سرویس‌دهی ویژه قطار شهری مشهد در روز طبیعت (۱۳ فروردین ۱۴۰۴) لغو رویداد «نورنما» در میدان شهدا مشهد در پی بارش باران(۱۲ فروردین ۱۴۰۴) اطلاعیه پارکینگ پارک جنگلی وکیل آباد برای روز طبیعت (۱۳ فروردین ۱۴۰۴) ویدئو| تجربه دل‌انگیز زیارت امام رضا(ع) در جشنواره گل ره باغ رضوان ۲۱۵ بازرس بهداشت محیط در مشهد، آماده نظارت ویژه در روز طبیعت آمادگی مدیریت شهری مشهد برای خدمت‌رسانی به شهروندان در روز طبیعت پروژه‌های تاثیرگذار مدیریت شهری مشهد در زمینه توسعه فضای سبز | مشهد در زمینه فضای سبز پیشرو است پیش بینی حدود ۳۵۰ دستگاه اتوبوس برای سرویس‌دهی به مراکز تفرجگاهی مشهد پایش لحظه‌ای ترافیک مشهد در ایام خاص با تجهیزات هوشمند پیش‌بینی جمع‌آوری ۱۹۰۰ تن زباله در مشهد همزمان با روز طبیعت آماده‌باش نیروهای فضای سبز مشهد همزمان با روز طبیعت مشهد الگوی ملی زیباسازی شهری است محمد معتمدی: رویداد «نورنما» گامی مثبت و امیدآفرین در مشهد است برنامه‌های متنوع شهرداری مشهد برای ایجاد «شادی مومنانه» در ماه رمضان مشارکت بیش از ۱۱ هزار نفر در پویش مردمی «مشهد مهربان» برپایی ۱۷ ایستگاه استقبال از زائران در جاده‌های خراسان رضوی آماده‌سازی ۳۹ بوستان شهری مشهد برای روز طبیعت آلودگی هوای مشهد در ۱۰ منطقه (۱۱ فروردین ۱۴۰۴) استاندار خراسان رضوی: تشکیل باشگاه حرفه‌ای برای ورزش مشهد اولویت است + فیلم تلاش مدیریت شهری، تحقق نشاط مؤمنانه برای زائران و مجاوران است ضیافت نور و رنگ و تصویر در جشن بزرگ «نورنما»| آیین افتتاحیه بزرگ‌ترین نمایش ویدئومپینگ کشور در مشهد برگزار شد+ویدئو
سرخط خبرها

بهره‌برداری از فاز اول خط ۳ و ایستگاه پایانی خط ۲ متروی مشهد تا پایان سال ۱۴۰۳

  • کد خبر: ۳۱۰۸۴۱
  • ۲۶ دی ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
بهره‌برداری از فاز اول خط ۳ و ایستگاه پایانی خط ۲ متروی مشهد تا پایان سال ۱۴۰۳
مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد گفت: فاز اول خط ۳ و ایستگاه پایانی خط ۲ متروی مشهد تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

کیانوش کیامرز در گفت‌و‌گو با خبرنگار شهرآرانیوز، درخصوص زمان بهره‌برداری از آخرین ایستگاه خط دو متروی مشهد، اظهار کرد: خط دو متروی مشهد ۱۴/۵ کیلومتر و دارای ۱۳ ایستگاه است و ۱۲ ایستگاه تا میدان شهید کاوه راه‌اندازی شده و به طور کامل در مدار بهره‌برداری قرار دارد. یک ایستگاه در طراحی‌ها اضافه کردیم؛ چراکه به منطقه شهرک سلامت متصل می‌شد و آینده روشنی دارد. در زمین‌های علوم پزشکی آن منطقه، بیمارستان درحال‌احداث داریم و چند بیمارستان آن راه‌اندازی شده است؛ لذا از دولت اجازه گرفتیم و ایستگاه سیزدهم را طراحی کردیم.

وی افزود: عملیات سازه ایستگاه سلامت به پایان رسیده است، عملیات معماری حدود ۶۰ درصد و عملیات تجهیزات آن ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. برنامه ما اتمام این عملیات تا پایان سال ۱۴۰۳ است که فروردین سال آینده، ایستگاه سلامت به بهره‌برداری برسد. برخی مشکلات مالی و تأمین منابع برای خرید پله‌برقی و... وجود دارد که با شهرداری مشهد در حال رایزنی هستیم. از نظر کاری، وضعیت مطلوب است، اما در تجهیزات کمی عقب هستیم.

مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد گفت: ایستگاه سلامت، چون یک ایستگاه طراحی‌شده تجاری است، برآورد هزینه عملیات سازه و عملیات اجرای معماری‌‌اش حدود ۵۰۰ میلیارد تومان تمام شده است؛ تا امروز حدود ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر برای خرید پله‌برقی، تأسیسات برق و مکانیک نیاز دارد.

کیامرز درخصوص روند بهره‌برداری خط ۳ متروی مشهد، عنوان کرد: خط ۳ متروی مشهد با ۲۸.۵ کیلومتر طولانی‌ترین مسیر قطارشهری مشهد است که حدوداً ۲۷ کیلومتر تونل حفاری شده و حدود ۹۰ همت هزینه این تقریباً ۳۰ کیلومتر بود؛ بنابراین، فازبندی کردیم و فاز اول با ۶ کیلومتر دارای ۷ ایستگاه است که تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید و حدود ۱۲ همت هزینه تمام‌شده فاز اول خط ۳ متروی مشهد است که حدود ۲۵۰۰ همت نیازمند اتمام عملیات اجرای فاز اول خط ۳ متروی مشهد است که ان‌شاءالله به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی درخصوص تأمین واگن‌های متروی مشهد، اعلام کرد: در خط یک قطارشهری مشهد، ۱۲۰ عدد واگن باید تأمین می‌کردیم که ۶۰ واگن تهیه کردیم و ۶۰ واگن دیگر تأمین نشد و اکنون پیگیر خریداری آن هستیم. خط دو متروی مشهد نیازمند ۱۰۰ دستگاه واگن بود که تهیه شد و برای خط ۳ پیش‌بینی شده که باید ۱۶۵ دستگاه واگن تأمین کنیم که تأمین از سال ۱۴۰۰ برعهده دولت است و تاکنون دولت برای هیچ شهری تأمین نکرده است و برای راه‌اندازی فاز اول خط ۳ از واگن‌های خط ۲ استفاده می‌کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->