جوانان افغانستان بربام فوتسال آسیا ایستادند بوستان خطی اسماعیل آباد در آستانه بهره‌برداری | افزایش ۷۲ هزار مترمربعی فضای سبز مشهد تا ماه آینده  شهردار مشهد مقدس خبر داد: بهره‌برداری از ایستگاه بسیج خط۳ مترو مشهد در دهه فجر ۱۴۰۴ + فیلم رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد: نسخه مازوت کم‌گوگرد برای کاهش آلایندگی صنایع و نیروگاه‌ها + فیلم اضافه‌شدن ۳۰۰ اتوبوس جدید به ناوگان حمل‌ونقل عمومی مشهد (۸ آبان ۱۴۰۴) انصاری: نظام ویژه استاندارد خراسان رضوی تدوین می‌شود | اعطای «نشان ملی زائر» از سال ۱۴۰۵ رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: بهبود ترافیک و توسعه حمل‌ونقل، اولویت شورای ششم است شهردار مشهدمقدس: تقاطع انقلاب اسلامی گره‌گشای ترافیک مناطق جنوبی و مرکزی شهر است + فیلم تکمیل ۱۱ بخش از ۱۲ پروژه ساماندهی تقاطع انقلاب اسلامی مشهد مشهد در وضعیت قرمز آلودگی | امروز نفس‌کشیدن سخت شد! (پنجشنبه، ۸ آبان ۱۴۰۴) مسیر دسترسی بولوار امام‌خمینی(ره) به میدان حافظ در تقاطع غیرهم‌سطح انقلاب اسلامی مشهد بازگشایی شد پایان انتظار و نفس تازه در بولوار شهید فخرایی مشهد | ۵ سال خاک و تاریکی به آسفالت و روشنایی رسید ضرورت تأمین منافع مردم مشهد در طرح بلندمرتبه‌سازی شهر بازگشایی مسیر دسترسی بولوار امام خمینی (ره) به میدان حافظ درتقاطع غیرهم‌سطح انقلاب مشهد پیشرفت ۷۰ درصدی فاز اول بوستان جهانشهر مشهد بازرسان، دیده‌بانان امین خدمت و سلامت اداری کنفرانس برنامه‌ریزی و مدیریت شهری، برند علمی مشهد در تعامل میان دانشگاه و مدیریت شهری حادثه، مستأجر ساختمان‌های ناایمن شهر | گزارش آخرین وضعیت ۶۵۰ ساختمان ناایمن در بافت شهری مشهد بودجه حفظ و مرمت آثار تاریخی خراسان رضوی کمتر از نیازها | مرمت می کنیم اما به اندازه اعتبار یادمان «رستم و رخش» مشهد به دلیل اجرای پروژه چپ‌گرد شاهنامه جمع شد | نصب مجدد مجسمه پس از اتمام پروژه
سرخط خبرها

پاسخ گویی مسئولان اتوبوس رانی مشهد با حضور در خیابان عمار یاسر

  • کد خبر: ۳۰۱۸۲۲
  • ۰۴ آذر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۸
پاسخ گویی مسئولان اتوبوس رانی مشهد با حضور در خیابان عمار یاسر
مسئولان اتوبوس رانی با حضور در خیابان عمار یاسر، پاسخ گوی مطالبه‌ها و خواسته های مردم بودند. برای کاهش دغدغه شهروندان، طرح تفکیک مینی بوس ها در ساعت اوج حضور مسافر و تعریف مینی بوس های ویژه بانوان اجرایی شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ چند سالی است که مسئولان اجرایی مردم را به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی ترغیب می‌کنند و به نوعی به دنبال فرهنگ سازی در جامعه برای استفاده از این وسایل هستند، اما گاهی اوضاع حمل ونقل به گونه‌ای پیش می‌رود که شلوغی کلافه کننده برخی اتوبوس‌ها و کمبود‌های این حوزه، شهروندانی که اتوبوس را برای تردد انتخاب می‌کنند با مشکلاتی روبه رو می‌کند. نکته دیگری که برخی از شهروندان به آن اشاره دارند سهم و تعداد اتوبوس‌های اختصاص یافته به مناطق حاشیه شهر مشهد است. اینکه سهم مناطق حاشیه شهر از این امکانات چه اندازه است؟

در همین راستا رئیس اداره سامان ۲ سازمان اتوبوس رانی مشهد با حضور در مسجد جواد الائمه (ع) کوی عمار یاسر به پرسش‌ها و درخواست‌های شهروندان در زمینه مشکلات حوزه حمل ونقل عمومی حاشیه شهر مشهد پاسخ داد. در این نشست که حول محور مشکلات حوزه حمل ونقل عمومی حاشیه شهر مشهد بود، درخواست‌های شهروندان شنیده و رسیدگی شد.

از بی آرتی بی بهره ایم

«ما در جزیره‌ای محصور و دور افتاده ایم. کوی عمار یاسر از حداقل امکانات رفت وآمدی محروم است.» این جملات یکی از ساکنان کهن سال کوی عمار یاسر است. او توضیحاتش را این طور ادامه می‌دهد: در این سن و سال و بی دردسر به حرم امام رضا (ع) رفتن دیگر آرزوشده است. اگر یک روز قصد کنم مهمان خانه دخترم در محدوده ساختمان شوم، مشکل دارم. این مشکل فقط مشکل من نیست مشکل همه محله است، زیرا خط‌های بی آرتی ۸۳۰ آن قدر مملو از مسافر است که جایی برای سوزن انداختن نیست.

