حسامی: مشهد شاهد رشد چشمگیر خدمات مدیریت شهری در دهه پایانی سفر است  طهوریان عسکری: خدمات گسترده ای برای زائران دهه آخر صفر در مشهد در حال اجرا است گسترش فعالیت قرارگاه «هم‌محله امام رضا(ع)» در ۸ شهر خراسان رضوی | ۴۰۰ مسجد مشهد میزبان زائران در دهه پایانی صفر مشهد میزبان برپایی نخستین موکب رسانه‌ای «راویوم» | روایت مردمی از خدمات زائران امام رضا(ع) + فیلم آیین افتتاح فاز جدید نیروگاه فردوسی مشهد برگزار شد | افزایش ظرفیت تولید برق در استان به میزان ۹۰ مگاوات خدمت‌رسانی شبانه‌روزی بوستان‌های محدوده پیرامونی حرم مطهر به زائران رضوی در روز‌های پایانی ماه صفر ۱۴۰۴ تشریح فعالیت نانوایی‌های مشهد و اطراف حرم مطهر رضوی در ۲ روز آخر ماه صفر ورود بیش از ۲ میلیون و ۷۹۷ هزار نفر زائر و مسافر به مشهد در یک هفته گذشته (۳۰ مرداد ۱۴۰۴) ترافیک سنگین در محور‌های منتهی به حرم مطهر و ورودی‌های مشهد (۳۰ مرداد ۱۴۰۴) تمهیدات ویژه سازمان مدیریت پسماند مشهد در دهه آخر ماه صفر ۱۴۰۴ آغاز حفاری تونل برای طرح تامین آب شرب مشهد با حضور وزیر نیرو آغاز خدمت‌رسانی موکب‌های پذیرایی سازمان فردوس‌های مشهد در ایام شهادت امام‌رضا (ع) اسکان ۱۲ هزار و ۹۰۰ نفر در مراکز اسکان شهرداری مشهد در شب گذشته روایت‌های مطبوعاتی از نخستین خیابان‌هایی که در مشهد آسفالت شدند | هموار‌ی راه‌های شهر جانمایی بالغ بر ۴۰۰ تا ۴۵۰ موکب در خیابان امام‌رضا(ع)، شارستان‌ها و منطقه ثامن مشهد + فیلم زائران تنها نیستند | آماده‌باش کامل برای میزبانی از میلیون‌ها زائر امام‌رضا(ع) + جزئیات توصیه مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد درخصوص پرداخت کرایه تاکسی درخواست مدیریت شهری مشهد از مجاوران و زائران رضوی در دهه آخر صفر ۱۴۰۴: در مسیرهای منتهی به حرم، با وسایل حمل‌ونقل عمومی تردد کنید ضرورت تأمین ۶۰ دستگاه واگن برای خط یک مترو مشهد ممنوعیت کامل تردد از ۴ میدان اصلی مشهد به سمت حرم امام‌رضا(ع) + فیلم (۳۰ مرداد ۱۴۰۴) آغاز محدودیت‌های ترافیکی دهه آخر صفر در مشهد | پارک خودرو در اطراف حرم مطهر ممنوع شد (۳۰ مردادماه ۱۴۰۴) + عکس و فیلم
سرخط خبرها

آغاز عملیات تست نهایی مسیر و ایستگاه‌های فاز یک خط سه مترو مشهد | شهردار مشهد مقدس: مترو مشهد یکی از فعال‌ترین پروژه‌ها در حوزه قطارشهری در کشور است + فیلم

  • کد خبر: ۳۲۲۲۸۹
  • ۲۶ اسفند ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۴
  • ۹
آغاز عملیات تست نهایی مسیر و ایستگاه‌های فاز یک خط سه مترو مشهد | شهردار مشهد مقدس: مترو مشهد یکی از فعال‌ترین پروژه‌ها در حوزه قطارشهری در کشور است + فیلم
مراسم آغاز عملیات تست نهایی مسیر و ایستگاه‌های فاز یک خط سه قطارشهری با حضور نمایندگان مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان و مدیران استانی و شهر مشهد آغاز شد.
نگار مقدسی
خبرنگار نگار مقدسی

به گزارش شهرآرانیوز، مراسم آغاز عملیات تست نهایی مسیر و ایستگاه‌های فاز یک خط سه قطارشهری مشهد امروز، ۲۶ اسفند ۱۴۰۳ هم‌زمان با ولادت امام حسن مجتبی(ع)، با حضور نمایندگان مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، سیدحسن حسینی فرماندار مشهدمقدس، محمدرضا رحمانی مدیرعامل هلدینگ راه و شهرسازی قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص)، محمدرضا قلندرشریف شهردار مشهدمقدس، رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مسئولین شهری و استانی برگزار شد.

