معرفی موتور جستجوی Perplexity | تحولی نوین در جستجو با هوش مصنوعی و تعامل با زبان فارسی معرفی بازی پلتفرمر Dungeons Of Dreadrock + دانلود (اندروید و IOS) آپدیت جدید تلگرام منتشر شد + ویژگی‌ها و قابلیت‌ها هوش مصنوعی دیپ سیک در خودروهای چینی ادغام می‌شود رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی: از تولید داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌کنیم + فیلم معرفی ربات انسان‌نمای جدید Humanoid | نیروی کار اتوماسیون نسل بعدی + فیلم گلکسی S25 اولترا اپ‌ها را سریع‌تر اجرا می‌کند یا آیفون ۱۶ پرو مکس؟ + ویدئو تصاویر ۳۶۰ درجه از طراحی گلکسی A۵۶ تشکیل کمیته تسهیل اقتصاد دیجیتال در مرکز ملی فضای مجازی معرفی بازی ترسناک و معمایی Another Shadow + لینک دانلود نگاهی به دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه مخابرات | روی موج پیشرفت چشم‌انداز ابوظبی: تبدیل‌شدن به نخستین دولت کاملا مبتنی‌بر هوش مصنوعی تا سال ۲۰۲۷ نام «خلیج مکزیک» در گوگل مپ به «خلیج آمریکا» تغییر کرد عارف: شورای عالی دفاع سایبری تشکیل می‌دهیم بسته‌های هدیه ایرانسل به مناسبت نیمه شعبان ۱۴۰۳ + روش فعالسازی بسته‌های هدیه همراه اول به مناسبت نیمه شعبان ۱۴۰۳ + روش فعالسازی نکاتی برای خرید سرفیس با بهترین قیمت گفت‌و‌گو با هوش مصنوعی دیپ سیک درباره انقلاب اسلامی ایران | انقلاب ۵۷، نقطه عطفی که جهان را تغییر داد نظرات ایلان ماسک درباره کارکردهای ایمپلنت نورالینک و مواجهه با مرگ گوشی تاشو میکس فولد ۵ شیائومی احتمالا امسال عرضه نمی‌شود ویدئو | نظر مخاطبان درباره فیلم «آبستن»
سرخط خبرها

کسانی که از ایموجی استفاده می‌کنند، احتمالاً هوش هیجانی بالاتری دارند

  • کد خبر: ۳۰۴۶۲۵
  • ۱۹ آذر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۰
کسانی که از ایموجی استفاده می‌کنند، احتمالاً هوش هیجانی بالاتری دارند
محققان می‌گویند کسانی که زیاد از ایموجی استفاده می‌کنند، از هوش هیجانی بالاتری برخوردارند و در درک، دریافت و مدیریت احساسات خود و دیگران بهتر عمل می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ روزانه بیش از ۱۰ میلیارد ایموجی در سرتاسر جهان ارسال می‌شود و عمدتاً نیز زنان در مکالمه با دوستان و خانواده خود از آن‌ها استفاده می‌کنند. اکنون محققان دانشگاه ایندیانا در پژوهش جدیدی دریافتند افرادی که هوش هیجانی بالاتر و حالت وابستگی ایمن دارند، بیشتر ایموجی می‌فرستند. در واقع محققان می‌گویند: «افراد با EI (هوش هیجانی) بالاتر در تفسیر نشانه‌های احساسی در ایموجی‌ها بهتر عمل می‌کنند.»

در پژوهش حاضر ۳۲۰ بزرگسال، اکثراً اواسط ۳۰ سالگی، در نظرسنجی آنلاینی شرکت کردند و از آنها درباره نوع وابستگی‌شان، هوش هیجانی و استفاده از ایموجی سؤال شد. همچنین شرکت‌کنندگان بیشتر سفیدپوست، تحصیل‌کرده، متأهل، ساکن ایالات متحده و انگلیسی‌زبان بودند.

به گفته محققان ارسال ایموجی با شکل وابستگی ارتباط دارد؛ درکل ۳ نوع اصلی از وابستگی وجود دارد: اضطرابی، اجتنابی و ایمن. افراد دارای وابستگی اضطرابی اغلب در روابط خود احساس ناامنی می‌کنند و از طرد شدن یا رها شدن می‌ترسند، اما در وابستگی ایمن فرد به‌دنبال ایجاد روابط سالم و بر پایه اعتماد، عشق، محبت و احترام است.

نظریه وابستگی در اصل از تجربه‌های کودک با والدینش سرچشمه می‌گیرد سپس در بزرگسالی آن را در افراد دیگر فرافکنی می‌کند، سپس این وابستگی در ارتباطات مجازی نیز نمود می‌یابد.

به گفته محققان، مردان و زنانی که میزان وابستگی اجتنابی بالایی دارند، کمتر برای دوستان و شریک عاطفی خود ایموجی می‌فرستند. محققان دریافتند استفاده کمتر از ایموجی هنگام مکالمه با دوستان و شریک عاطفی با وابستگی اجتنابی مرتبط است. افراد با وابستگی اجتنابی اغلب خودشان را در اولویت قرار می‌دهند و عموماً نیز از صمیمیت و نزدیکی پرهیز می‌کنند.

از سوی دیگر، شرکت‌کنندگانی که ایموجی‌های بیشتری می‌فرستند و هوش هیجانی بالاتری نیز دارند، ترکیبی از خودآگاهی و آگاهی اجتماعی بیشتری داشتند و می‌توانستند روابط و درگیری‌های کلامی خود با دیگران را نیز بهتر مدیریت کنند.

درکل محققان می‌گویند روش تعامل و مکالمات ما در ارتباطات مجازی می‌تواند چیز‌های زیادی را درباره ما آشکار کند. محققان امیدوارند در تحقیقات آینده جامعه آماری بزرگ‌تر و متنوع‌تری داشته باشند و نوع ایموجی‌های ردوبدل‌شده، محتوای پیام و نوع روابط را بررسی کنند. پژوهش حاضر در ژورنال Plos One منتشر شده است.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->