 جوان‌ها با سختی سوار اتوبوس می‌شوند چه برسد به ما که سن و سالی ازمان گذشته است. در ادامه یکی از بانوان جوان گفته‌های این شهروند را تأیید می‌کند و می‌گوید: مشکل این پدر بزرگوار معضل و مشکل همه ساکنان خیابان عماریاسر و کوی مصطفی خمینی (ره) است.

او برای توضیحات بیشتر می‌گوید: سوار شدن به خط ۸۳۰ یک مشکل است، رسیدن به ایستگاه‌ها یک مشکل. مشکل ساکنان این محله این است که این خط به هیچ عنوان از این محل عبور نمی‌کند. به همین دلیل باید خودمان را به ایستگاه انتهای خیابان مصلی برسانیم. تا به این محل برسیم جانمان کنده می‌شود. این شهروند در ادامه بیان می ‎کند: با این شرایط وقتی به این اتوبوس می‌رسیم با شلوغی روبه رو می‌شویم، چون در ایستگاه‌های قبلی لبریز از مسافر شده است. 

گاهی نیز مجبوریم در ایستگاه منتظر بمانیم تا بتوانیم سوار اتوبوس شویم. این وضعیت فقط برای مسافران این ایستگاه نیست. مسافران ایستگاه‌های دیگر نیز همین وضعیت را دارند. اتوبوس آن قدر پر است که نمی‌توانند سوار شوند.

او پیشنهاد می‌دهد: از شهرداری تقاضا داریم که اتوبوس‌های مسیر‌های حاشیه شهر را پروپیمان‎تر کند و به خطوط این محدوده اتوبوس اضافه کند.

محمدمهدی براکویی، رئیس اداره سامان ۲ سازمان اتوبوس رانی مشهد در پاسخ به این درخواست می‌گوید: تغییر مسیر، الحاق یا کاهش مسیر جدید به خطوط بی آرتی از جمله خط ۸۳۰ امکان پذیر نیست؛ زیرا مسیر‌های تعیین شده این خطوط، مصوبه کمیسیون جامع حمل ونقل شهری را دارد با این حال این قول را به شهروندان می‌دهیم که این خط تقویت شود. از طرفی وقتی اتوبوس‌های دوکابین به ناوگان اتوبوس رانی اضافه شود، سرویس دهی به مردم شریف این قسمت از شهر در تردد تسهیل می‌شود.

اجرای طرح تفکیک در ساعات شلوغی

فضای کوچک و محدود مینی بوس‌های شهرک شهید رجایی و اختلاط زن و مرد یکی دیگر از دغدغه‌های ساکنان بود. موضوعی که از سوی تعدادی از شهروندان اشاره شد. محور اصلی گفته‌های آن‌ها تعداد زیاد مسافر، فضای محدود مینی بوس‌ها و اختلاط زن و مرد است. موضوعی که با نارضایتی بانوان ساکن در محله نیز همراه شده است.

یکی از بانوان جوان مشکل را این طور بیان می‌کند: فضای مینی بوس‌ها کوچک است و سقف کوتاهی دارد همین شرایط مشکلاتی را برای مسافران ایجاد کرده است. باید در ساعات شلوغی بیایید و وضعیت این مینی بوس‌ها را ببینید.

او پنجره کوچک و نبود تهویه را مشکل دیگری می‌داند و می‌گوید: مشکلات بهداشتی و بوی نامطبوع معضلی است و نزدیک هم بودن زن و مرد نامحرم هم بسیار آزار دهنده است. با همه این شرایط به دلیل اینکه این مینی بوس‌ها خیلی دیر به دیر به ایستگاه می‌رسند ناچاریم با هر ضرب و زوری سوار شویم.

اختصاص مینی بوس‌های ویژه بانوان

پاسخ براکویی به این مطالبه مردمی امیدوارکننده‌تر بود. رئیس اداره سامان ۲ سازمان اتوبوس رانی مشهد می‌گوید: بنا به درخواست‌های مکرر مردمی، دو ماه است طرح تفکیک مسافران را اجرا کرده ایم. او در ادامه می‌افزاید: همچنین مینی بوس ویژه خواهران تعریف شد. این جداسازی در برخی خطوط مورد استقبال ساکنان قرار گرفت. اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم در دو خط ۱۵۰۶ و ۱۰۶۷ که سرویس دهی شان به شهروندان با مینی بوس است، طرح تفکیک خواهران و برادران در ساعات شلوغی ۶:۴۵، ۷ و ۷:۱۵ انجام شد. اگر در دیگر ساعات روز نیز این ضرورت احساس شود این برنامه را اجرا می‌کنیم.

رایگان شدن اتوبوس‌های حاشیه شهر نیز مسئله دیگری است که این جوان محله مطرح می‌کند. او می‌گوید: یک زمانی شورای شهر قول داد که خطوط اتوبوس رانی که به حاشیه شهر تردد دارند، رایگان شود، اما این خبر فقط در حد حرف باقی ماند. چرا به آن عمل نکردید؟
براکویی در این باره این طور توضیح می‌دهد: کاهش یا حذف هزینه‌های حمل و نقل درون شهری با ابلاغیه شورای اسلامی شهر است و اگر به ما ابلاغ شود، بی تردید در اجرای آن کوتاهی نخواهیم کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->