تعداد بازدید : 3780

در این مراسم، محمدرضا قلندرشریف، شهردار مشهدمقدس، بیان کرد: اولین مرکز مذهبی جهان که در آن حرم مطهر توسط قطارشهری مستقیماً سرویس‌دهی خواهد شد، مشهد است.

وی اظهار کرد: امروز تست نهایی را انجام می‌دهیم تا به این سمت برویم که در دهه کرامت با حضور رئیس‌جمهور و مقامات عالی کشوری، استانی و شهری این خط را زیر بار ترافیک ببریم.

شهردار مشهد گفت: یکی از مهم‌ترین بخش‌های خط سه قطارشهری و در واقع کل خطوط، این ۶ کیلومتر از پایانه مسافربری تا میدان شهدا است که به زائران سرویس‌دهی می‌کند. میدان شهدا بزرگ‌ترین جزیره ایستگاهی کشور است که در آن، خطوط یک، دو، سه و در آینده خط چهار با هم تبادل دارند.

قلندرشریف افزود: در خط سه مترو، سه ایستگاه آماده است، پله‌برقی‌ها نصب شده، تأخیر در بهره‌برداری به دلیل تأخیر هشت‌ماهه در تأمین اوراق مشارکت بوده و همچنین بحث ناترازی و تعطیلی کارخانه‌ها موجب تأخیر در ورود پله‌برقی‌ها شده است. پله‌برقی‌ها همه وارد شده و تعداد کمی در میدان شهدا باید نصب شود. پله‌برقی ایستگاه سلامت نیز وارد مشهد شده است.

شهردار مشهد با بیان اینکه مشهد طبق طرح جامع حمل‌ونقل، دارای چهار خط قطارشهری است، عنوان کرد: از دهه ۷۰ عملیات اجرایی خطوط قطارشهری شروع شد و در دوره سوم شورای شهر، خط یک به بهره‌برداری رسید. در دوره چهارم خط دو عملیاتی و بهره‌برداری شد. خط دو در دوره ششم تکمیل نهایی می‌شود. سال گذشته، ایستگاه الندشت را بهره‌برداری کرده و پدافند غیرعامل، پله‌های فرار و دودکش‌ها را تکمیل کردیم. ایستگاه سلامت به‌زودی زیر بار ترافیک خواهد رفت و آن محدوده بیمارستانی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: مسیر خط سه از شهرک ابوذر شروع می‌شود و به الهیه می‌رسد. اکنون دستگاه حفار در قاسم‌آباد قرار دارد. خط چهار نیز از شهرک شهید رجایی شروع می‌شود که ان‌شاءالله در آینده شهرک شهید باهنر را نیز وصل می‌کنیم. این خط در حال حفاری است. الان حفاری از شهرک مهرمادر شروع شده و نزدیک میدان شهدا هستیم. تا پایان دوره، حفاری خطوط سه و چهار به اتمام خواهد رسید.

قلندرشریف بیان کرد: سال گذشته حفاری هر کیلومتر قطارشهری ۳۰۰ میلیارد تومان بود و اکنون حفاری ۴۰۰ میلیارد و ساخت هر کیلومتر ۳۵۰۰ میلیارد تومان است. از قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) و در رأس فرماندهی آن، سردار عابد و سردار رحمانی معاون ایشان تشکر می‌کنم. قرارگاه خاتم بدون هیچ چشمداشت مادی کار می‌کند و قرار است همیشه صد‌ها میلیارد از ما طلبکار باشد.

شهردار مشهد با اشاره با اینکه با این ۶ کیلومتر فاز یک خط سه، ۲۱ کیلومتر خط قطارشهری آماده داریم، تصریح کرد: مهم‌ترین بخش خط سه و در کل چهار خط، همین ۶ کیلومتر از میدان شهدا تا پایانه مسافربری است. اولین مرکز مذهبی جهان که در آن حرم مطهر توسط قطارشهری مستقیماً سرویس‌دهی خواهد شد، مشهد است.

