تغییر کاربری اراضی مازاد مجموعه ورزشی ثامن الائمه (ع) مشهد به صنعتی ۷۰ درصد تماس‌های دریافتی مرکز ۱۳۷ مشهد، بانوان هستند ویدئو| رئیس جمهور به مشهد می‌آید | افتتاح فاز اول خط ۳ مترو با حضور پزشکیان آمریکا مناطق مختلف استان‌های مارب و الحدیده یمن را بمباران کرد(۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴) آغاز عملیات اجرایی پروژه باغ رویش در مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴) همه امکانات شهر، متمرکز بر بزرگداشت دهه کرامت است | مشهد، کانون گرامیداشت سالروز شهادت شهدای خدمت در کشور آموزش ترافیک به بیش از ۵ هزار دانش‌آموز مشهدی در طرح «سفیران سلامت» برنامه‌های فرهنگی دهه کرامت شهرداری مشهد اعلام شد | ۱۴ عنوان برنامه ویژه تسهیل زیارت در دهه کرامت ۱۴۰۴ موحدیان: فاز یک خط ۳ مترو مشهد در روز دوشنبه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴) با حضور رئیس‌جمهور افتتاح خواهد شد معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد مقدس: ۶۵ درصد منابع آلودگی هوای مشهد متعلق به منابع متحرک است دولت باید سهم بیشتری در توسعه خطوط مترو مشهد داشته باشد معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص): قرارگاه خاتم ۲۰ پروژه به ارزش اولیه ۲۵ همت در خراسان رضوی دارد شهردار مشهد مقدس: قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) پای کار مردم ایران در مشهد بوده و هست + فیلم مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد خبر داد: هزینه ۱۳۰۰ میلیارد تومانی ساخت ایستگاه شهید فکوری خط دو مترو مشهد توسعه قطارشهری، تسهیل در دسترسی زائران و مجاوران بهره‌برداری از ایستگاه شهید فکوری، آخرین ایستگاه خط دو مترو مشهد مقدس (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴) بازرس کل خراسان رضوی: لازمه رفع مداخله شورا‌ها در انتصابات شهرداری‌ها اصلاح قانون است کاهش زمان صدور پروانه ساختمان در مشهد ایستگاه شهید فکوری مترو مشهد فردا (شنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴) افتتاح می‌شود رئیس پلیس راهور مشهد: افتتاح خط ۳ مترو منجر به کاهش بار ترافیکی اطراف حرم مطهر رضوی می‌شود
سرخط خبرها

افزایش حداقلی قیمت بلیت اتوبوس در مشهد تصویب شد (۱۵ فروردین ۱۴۰۴)

  • کد خبر: ۳۲۴۶۲۸
  • ۱۵ فروردين ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۷
  • ۱۸
افزایش حداقلی قیمت بلیت اتوبوس در مشهد تصویب شد (۱۵ فروردین ۱۴۰۴)
رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: به جهت رفاه حال زائران و شهروندان، افزایش حداقلی قیمت برای بهای اتوبوس در مشهد تصویب شد.
فاطمه غلامی
خبرنگار فاطمه غلامی

مجید نژادحسین در گفت‌و‌گو با شهرآرانیوز، در خصوص افزایش بهای اتوبوس در مشهد اظهار کرد: طبق بررسی‌های کارشناسی انجام‌شده، هزینه هر سفر به ازای هر نفر در سال ۱۴۰۴، مبلغی بالغ بر ۱۵ هزار تومان خواهد بود؛ اما شهرداری مشهد به دلیل رفاه شهروندان و زائران، فقط ۲ هزار تومان از هر فرد دریافت می‌کند و مابقی هزینه را خود تقبل خواهد کرد. این اقدام نشان‌دهنده رویکرد جدی مدیریت شهری در توسعه سیستم حمل‌ونقل عمومی و حمایت از استفاده بیشتر از آن است. 

