پیامک موجودی اعتبار کالابرگ برای سرپرستان خانوار (۲۷ اسفند ۱۴۰۳) کنترل و محدودیت‌های ترافیکی چهارشنبه سوری در مشهد اعلام شد قیمت کارخانه خودرو‌های داخلی در آخر اسفند ۱۴۰۳ اعلام شد قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی چه تغییری کرد؟ (۲۷ اسفند ۱۴۰۳) بررسی تلفن‌های سامسونگ، شیائومی و آیفون (۲۷ اسفند ۱۴۰۳) چرا سکه گران شد؟ (۲۷ اسفند ۱۴۰۳) قیمت امروز گوشت قرمز و مرغ اعلام شد | گوشت خورشتی در مشهد کیلویی چند؟ (۲۷ اسفند ۱۴۰۳) + جدول برنامه زمان‌بندی فروش بلیت‌های استردادشده قطار چگونه است؟ وضعیت ۵ بازار مالی در سال ۱۴۰۳ و پیش‌بینی عملکرد بازار‌ها در سال ۱۴۰۴ | بازار‌های بی‌قرار فاصله دستمزد با سبد معیشت کارگران به ۱۳ میلیون تومان رسید (۲۷ اسفند ۱۴۰۳) زنگنه در گفت‌وگو با شهرآرانیوز پاسخ داد: پس از استیضاح، چرا روند گرانی ادامه دارد؟ | نباید همتیِ در سایه داشته باشیم دوام کوتاه‌مدت بورس در محدوده مثبت | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۷ اسفند ۱۴۰۳) زمان ثبت سفارش خرید عرضه‌اولیه «کانسار» مشخص شد | ۲ ساعت برای شرکت در عرضه‌اولیه امروز (۲۷ اسفند ۱۴۰۳) فرصت دارید طلا در مشهد به چه رقمی رسید؟ (۲۷ اسفند ۱۴۰۳) | ورود سکه به کانال ۸۷ میلیون تومان! قیمت بلیت هواپیما تهران به مشهد در آستانه نوروز ۱۴۰۴ (۲۷ اسفند ۱۴۰۳) چگونه از تاریخچه دریافت سود سهام عدالت خود مطلع شویم؟ ورود دلار به کانال ۹۴ هزار تومان | صعود خیره‌کننده قیمت طلا و سکه (۲۷ اسفند ۱۴۰۳) + جدول مشهد، قطب آجیل و خشکبار ایران | پیش‌بینی تبدیل‌شدن خراسان به بزرگ‌ترین تولیدکننده پسته در کشور رشد اقتصادی ۳.۷ درصدی در ۹ماهه نخست ۱۴۰۳ رئیس کمیسیون عمران مجلس: کمیته‌ای برای تعیین قیمت بلیت هواپیما تشکیل شد نقل و انتقال اسناد سبزرنگ با قولنامه قابل پذیرش نیست قیمت امروز میوه و صیفی جات در مشهد (۲۷ اسفند ۱۴۰۳) | پیاز و سیب زمینی را چند بخریم؟ چرا سود سهام عدالت برخی افراد هنوز واریز نشده است؟ (۲۷ اسفند ۱۴۰۳) مسکن در انتظار گرانی است؟ قدرت خرید حداقل دستمزد کارگری در عرض ۱۶ ساعت، ۷ درصد افت کرد سود بازرگانی واردات خودروی کارکرده اعلام شد پیش بینی بورس (دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۳)| صعود آهسته و پیوسته پیش‌بینی اتاق اصناف، افزایش قیمت طلا تا انتهای فروردین ۱۴۰۴
سرخط خبرها

