آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد مواد غذایی که هرگز آنها را نباید با معده خالی بخورید با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید، بخوانید چرا دمای روغن زمان سرخ کردن اهمیت دارد؟ چرا باید به قول‌هایی که به فرزندتان می‌دهید عمل کنید؟ ۵ ماده غذایی که مصرف منظم آنها به افزایش هوش کمک می‌کند ویزیت‌های نجومی روانشناسان | از ۳۵۰ هزارتومان تا ۲ میلیون تومان! کلاس‌های دانشگاه‌ها تعطیل شدند (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پرشدگی کامل ۱۱ سد کشور در پی بارش‌های بهاره + جدول بدون تفریح، «زن» افسرده و «خانواده» مختل می‌شود اهمیت خوردن صبحانه برای دانش‌آموزان | کودکان به چه ویتامینی نیاز دارند؟ آیا راهی برای افزایش قد کودکان و نوجوانان وجود دارد؟ درد در سنین رشد را جدی بگیرید آیا استفاده از تابه‌های نچسب را باید کنار گذاشت؟ آیا مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان تامین‌اجتماعی در اردیبهشت پرداخت می‌شود؟ افزایش حقوق بازنشستگان منتظر تایید هیات دولت است جزییات افزایش وام بازنشستگان و مبلغ اقساط و توضیحات بانک رفاه کارگران (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پله‌نوردان بیشتر عمر می‌کنند | متخصصان از تاثیرات شگرف این فعالیت ورزشی بر سلامت می‌گویند پیش‌بینی رگبار باران در برخی نقاط کشور (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

امتناع برخی مراکز سی‌تی‌اسکن از پذیرش بیماران کرونایی

  • کد خبر: ۳۰۲۳۲
  • ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴
امتناع برخی مراکز سی‌تی‌اسکن از پذیرش بیماران کرونایی
برخی مراکز رسمی درمانی در مشهد از پذیرش تصویر‌برداری بیماران کووید‌۱۹ امتناع می‌کنند
امیررضا وثوقی/ شهرآرانیوز - پس از ۳ ماه از شیوع کرونا در کشور و آمادگی همه دستگاه‌های اجرایی و عملیاتی در شهر مشهد برای پیشگیری از این ویروس پرحاشیه، همچنان نقص در اطلاع رسانی به شهروندان و ناآگاهی افراد در مواجهه با علائم بیماری کووید ۱۹ منجر به افزایش احتمال شیوع کرونا در شهر و به خطر افتادن جان تعداد بیشتری از شهروندان می‌شود. این موضوع با تماس یکی از شهروندان با روزنامه شهرآرا و انتقاد از مراکز سی تی اسکن شهر مشهد و به دنبال آن، پیگیری جزئیات ماجرا از دانشگاه علوم پزشکی، زوایای کمتر دیده شده‌ای از چالش‌های این روز‌های افراد مبتلا به کرونا در شهر را آشکار کرد؛ مسئله‌ای که اهمیت آن رئیس کارگروه اطلاع رسانی بیماری کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد را مجاب کرد تا دستور نظارت فوری بر مراکز درمانی را صادر کند. روز گذشته، یکی از شهروندان در تماس با روزنامه شهرآرا با شکایت از همکاری نکردن برخی مراکز تصویربرداری سی تی اسکن در مشهد گفت: پس از شدت گرفتن علائم اولیه نظیر سرفه، عطسه و... به دانشگاه علوم پزشکی مراجعه کردم و بعد از معاینه برای تشخیص قطعی کرونا آزمایش دادم که نتیجه آن، مثبت بود. این شخص ادامه داد: برای طی کردن باقی مراحل درمان، مرا به پزشک عفونی ارجاع دادند و پزشک متخصص ۳ مرکز در بولوار کلاهدوز، خیابان پاستور و رازی را برای تصویربرداری سی تی اسکن معرفی کرد. به گفته این شهروند، این ۳ مرکز به بهانه‌های مختلف ازجمله خرابی دستگاه سی تی اسکن، از انجام تصویربرداری خودداری کرده اند و مراجعه وی به بیمارستان رضوی هم نتیجه‌ای نداشته
است. این شهروند در نهایت پس از پافشاری فراوان در یک مرکز تصویربرداری ویژه بیماران سرطانی، توانسته تصویربرداری از ریه را انجام دهد.

اختصاص بیمارستان ثامن الائمه (ع) برای سی تی اسکن
سرگردانی یک بیمار کرونایی که ناقل ویرویس کروناست در شهر و تصویربرداری در مرکز ویژه افراد مبتلا به سرطان که سیستم ایمنی ضعیف تری نسبت به بقیه مردم دارند، اهمیت نقش آگاهی دقیق شهروندان درصورت ابتلا به کووید ۱۹ را نشان می‌دهد. دراین راستا رئیس کارگروه اطلاع رسانی بیماری کووید۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفتگو با شهرآرا تأکید کرد: مبتلایان برای انجام سی تی اسکن به بیمارستان ثامن الائمه (ع) نیروی انتظامی مراجعه کنند. دکتر حمیدرضا رحیمی در واکنش به ارائه نشدن خدمات تصویربرداری به بیماران کرونایی گفت: در سریع‌ترین زمان ممکن، تیم بازرسی دانشگاه علوم پزشکی را برای بررسی دستگاه سی تی اسکن به این ۳ مرکز ارسال خواهیم کرد تا درصورت تأیید تخلف، با خاطیان برخورد شود.
رحیمی با بیان اینکه افراد مبتلا به کرونا نباید به مراکز ویژه افراد دارای بیماری‌های خاص مراجعه کنند، افزود: دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیمارستان ثامن الائمه (ع) قرارداد دارد و این بیمارستان موظف به ارائه خدمات سی تی اسکن به بیماران کرونایی است.
رئیس کارگروه اطلاع رسانی بیماری کووید۱۹ علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: برای ارجاع بیماران به بیمارستان ثامن الائمه (ع)، به پزشکان اطلاع رسانی کرده ایم؛ برای جلوگیری از این اتفاق، دوباره به همه پزشکان فعال درزمینه کرونا موضوع را یادآوری خواهیم
کرد. رحیمی افزود: مردم درصورت مواجهه با علائم کرونا می‌توانند به مراکز ده ساعته (مراکزی که توسط علوم پزشکی معرفی شده و ساعات خدمات دهی آن‌ها ۱۰ ساعت است) مراجعه کنند تا با هدایت دقیق به مراکز درمانی، دچار سردرگمی نشوند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->