وی افزود: روزانه بیش از یک‌میلیون نفر در مشهد مقدس با اتوبوس‌های درون‌شهری جابه‌جا می‌شوند. برهمین‌اساس، ششمین دوره مدیریت شهری تاکنون توجه ویژه‌ای به توسعه ناوگان اتوبوس‌رانی داشته است.

نژادحسین با بیان اینکه این اقدام نشان‌دهنده رویکرد جدی مدیریت شهری در توسعه سیستم حمل‌ونقل عمومی و حمایت از استفاده بیشتر از آن است افزود: از ۱۶ فروردین، افزایش بهای اتوبوس در مشهد اجرا خواهد شد.  

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد، گفت: سیاست‌های مدیریت شهری مشهد با محوریت توسعه سیستم حمل‌ونقل عمومی و کاهش آلودگی هوا و ترافیک، در مسیر تأمین نیاز‌ها و رفاه زائران و مجاوران گام برمی‌دارد. 

وی با اشاره به نقش پررنگ خودرو‌های تک‌سرنشین در ایجاد ترافیک و آلودگی هوا، گفت: وسایل نقلیه شخصی متهم ردیف‌اول آلودگی هوا و ترافیک در کلان‌شهر‌ها هستند. اجرای طرح‌های عمرانی و ترافیکی شاید مُسکنی برای کاهش موج خودرو‌های تک‌سرنشین باشد، اما تنهاراه‌حل قطعی، توسعه سیستم حمل‌ونقل عمومی است که اگر از سرعت، سهولت و دسترسی مناسب برخوردار باشد، حتی مورد استقبال آن دسته از افرادی قرار می‌گیرد که اغلب در پشت چراغ‌قرمز‌های شهر در انتظار می‌مانند.

 رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد، گفت: از ابتدای شورای ششم تاکنون، ۲۳۱ دستگاه اتوبوس جدید وارد چرخه خدمات‌رسانی شده‌اند و مجوز انعقاد قرارداد برای خرید ۴۰۰ دستگاه دیگر نیز صادر شده است.