وی اضافه کرد: تمام زائران می‌توانند از پایانه توسط خط سه، فرودگاه توسط خط یک و راه‌آهن توسط خط دو در میدان شهدا مبادله مسافر داشته باشند و به حرم مشرف شوند. زائران با سریع‌ترین و ارزان‌ترین حمل‌ونقل به حرم مشرف می‌شوند و ارزان‌ترین حمل‌ونقل عمومی کشور در مشهد است. نرخ سال آینده هزینه حمل‌ونقل عمومی مشهد از ارزان‌ترین نرخ کشور در سال ۱۴۰۳ باز هم ارزان‌تر است.

قلندرشریف گفت: در حوزه اتوبوس‌رانی، ۴۰۰ اتوبوس را عملیاتی کردیم، از ابتدای سال تاکنون، ۱۰۰ اتوبوس و از ابتدای دوره بیش از ۲۵۰ اتوبوس و مینی‌بوس وارد خطوط شهر شده است. ۴۰۰ دستگاه با اعتبار ۵ همت از منابع داخلی شهرداری بوده و هزینه هر کیلومتر قطارشهری ۵۰ میلیون دلار معادل ۴ همت و نیز ۳۵۰ اتوبوس است.

شهردار مشهد با بیان اینکه معماری ایستگاه باب‌الجواد(ع) کاملاً ویژه است، عنوان کرد: مشاور حرم طراحی نازک‌کاری و نمای این ایستگاه را انجام داده و یک معماری ویژه و بی‌نظیر است. تولیت آستان قدس رضوی در ایستگاه باب‌الجواد(ع) عنایت و کمک کردند و مسائل حل شد. یکی از فعال‌ترین پروژه‌ها در حوزه قطارشهری در کشور، قطارشهری مشهد است.

وی درخصوص استقبال از بهار بیان کرد: شهر مشهد با تمام امکانات به صورت ویژه آماده استقبال از زائران است. برنامه‌های متنوعی تدارک دیدیم و شهرتکانی اساسی انجام دادیم. در حوزه خدمات شهری، فرهنگی و حمل‌ونقلی خدمات ویژه ارائه می‌شود و برای اولین بار باید چهار شبانه‌روز سرویس‌دهی قطارشهری و اتوبوس‌رانی را در ابتدای سال داشته باشیم.

حسن نیکنام
تصویربردار و تدوینگر حسن نیکنام
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا زشکی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۰ - ۱۴۰۳/۱۲/۲۶
1
0
سلام؟ خسته نباشید
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۴ - ۱۴۰۳/۱۲/۲۶
0
2
درود به شما
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۱۴ - ۱۴۰۳/۱۲/۲۷
0
1
سلام کی این مترو ها افتتاح می‌شوند مردم که ذله شدن از ترافیک
حمیده
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۵ - ۱۴۰۳/۱۲/۲۷
0
3
انشاالله به امید توسعه در همه زمینه ها رد شهر مشهد....مترو مشهد بهترین و تمیزترین مترو جهان😍😍
شهرام
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۱ - ۱۴۰۳/۱۲/۲۷
0
2
اینا که گفتن تاپایان سال راه اندازی میشه باز افتاد به ۱۴۰۴ مردم رو اینقدر بازی ندین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۵ - ۱۴۰۳/۱۲/۲۷
2
1
خدا قوت بده بهشون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۳/۱۲/۲۸
2
1
یه کم بفکر جاده مشهد چناران باشید که سرمایه و وقت مردم تو این جاده داره هدر میره
چرا اتوبان مشهد گلبهار رو هیچ کار نمیکنن
چرا قطار شهری مشهد گلبهار خوابیده ازین آقایان خاتم الانبیاء کمک بگیرین عمر مردم تو این مسیر داره هدر میرود
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۱ - ۱۴۰۳/۱۲/۲۸
3
0
هنوز عقلشان نمیرسد ایستگاههای اتوبوس واحد شهر مشهد را اسمگذاری کنند . ایستگاههای اتوبوس مشهد هنوز اسم ندارند . این است میزان شعور شما .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۶ - ۱۴۰۳/۱۲/۲۹
2
1
ایستگاههای مترو را الان در شهرهای بزرگ جهان به گونه‌ای می‌سازند که مسافران در وسط دو لاین قرار میگیرند و به هر طرف که بخواهند میروند این طراحی که در قطار شهری مشهد و تهران شده که برای تغییر جهت حرکت از رو یا زیر خط دیگر عبور کنی هم سخت است و هم گیج کننده است خوب است که قطار شهری برای ایستگاههای جدید طرح را عوض کنند و ایستگاه را در وسط دو لاین قرار دهند نه لاینها را در وسط دو ایستگاه
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->