یک نکته ناگفته از صلح امام حسن(ع) جنون یک مرغ مهاجر ضمانت رسول مهربانی (ص) برای موفقیت و پیشرفت چیست؟ چشم‌هایت را به من قرض بده! | راهکارهای جلوگیری از خود محوری و استبداد رأی در کلام رسول خدا (ص) راهیابی ۱۲۵ متسابق به مرحله استانی چهل‌وهشتمین دوره مسابقات قرآن در خراسان رضوی ۲۵ هزار بسته تحصیلی به دانش‌آموزان نیازمند اهدا شد + فیلم دیوار ندبه چیست و پیامبر اسلام(ص) چه ارتباطی با این دیوار دارند؟ برپایی نمایشگاه عکس «شکوه قم در قاب تاریخ» در قم نقش خانواده در پرورش نسل آینده از دیدگاه امام رضا(ع) خاطره‌ای که ده سال حاجی‌زاده را در لیست شهدا نگاه داشت برپایی دوره‌های آموزش عمومی قرآن کریم در مساجد سراسر کشور آموزش سواد رسانه‌‌ای در مساجد مشهد بیست‌و‌دومین جشنواره فرهنگی‌هنری امام‌رضا(ع) در ۳۱ استان برگزار می‌شود اجرای طرح مساجد جامعه‌پرداز در مشهد ماجرای یک بانوی تونسی و قرآنی که به مشهد رسید | وقتی شفای یک بیمار به هنر پیوند خورد دیدار تولیت آستان قدس رضوی با خانواده آتش نشان فداکار مشهدی به من مشورت بدهید! کلید طلایی برای ساختن سرنوشتی روشن | مروری بر فواید مشورت در زندگی وقف، از سنت دیروز تا موتور توسعه امروز آیت‌الله علم‌الهدی: مجتمع‌های آموزشی ویژه بانوان درمناطق حاشیه‌ای برای جذب نسل جوان ایجاد شود
سرخط خبرها

ضرورت شبکه‌سازی و پلتفرم‌سازی در فضای مجازی | تولیدمحتوا به‌تنهایی کافی نیست

  • کد خبر: ۳۱۷۱۹۳
  • ۳۰ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۸
ضرورت شبکه‌سازی و پلتفرم‌سازی در فضای مجازی | تولیدمحتوا به‌تنهایی کافی نیست
مدیرعامل ویراستی و گپ تأکید کرد: اثربخشی تنها در تولیدمحتوا خلاصه نمی‌شود؛ بلکه نیازمند شبکه‌سازی و پلتفرم‌سازی است.

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی انجیدنی امروز (۳۰ بهمن ۱۴۰۳) در چهارمین اجلاسیه فعالان مجازی خراسان رضوی در مجتمع شهدای سلامت مشهد، در سخنانی به اهمیت اثربخشی در فضای مجازی اشاره کرد.

مدیرعامل ویراستی و گپ گفت: کتاب‌هایی مانند پلتفرم ریولوشن، بیزینس آف پلتفرم، استراتژی دیجیتال کامپیوتر و نت‌وورک افکت ازجمله منابعی هستند که اصول اثربخشی در فضای مجازی را تبیین می‌کنند.

انجیدنی با اشاره به تقسیم‌بندی اثربخشی در دو حوزه محتوا و پلتفرم، تصریح کرد: طبق بررسی‌های انجام‌شده در این کتاب‌ها، سهم محتوا در اثربخشی فضای مجازی بین ۱۵ تا ۱۷ درصد برآورد شده است. این بدان معناست که بدون شبکه‌سازی و پلتفرم‌سازی، حتی بهترین محتوا نیز ماندگاری و اثرگذاری لازم را نخواهد داشت.

وی در ادامه، با استناد به یکی از مثال‌های کتاب پلتفرم ریولوشن، افزود: در این کتاب، محتوا به تابلویی تشبیه شده که روی خودرویی درحال‌حرکت نصب شده است؛ به این معنا که اگر شبکه‌سازی و پلتفرم مناسبی برای آن وجود نداشته باشد، این محتوا نیز با حرکت خودرو از بین می‌رود.

مدیرعامل ویراستی و‌ گپ همچنین به نقش حاکمیت در پلتفرم‌سازی اشاره کرد و گفت: در کتاب‌های موردبررسی، تأکید شده است که دولت‌ها و سیاست‌گذاران باید در ایجاد پلتفرم‌های پایدار نقش‌آفرینی کنند. اما در عین حال، پلتفرم‌سازی باید از دل مردم و تشکل‌های مردمی آغاز شود. این مسیر، همان رویکردی است که بسیاری از جنبش‌های موفق جهانی نیز به کار برده‌اند.

وی با اشاره به اهمیت حکمرانی در فضای مجازی، تصریح کرد: اگرچه بسیاری انتظار دارند که دولت پلتفرم‌های داخلی ایجاد کند، اما این کتاب‌ها نشان می‌دهند که پلتفرم‌سازی موفق از بطن جامعه و شبکه‌های مردمی شکل می‌گیرد. همان‌گونه‌که در سایر بسیج‌های مردمی نیز این روند دیده می‌شود.

انجیدنی تأکید کرد: برای دستیابی به قدرت در فضای مجازی، نمی‌توان صرفاً به تولیدمحتوا اکتفا کرد. تمامی کتاب‌های مطرح در این حوزه بر اهمیت مالکیت و حکمرانی بر پلتفرم‌ها تأکید دارند.

وی ابراز امیدواری کرد: این تفکر در جریان‌های انقلابی و دلسوز کشور نهادینه شود و از مرحله تولیدمحتوا به مرحله حکمرانی و قدرت در فضای مجازی حرکت کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->