فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توامان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب زمان پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد؟ دو کشته بر اثر حادثه رانندگی درمحور قدیم تهران-ساوه (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی | خون خشک شده بهتر از خون مایع است تصویب افزایش حقوق نیروهای خدماتی وزارت آموزش و پرورش در لایحه بودجه ۱۴۰۳ تامین کامل امنیت آزمون سراسری ۱۴۰۳ در مشهد | گزارشی از تقلب ارائه نشده است کشف بیش از ۷ تن برنج تقلبی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغال‌زایی در سال ۱۴۰۳ | سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایش نیافته است تعرض به زنان عزادار به بهانه شرکت در مراسم ترحیم نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان چیست؟ قانون مهریه چند سالی است که معطل مانده است بی‌خوابی نشانه چه بیماری‌هایی است؟ تاخیر در پرداخت الکترونیکی بیمه‌های تکمیلی + ویدئو
سرخط خبرها

پلاسما درمانی ۳۲ نفر از مبتلایان به کرونا در مشهد

  • کد خبر: ۳۰۲۷۸
  • ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
پلاسما درمانی ۳۲ نفر از مبتلایان به کرونا در مشهد
تاکنون ۳۲ بیمار مبتلا به کرونا با استفاده از روش پلاسما درمانی در مشهد تحت درمان قرار گرفتند.

به گزارش شهرآرانیوز، دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز شنبه به نقل از فوق تخصص خون و انکولوژی این دانشگاه گزارش داد: پلاسما فرآورده خونی است که پس از جداسازی گلبول‌های قرمز و سفید و پلاکت از خون به دست می‌آید و روش پلاسماتراپی در درمان مبتلایان به کرونا کاربرد دارد.
دکتر محسن صدیق شمسی افزود: در پلاسما آنتی‌بادی‌ها و فاکتورهای انعقادی و پروتئین‌های مهم بدن وجود دارد که آنتی بادی‌های علیه ویروس کرونا از آن جمله است و سیستم ایمنی فرد بهبودیافته مبادرت به تولید آن می‌کند.
وی ادامه داد: در پلاسماتراپی باید اهدا کننده و گیرنده پلاسما مبتلا به ویروس کووید ۱۹ شده باشند و در بدن اهدا کننده به اندازه کافی آنتی بادی تولید شده باشد.

این فوق تخصص خون و انکولوژی گفت: برای دریافت پلاسمای بهبود یافتگان باید دستکم دو هفته از بهبودی کامل فرد مبتلا به کرونا بگذرد و سطح آنتی بادی‌ها در بدن وی به سطح مطلوب برسد.
وی افزود: بررسی‌ها در استفاده از روش پلاسما درمانی برای بیماران کرونایی نشان می‌دهد بیش از ۷۰ درصد بیماران با این روش بهبود کامل یافته  و از آی.سی.یو خارج شده‌اند. 
دکتر صدیق شمسی ادامه داد: با توجه به اینکه در شهریور ماه و فصل پاییز امسال احتمال شیوع دوباره بیماری کرونا وجود دارد، سازمان انتقال خون خراسان رضوی فراخوانی مبنی بر دریافت پلاسمای خون از بهبود یافتگان این بیماری منتشر کرده است تا با جمع‌آوری پلاسما، فریز و ذخیره‌سازی آن، در دوران شیوع بیماری از این فرآورده‌ها استفاده شود.
پلاسما درمانی یکی از روش‌های مداوای بیماران مبتلا به کرونا است که با کمک سازمان انتقال خون هم‌اکنون در ۶ استان کشور از جمله تهران، مشهد و کرمانشاه انجام می‌شود.  

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->