نژادحسین، با اشاره به چالش‌های موجود در تأمین هزینه‌های نگهداری و پشتیبانی ناوگان اتوبوس‌رانی و افزایش قیمت تجهیزات مورد استفاده، اظهار کرد: شهرداری مشهد، باوجود عدم حمایت‌های کافی ازسوی دولت و با توجه به موقعیت زائرپذیربودن مشهد و اهمیت تسهیل تردد ارزان، دردسترس و باکیفیت، تصمیم گرفته است کمترین میزان افزایش قیمت خدمات اتوبوس‌رانی را اعمال کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
هادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۵
1
2
آخرشو اشتباه نوشته باید می‌نوشت مابقی هزینه ها را نقدی ها و حق و حقوقات راننده ها تقبل خواهند کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۵
0
15
این چه حرفی است؟ چرا منت میگذارید به سرمان، که شهرداری بقیه پول را خودش میدهد؟ خودش از کجا می آورد؟؟ از پول مملکت! چیزی که متعلق به خود مردم است! پول مردم را برای مردم خرج می کند و باید هم بکند! وظیفه اش این است! این پول خود مردم است! منت ندارد! پول خودشان را که خرج ما نمی کنند!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۵
3
18
سلام اگرمقدور بود اطراف حرم اتوبوس شبانه راه اندازی می شود تا مشاورین وزیر گرامی بهره می بود همه مردم دعا گو می شدهاند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۵
3
9
باسلام کاش اینقدر به فکر افزایش بهای بلیط بودن به فکر افزایش ناوگان باشند.خط ۳۱ افتضاح ترین خط تو عمر همه ما هستش خصوصا بلوار علویه(تقویه)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۳ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۵
3
16
نه بابا ۱۵ هزار تومن خجالت نکشین ۱۵ هزارتومن تعارف نکنین،چی منت هم میذارین سر مردم همون دو هزار تومن هم زیاده،در اصل باید مجانی باشه،شماها چقدر پروروهستین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۳ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۵
4
17
متهم ردیف اول کارخانه های تولید کننده ماشین های داغون هستند نه مردم حتی همون تک سر نشین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۳ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۵
1
7
فکری هم به ترافیک شاهنامه بکنید سپاس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۶ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۵
0
11
شما اگر به‌جای ۲۰۰۰ تومان بیست‌هزارتومان بگیرید مردم صداشان درنمیاد اصلاً لازم نیست خدمات را رونق دهید همین‌که مسافرین نجیب و مظلوم دقایق زیادی در ایستگاه‌ها منتظر یک اتوبوس پر از مسافر شوند، شما به اهداف خود رسیده‌اید
رضائی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۴ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۵
2
20
از نظر خیلی از قشر کارگر و دانشجو شما نباید هزینه ای ازین جماعت دریافت کنید در واقع باید طوری بررسی بشه که قشر ماشین سوار اونم از نوع خارجیش این مالیات روباید متقبل بشن اگر داشتیم که اتوبوس نمی نشستیم بزرگواران حالا سالیانه وچرااینهمه افزایش قیمت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۴ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۵
0
16
33درصد افزایش نسبت به پارسال یعنی حداقل افزایش.
عجب تعریف و تفسیر جالبی
ناشناس
France
۰۰:۴۲ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۶
1
13
یک کارگر برای رفت غمد خود اگر دو اتوبوس عوض کند روزی ۸۰۰۰ت فرزندانشم روزی ۸۰۰۰ت میشود۱۶۰۰۰ت خرید نان وتخم مرغ وی روغن روحشاب کنید چقد دولت مهربانی داریم چقد بفکر مردمشه
زمانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۵۱ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۶
1
14
من عذر خواهی میکنم که حقوقم بیست درصد ولی کرایه سی درصد اضافه شد ..تاره 18هزارتومنم یارانه میگیرم بازم شرمنده عذاب وجدان گرفتم من
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۶
3
12
سلام ببخشید در حالیکه شهرداری بدون هیچ مشگلی میتونه این حمل و نقل رو رایگان کنه و مردم هم میدونن اما باز هم منت سر مردم میزاره . اقای شهردار ببخشید شورای محترم شهر چرا هیچوقت حساب و کتاب مالی شهر رو برای این مردم واضح و روشن نمیکنید میگویند شما از شهرداری یا دولت حقوق دریافت نمیکنید بابت اینکه در شورای شهر هستید اما چه نفعی از ان میبرید پس ؟؟! با احترام شهروند مشهد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۳ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۶
0
12
خدمات اتوبوس شرکت واحد با این اوضاع باید رایگان باشد نه اینکه بهای آن افزایش داشته باشد
اتوبوس رانی که اتوبوس ندارد و هر مسافر برای سوار شدن باید برای اتوبوس 30 دقیقه منتظر بماند
همونی که هستم
United States of America
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۶
1
8
چگونه کسری بودجه را جبران کنیم به روایت تصویر
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۸ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۶
0
1
اسما دوهزار تومان هست ولی ۵هزار تومان ک میگیرن چیه واسه شما کمه ولی مغازه میریم میگن بلیط اتوبوس شده ۵هزار تاکسی سوار میشیم اونا پنجاه‌ درصد بردن بالا میگن اتوبوس شده با من کارت دوهزار بدون من کارت ۵هزار خدا نگذره ازتون
آزاده
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۲ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۷
2
2
تا وقتی سیستم اتوبوس ها مشابه اسنپ و تپسی نشه، و دقیقا مشخص نباشه که هر خط چه تایمی در کدام ایستگاه هست، و مسافر چقدر باید منتظر خط موردنظر خودش باشه، شاهد اتوبوس های چهل نفری با ده نفر مسافر خواهیم بود.
عععع
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۱۹ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۷
2
3
لطفا فقط ب فکرگرون کردن نباشید خط 59راعوض کنید اگه مسلمونید زنون مردبه هم میخورندازبسه تنگ شلوغ
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->