پیشرفت ۷۰ درصدی فاز اول بوستان جهانشهر مشهد بازرسان، دیده‌بانان امین خدمت و سلامت اداری کنفرانس برنامه‌ریزی و مدیریت شهری، برند علمی مشهد در تعامل میان دانشگاه و مدیریت شهری حادثه، مستأجر ساختمان‌های ناایمن شهر | گزارش آخرین وضعیت ۶۵۰ ساختمان ناایمن در بافت شهری مشهد بودجه حفظ و مرمت آثار تاریخی خراسان رضوی کمتر از نیازها | مرمت می کنیم اما به اندازه اعتبار یادمان «رستم و رخش» مشهد به دلیل اجرای پروژه چپ‌گرد شاهنامه جمع شد | نصب مجدد مجسمه پس از اتمام پروژه آلودگی شدید هوای مشهد طی روزهای آینده هم ادامه دارد | هوای امروز شهر، ناسالم برای همه شهروندان (چهارشنبه، ۷ آبان ۱۴۰۴) ضرورت توسعه فضا‌های شهری ویژه بانوان در مشهد مقدس رئیس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس: یکی از تلاش‌های شورای ششم ایجاد امکانات مناسب برای بانوان است نقش شوراهای شهر در تحقق عدالت شهری و توسعه پایدار بوستان بانوان «شهربانو بسیج» مشهد کجاست و چه امکاناتی دارد؟ بوستان‌های بانوان مشهد، الگویی برای شهر‌های دیگر کشور «نگاه جنسیتی»، بزرگ‌ترین ظلم به زن در طول تاریخ است | تأسیس بوستان شهربانو، مصداق تحقق «نگاه هویتی» به زنان شهردار مشهد مقدس مطرح کرد: توسعه فضاهای سبز و بوستان‌های شهری در دوره ششم مدیریت شهری | تامین ۸۰۰ دستگاه اتوبوس از منابع داخلی + فیلم افزایش تعداد بوستان‌های بانوان مشهد به ۱۶ بوستان بوستان بانوان بسیج در مشهد افتتاح شد (۶ آبان ۱۴۰۴) | ترکیبی از طبیعت، ورزش و آرامش برای بانوان مشهدی تداوم آلودگی هوای مشهد برای بیست‌ودومین روز پیاپی (۶ آبان ۱۴۰۴) | کودکان و سالمندان قربانیان اصلی هستند ماجرایی خواندنی که ۷۰ سال پیش اتفاق افتاد | «عبدالحمید مولوی» و نجات «گنبد سبز» از تخریب ۴۰ هزار میلیارد تومان، بدهی دستگاه‌های دولتی به مدیریت شهری مشهد تأکید شهردار مشهد بر تسریع بر اجرای مصوبات مرتبط با خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران
سرخط خبرها

بهره‌برداری از فاز اول خط ۳ و ایستگاه پایانی خط ۲ متروی مشهد تا پایان سال ۱۴۰۳

  • کد خبر: ۳۱۰۸۴۱
  • ۲۶ دی ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
بهره‌برداری از فاز اول خط ۳ و ایستگاه پایانی خط ۲ متروی مشهد تا پایان سال ۱۴۰۳
مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد گفت: فاز اول خط ۳ و ایستگاه پایانی خط ۲ متروی مشهد تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

کیانوش کیامرز در گفت‌و‌گو با خبرنگار شهرآرانیوز، درخصوص زمان بهره‌برداری از آخرین ایستگاه خط دو متروی مشهد، اظهار کرد: خط دو متروی مشهد ۱۴/۵ کیلومتر و دارای ۱۳ ایستگاه است و ۱۲ ایستگاه تا میدان شهید کاوه راه‌اندازی شده و به طور کامل در مدار بهره‌برداری قرار دارد. یک ایستگاه در طراحی‌ها اضافه کردیم؛ چراکه به منطقه شهرک سلامت متصل می‌شد و آینده روشنی دارد. در زمین‌های علوم پزشکی آن منطقه، بیمارستان درحال‌احداث داریم و چند بیمارستان آن راه‌اندازی شده است؛ لذا از دولت اجازه گرفتیم و ایستگاه سیزدهم را طراحی کردیم.

وی افزود: عملیات سازه ایستگاه سلامت به پایان رسیده است، عملیات معماری حدود ۶۰ درصد و عملیات تجهیزات آن ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. برنامه ما اتمام این عملیات تا پایان سال ۱۴۰۳ است که فروردین سال آینده، ایستگاه سلامت به بهره‌برداری برسد. برخی مشکلات مالی و تأمین منابع برای خرید پله‌برقی و... وجود دارد که با شهرداری مشهد در حال رایزنی هستیم. از نظر کاری، وضعیت مطلوب است، اما در تجهیزات کمی عقب هستیم.

مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد گفت: ایستگاه سلامت، چون یک ایستگاه طراحی‌شده تجاری است، برآورد هزینه عملیات سازه و عملیات اجرای معماری‌‌اش حدود ۵۰۰ میلیارد تومان تمام شده است؛ تا امروز حدود ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر برای خرید پله‌برقی، تأسیسات برق و مکانیک نیاز دارد.

کیامرز درخصوص روند بهره‌برداری خط ۳ متروی مشهد، عنوان کرد: خط ۳ متروی مشهد با ۲۸.۵ کیلومتر طولانی‌ترین مسیر قطارشهری مشهد است که حدوداً ۲۷ کیلومتر تونل حفاری شده و حدود ۹۰ همت هزینه این تقریباً ۳۰ کیلومتر بود؛ بنابراین، فازبندی کردیم و فاز اول با ۶ کیلومتر دارای ۷ ایستگاه است که تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید و حدود ۱۲ همت هزینه تمام‌شده فاز اول خط ۳ متروی مشهد است که حدود ۲۵۰۰ همت نیازمند اتمام عملیات اجرای فاز اول خط ۳ متروی مشهد است که ان‌شاءالله به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی درخصوص تأمین واگن‌های متروی مشهد، اعلام کرد: در خط یک قطارشهری مشهد، ۱۲۰ عدد واگن باید تأمین می‌کردیم که ۶۰ واگن تهیه کردیم و ۶۰ واگن دیگر تأمین نشد و اکنون پیگیر خریداری آن هستیم. خط دو متروی مشهد نیازمند ۱۰۰ دستگاه واگن بود که تهیه شد و برای خط ۳ پیش‌بینی شده که باید ۱۶۵ دستگاه واگن تأمین کنیم که تأمین از سال ۱۴۰۰ برعهده دولت است و تاکنون دولت برای هیچ شهری تأمین نکرده است و برای راه‌اندازی فاز اول خط ۳ از واگن‌های خط ۲ استفاده می‌کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->