منابع مالی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در قانون بودجه پیش‌بینی شده بود آتش‌سوزی یک هتل‌آپارتمان در مشهد مهار شد (۱۵ تیر ۱۴۰۳) تامین کامل امنیت در شعبات اخذ رای مشهد و خراسان رضوی (۱۵ تیر ۱۴۰۳) ۱۱۱ نفر از حجاج به دلیل وخامت شرایط جسمی‌ به کشور بازگشتند مقطع کاردانی رشته «فوریت‌های پزشکی» حذف خواهد شد ارتباط گردشگری ایران با مالزی افزایش می‌یابد هشداری برای زمین؛ ۲۳ درصد از مساحت زمین دیگر قابل بهره برداری نیست دستگیری عامل قتل پاکبان مشهدی + عکس خمیردندان‌های غیرمجاز از سوی وزارت بهداشت معرفی شدند (۱۴ تیر ۱۴۰۳) دستگیری سارقان سفری در مشهد نیمی از فوتی‌ها در تصادفات مشهد، عابران پیاده هستند واریز ۳ میلیون تومان به حساب بازنشستگان | متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به چه معناست؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) کشف انبار داروهای غیرمجاز توسط پلیس مشهد پشه آئدس به رنگ و بوی تایر بسیار علاقه‌مند است پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه، ۱۴ تیر ١۴٠٣) | تداوم وزش باد در استان سالاد سزار ۱۰۰ ساله شد | همه چیز در مورد یک سالاد پرطرفدار اهدای اعضای کودک مرگ مغزی در مشهد نجات‌بخش زندگی سه بیمار نیازمند‌به‌عضو شد (۱۴ تیر ۱۴۰۳) گردشگری ایران از دریچه سیاستگذاری دولت چهاردهم؛ باید و نبایدها انفجار شدید در کارخانه تولید جنگ‌افزار آمریکا + فیلم
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

هشدار جدی آسیب‌شناس درباره استفاده از کودکان برای تبلیغات: بچه‌ها را قربانی نکنید!

  • کد خبر: ۳۰۴۶۸
  • ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۷
هشدار جدی آسیب‌شناس درباره استفاده از کودکان برای تبلیغات: بچه‌ها را قربانی نکنید!
رییس هیئت مدیره سازمان نظام مشاوره و روانشناسی کشور درباره استفاده از کودکان برای تبلیغات تلویزیونی و فضای اینستاگرامی هشدار داد.
سعیده ساجدی‌نیا - دکتر غلامعلی افروز در گفت‌وگو با شهرآرانیوز، در آسیب‌شناسی استفاده از کودکان در تبلیغات کاالا‌ها و خوراکی‌ها، گفت: سال‌ها پیش مقاله‌ای با عنوان «بچه‌های پفک‌فروش» نوشتم و نسبت به بکارگیری بچه‌های زیبا برای تبلیغات واکنش نشان دادم و تأکید کردم این برچسب‌ها در فضای اجتماعی بر روی این کودکان نهادینه می‌شود. برای نمونه به بچه‌ای که در تبلیغات چیپس و پفک حضور یافته بود، تا مدت‌ها می‌گفتند «حامد پفکی!» یا «رامین آدامسی!»

کودکی که با برچسب بزرگ شود، شخصیت سالمی نخواهد داشت
استاد ممتاز دانشگاه تهران با بیان اینکه «این کودکان با انگیزه‌های اقتصادی و تجاری مورد سوءاستفاده قرار گرفته‌اند»، اظهار کرد: از نظر روانشناختی، کودکی که با برچسب بزرگ شود، شخصیت سالمی نخواهد داشت و این مشکلات تا بزرگسالی گریبان بچه‌های تبلیغاتی و خانواده‌هایشان را خواهد گرفت.

استفاده از کودکان در تبلیغات به خصیصه‌های شخصیتی آنها ضربه می‌زند
افروز با مقایسه کودکانی که در تبلیغات تجاری بکارگیری می‌شوند و بازیگر سریال قصه‌های مجید، افزود: آقای مهدی باقربیگی که در سریالی ایفای نقش کرد که پشت همه قصه‌هایش یک حکمت مهمی بود و حالا در بزرگسالی هم به همه آن گذشته افتخار می‌کند؛ بنابراین بار دیگر تأکید می‌کنم که استفاده از کودکان در تبلیغات به خصیصه‌های شخصیتی کودکان ضربه می‌زند و خانواده این بچه‌ها بدانند که هر چقدر هم بابت حضور فرزندانشان دریافتی داشته باشند، چند برابر آن را در آینده از دست خواهند داد، زیرا در این چالش، سلامت روانی، باور‌های دینی و ارزش‌های اخلاقی کودکانشان را قربانی منافع مالی خود می‌کنند.

این بچه‌ها نمی‌توانند همسر و پدر و مادر خوبی باشند
رییس اندیشکده خانواده مرکز الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت هشدار داد: مطالعات علمی در این باره نشان می‌دهد که یکی دیگر از آسیب‌های مهم پیش‌روی کودکان تبلیغاتی این است که آن‌ها در آینده نمی‌توانند همسر و پدر و مادر خوبی باشند و به یک زندگی به ظاهر هنری مبتلا می‌شوند و پیامد‌های ناخوشایند برای همیشه گریبانگیرشان هست.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->