به گزارش شهرآرانیوز، علیرغم هشدارهای مکرر سازمان تأمین اجتماعی و تأکید این سازمان مبنی بر اینکه هیچگاه تماسی از سوی این سازمان برای دریافت وجه در قبال خدماتی از قبیل تمدید اعتبار دفترچه، کارت هوشمند درمان و... با بیمه شدگان و بازنشستگان انجام نمیشود، متأسفانه شاهد فریب برخی از بازنشستگان و بیمهشدگان توسط افراد کلاهبردار هستیم.
در این اطلاعیه آمده است: عدم نیاز به تمدید اعتبار دفترچههای تأمین اجتماعی نیز به هیچ عنوان منجر به دریافت وجه از بیمهشدگان و بازنشستگان نخواهد شد و روشهای ششگانه استعلام غیرحضوری اعتبار دفترچهها بهمنظور تسهیل امور بیمهشدگان طراحی شده است که سه روش آن اینترنتی و سه روش نیز غیر اینترنتی است و همه این روشها اکنون در دسترس بیمهشدگان است.
این اطلاعیه میافزاید: اعتبار دفترچههای درمانی که در اختیار بیمهشدگان این سازمان قرار دارد از طریق بارکدخوان تعبیه شده (با استفاده از دوربین موبایل) و یا ورود کدملی در وب اپلیکیشن به نشانی pwa.tamin.ir، از طریق بستر USSD با شمارهگیری کد دستوری #۱*۱۴۲۰*۴* یا #۱۴۲۰*۴*، کد دستوری #۱۶۶۶*بیمه سلامت و سامانه اینترنتی به نشانی medical.tamin.ir قابل استعلام است.
در پایان این اطلاعیه آمده است که بیمهشدگان و بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی در صورت مواجهه با تماس تلفنی یا مراجعه حضوری افرادی برای دریافت وجه، موضوع را به پلیس و مراجع قضایی اطلاع دهند و برای کسب اطلاع بیشتر و دریافت مشورت با مرکز ارتباطات مردمی سازمان تأمین اجتماعی با شماره تلفن ۱۴۲۰ تماس بگیرند.
منبع: ایسنا