قیمت پراید در نقطه آخر تولید مشخص شد

  • کد خبر: ۳۱۴۹۵
  • ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
قیمت پراید در نقطه آخر تولید مشخص شد
قائم مقام مدیرعامل سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش گفت: پرونده تولید پراید تا پایان تیرماه امسال بسته می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، مجید باقری امروز در نشست خبری با بیان اینکه التهاب کنونی بازار خودرو محصول تقاضای کاذب است اعلام کرد سایپا امروز با دو چالش جدی در برنامه ریزی مواجه شد که تعهدات معوق از جمله این چالش‌ها است، اظهارداشت: براساس طرح اتوخدمت سایپا، ۱۲۰ هزار متقاضی خودرو ایجاد شد که البته این طرح در مقطع زمانی خاص با هدف رفع مشکل مالی سایپا اجرایی شد، اما با تغییر قیمت‌ها دارندگان این قرارداد‌ها به دنبال کسب سود بیشتر بوده و برای دریافت خودرو تاکید داشتند که این امر در کنار تحریم‌ها و سایر تعهدات، فشاری را به شرکت وارد کرد که با ساماندهی انجام شده ۹۰ درصد متقاضیان موفق به دریافت خودروی خود شدند.

 

وی افزود: ۴۹ هزار تعهد معوق با تکیه بر مدل جایگزین و تبدیل آن‌ها انجام و ۵۰ هزار خودرو نیز به ۱۵۰ هزار تعهد جدید تبدیل شد که در کنار ۱۲۰ هزار تعهد اتوخدمت فشار زیادی به سایپا تحمیل کرد که در نهایت ساماندهی شد.

 

باقری تصریح کرد: در همین حال ۶۰ درصد تعهدات از جنس تعهدات رنو و برلیانس تعیین تکلیف شدند و تعداد زیادی موفق به تحویل خودرو‌های خود شدند که در کنار این موارد جراحی بزرگ، توقف پراید، تحریم و ساماندهی تعهدات باعث شد تا مدتی از ایفای تعهدات منحرف شده و با پدیده تعهدات معوق روبرو باشیم.

 

قائم مقام مدیرعامل سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش با بیان این که این چالش‌ها امروز پشت سر گذاشته شده است، گفت: با فرض تکمیل خودرو‌های ناقص جمع تعهدات معوق کمتر از ۵۰ هزار دستگاه خواهد بود که تا پایان شهریورماه از ۲۰ محصول تنها دو محصول تعهد معوق خواهد داشت، براین اساس نظام برنامه ریزی سایپا به گونه‌ای برنامه ریزی شده که هرزمان تعهد پیش فروشی وجود داشته باشد، خودرو در موعد مقرر تحویل داده شده و از این پس هیچ گاه خودرو معوقی نخواهیم داشت.

 

وی در ادامه با بیان این که ۵۰ درصد تیراژ تولید سایپا به پراید اختصاص دارد، افزود: مدیریت سایپا اعتقاد به بروزرسانی سبد تولید دارد که نمونه آن خودروی شاهین است که در پیش فروش‌ها با وجود سهمیه اندک، ۶۰ هزار نفر برای ثبت نام این خودرو اظهار علاقه کرده بودند که این امر نشان می‌دهد مردم به برند سایپا اطمینان پیدا کرده اند.


باقری با تاکید بر این که پراید قادر به پاس کردن استاندارد تولید نیست و باید متوقف شود، تصریح کرد: از اول سال تاکنون ۳۰ هزار دستگاه پراید ۱۳۱ با قیمت ۳۸ میلیون تومان عرضه کردیم و ۲۰ هزار دستگاه دیگر نیز با قیمت ۳۸ میلیون تومان به تولید خواهد رسید و پس از آن پرونده پراید بسته شده و تمرکز بر تنوع محصول خواهد بود.

 

قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش با تاکید بر این که خودروی پراید جایگزین ندارد، اظهار کرد:با ارتقای ظرفیت سایر خطوط در تلاش برای تامین نیاز بازار هستیم و با تلاش کارکنان سایپا به پشتوانه تولید مناسب در این مدت و با وجود تحریم و شیوع کرونا شاهد رشد ۵۵ درصدی صدور فاکتور نسبت به سال گذشته بوده ایم.

 

وی با بیان اینکه امیدواریم تولید خودرو را بدون کاهش استمرار دهیم، افزود: خوشبختانه بخش قابل توجهی از مشکلات صنعت خودرو حل شده است و با تکیه بر متخصصان و مرکز تحقیقات سایپا می‌توان نیاز جامعه را برطرف کرد.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->