ دستگاه اتوبوس جدید اظهار کرد: هدف اصلی مدیریت شهری حال خوش مردم و نشاندن لبخند رضایت بر لب مردم بدون مسائل حاشیه‌ای است.

وی افزود: ممکن است مسائل مختلف کار را سخت کند، اما تلاش کردیم همان‌طورکه امام(ره) و مقام معظم رهبری تأکید کردند، «ما می‌توانیم» را به منصه ظهور برسانیم. شهرداری مشهد با حمایت‌های گوناگونی که در حوزه‌های مختلف از مدیریت شهری می‌شود، نگاه ویژه‌ای به حاشیه شهر داشته است که این نگاه ویژه باعث ارتقای سطح رفاهی مردم می‌شود.

قلندرشریف با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم در محور رسالت، حمل‌ونقل و کمبود اتوبوس بود، عنوان کرد: اتوبوس‌هایی که وارد شهر می‌شود، در مسیر‌هایی که جمعیت زیادی دارد و استفاده بیشتری از اتوبوس می‌شود، استفاده خواهد شد که یکی از محور‌ها، محور رسالت بود. ۱۰ دستگاه اتوبوس به این محور اضافه شده است و ده‌تا ده‌تا در مسیر‌های مختلف توزیع می‌کنیم.

شهردار مشهد مقدس ادامه داد: شعار «هر روز، یک اتوبوس» را مطرح کردیم که در حال عملیاتی‌کردن آن هستیم. تا ماه آینده، ۲۵ دستگاه دیگر وارد اتوبوس‌رانی مشهد می‌شود. به مترو و قطارشهری نیز نگاه ویژه‌ای شده که از فاز یک خط سه امسال بهره‌برداری خواهد شد. این خط از میدان شهدا، باب‌الجوا‌د(ع) و پایانه مسافربری عبور کرده و خطوط یک و دو را به حرم امام‌رضا(ع) وصل می‌کند.

وی با اشاره به اینکه باید در مجلس و دولت نگاه ویژه به مشهد شود، تصریح کرد: ارزان‌ترین خدمات در حوزه حمل‌ونقل و حوزه‌های دیگر، در مشهد وجود دارد. هر سفر ۱۵۰۰ تومان بوده که عددی نیست. ۱۰ تا ۱۵ درصد هزینه هر سفر از مردم اخذ می‌شود و یک ماه در سال هم رایگان است؛ اما در حوزه حمل‌ونقل، هیچ حمایتی از شهرداری مشهد نمی‌شود و مصوباتی هم که در دولت قبل در حوزه کمک به حمل‌ونقل عمومی بود، هیچ‌کدام عملیاتی نشد. این کمک را مطالبه می‌کنیم تا ما را همراهی کنند.

قلندرشریف اضافه کرد: حمل‌ونقل عمومی مشهد نگاه ویژه‌ای می‌خواهد؛ زیرا آلودگی هوا روزبه‌روز بیشتر می‌شود. تعداد روز‌های پاک مشهد کمتر شده است و به سمت ده،پانزده روز هوای پاک در سال می‌رویم؛ بنابراین بابد به سمت حمل‌ونقل عمومی و توسعه استفاده مردم از دوچرخه برویم. مدیریت شهری با همراهی همه و شورای شهر این کار‌ها را انجام می‌دهد. تمام هزینه‌ها غیر از بحث اوراق مشارکت که اصل و سود آن را شهرداری باید پرداخت کند، از منابع داخلی شهرداری و از جیب مردم برای خودشان استفاده می‌شود.

شهردار مشهد مقدس بیان کرد: ما در همه حوزه‌های شهری، در همه بخش‌ها کلان‌پروژه داریم. ۱۱۰۰ پروژه عمرانی در شهر فعال است که تعداد زیادی از آن‌ها، کلان‌پروژه است. نکته ویژه کلان‌تر به همه بخش‌ها که نیاز‌های شهر را تعیین کند با توجه به همه محدوده‌های شهری مخصوصاً حاشیه شهر یک سیاست ملی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->